Crosstrainer ja muut kuntolaitteet
Olen hankkimassa kuntolaitetta kerrostaloon. Ei vaan jaksa töiden jälkeen lähteä salille tai lenkille, mutta kuntoa haluan ylläpitää.
Millainen laite on hiljainen ja kerrostaloon sopiva, mutta samalla hyvä ja tehokas?
Kommentit (7)
mutta lisäksi tarvit toki lihaskuntotreeniä. Siihen riittää vaikkapa gymstick, jättipallo, käsipainot yms. joilla saat monipuolista harjoittelua. Toki liikkeet täytyy ensin opetella, mutta siihen löydät apua netistä, kirjastosta yms. Tuo gymstick on siitä hyvä, että saat liikkeisiin enemmän vastusta kuin jos teet vain oman kehon painolla. Eli korvaa sitä kuntosalitreeniä.
Minkäälainen laite ei kuulu kerrostaloon, ne päästävät alakertaan ääniä. Mene ulos kuntoilemaan.
Kerhohuoneessa on kuntopyörä. Polje sitä.
Älä osta halpaa rimpulaa. Itse löysin käytettynä hyvän painavan crossarin.
Crostrainer uutena ostettuna. Käytettynä yleensä poljettu jo niin loppuun että haluavat vain niistä eroon. Se on tehokkain ja hyvin äänetön. Voit vaikka katsoa telkkaria samalla. Itse aloitin katsomalla Salkkarit ja aika meni nopeasti 😀 . Jooga DVD ja gymstik ja oman vartalon paino. Niillä pärjäät.
Kerrostalossa kuuluu kaikki pienetkin ääneet, painu ulos kuntoilemaan tai kuntosalille.
Siinä saa säädettyä ajoasennon paremmin kuin kuntopyörissä ja se on hiljainen. Valitettavasti myös kallis...