Meneekö joku ihan tosissaan johonkin tilannehuone-sivustolle
kun kuulee ambulanssin tai poliisin pillin? Kuinka utelias ihmisen pitää olla?
Minä en ole ikinä edes kävässyt ko. sivustolla enkä ennen tätä palstaa ole tiennyt sen olemassaolostakaan. Enkä kyllä vieläkään ryntää koneelle, jos piipaa-auton ääni kuuluu..:DD
Kommentit (18)
kerran olen kai vilkaissut. Oli kuin vammaisille tehty jotain väripalloja tai jotain.
Niin, entä sitten?
Kun viimeksi jonottelin moottoritiellä ruuhkassa kun paikalla oli sattunut onnettomuus ja oli ambulansseja, paloautoja ja poliiseja niin kyllä, menin Tilannehuoneeseen myöhemmin katsomaan mitä siellä sanottiin.
uteliaisuus. Tiedonhalu on hyvä ominaisuus ihmisessä. Uteliaisuus on sitä, jos haluaa urkkia jonkun ihmisen henkilökohtaisia ssioita.
uteliaisuus. Tiedonhalu on hyvä ominaisuus ihmisessä. Uteliaisuus on sitä, jos haluaa urkkia jonkun ihmisen henkilökohtaisia ssioita.
Kun tiedonhalu on tässä tapauksessa vain halua saada tietää, onko tullut verta ja ruumiita ja päästä ehkä niistä repostelemaan av-palstalla.
Miksi sinun pitäisi tyydyttää "tiedonhaluasi" vallan reaaliajassa muiden ihmisten onnettomuuksilla, kerropa se!
Kerran esimerkiksi iltalenkillä koirien kanssa kun ohitin taloani, viereinen tien ja aidan toisel puolel ollu junarata herätti huomioni. Kuulu äkkijarrutus ja piiiitkän jarrutusmatkan jälkeen näin pari min myöhemmin miehen tulevan huomioliivi yllä taskulampun kera tutkimaan rataa junan perästä. Tarkistin tilannehuoneen sivustolta oliko jotain sattunu, en viitsini siihenkää jäädä toljottaa illan pimentoon...
Ja kerraqn uteliaisuudesta vilkaisin miten siellä ilmoitettiin onnettomuudesta jossa itsekin olin osallisena, parin vuoden takaa. Eipä siitä hirveesti sanottu mitää, perus joku semmonen "avunpyyntö pelastuslaitokselle "tjtn merkintä...
Jos olette sitä katsoneet, tiedätte että hyvin lyhyesti siellä on esim. palohälytys, asunto tai ajoneuvo, eikä tarkkaa osoitetta tai muuta tietoa.
Kyllä katsoin, kun meidän ohi meni kaikki mahdolliset hälytysajoneuvot melkein jonossa. Olipa vaan yksi kohtuullisen pieni liikenneonnettomuus, johon häke oli katsonut tarpeelliseksi lähettää kaiken kaluston, mitä pitäjästä löytyi.
Kun tiedonhalu on tässä tapauksessa vain halua saada tietää, onko tullut verta ja ruumiita ja päästä ehkä niistä repostelemaan av-palstalla.
Miksi sinun pitäisi tyydyttää "tiedonhaluasi" vallan reaaliajassa muiden ihmisten onnettomuuksilla, kerropa se!
Onko jossain semmoinen sivu, jossa veren ja ruumiit näkee? Tilannehuoneen 24 tunnin hälytyslistassa on harvoin tarkempaa tietoa.
Ja kyllä joskus olen uteliaisuuttani katsonut ja hämmästynyt. Esim. rakennuspalo, joka syttyi jotain klo 12.15 ja saman tien aloitettiin hätänumeroon soittaminen, soitettiin ja soitettiin kunnes viimein vastasi. Tilannehuoneen mukaan hälytys oli tullut joskus klo 12.40.
Siellä on ollut kovin vähän tietoa. Paremmin pitää sivustot tehdä että selkenee.
En mene tosissaan, vaan kännissä ja läpällä.
Kyllä. Esim. tilanteessa kun olen jossain matkalla ja ohi menee ambulansseja paloautoja, niin sieltä näkee kannattaako vaihtaa reittiä. Kun kotikunnassa paloi asumaton kesämökki, tutkin onko meidän - no ei ollut. Meidän ei varsinaisesti ole tosin asumaton, käydään vain harvoin.
Miksi pitäisi koneelle mennä? Kaikilla on puhelin taskussa.
Kumiankka, tilannehuone, luvallista katsottavaa.
Kuinka epävarma ihminen voi olla, kun pitää näinkin pienestä asiasta yrittää saada itselleen ylemmyydentunteen? Sääliksi käy
Asun lähellä teollisuusaluetta ja täällä on useamman kerran ollut tilanne, jossa on kehoitettu siirtymään sisätiloihin ja sulkemaan ilmanvaihto ja sellaista. Tilannehuoneessa on yleensä tieto nopeiten saatavilla. En yksittäisestä hälyytysajoneuvsta huolestu, sillä lähellä on paloasema, mutta jos paljon menee.
Kyllä, kun ollaan liikenteessä, niin kuskin vieressä vilkaisen näkyykö mitä on tapahtunut. Pystyy ennakoimaan oikoreitin, ettei päädy pitkään jonoon.
Menee. Jopa ihan tosissaan. Sieltä on joskus löytynyt tieto omastakin läheisestä.
uteliaisuudesta. Mun kohdalla kyse on ollut huolesta niinä kertoina, kun olen siellä käynyt.