Olen tehnyt lapseni kanssa 20 ulkomaan matkaa.
Haluatko kysyä jotakin? Lapsi on juuri täyttänyt 7 ja eka matka tehtiin, kun hän oli 4 kuukauden ikäinen. Siis kysymyksillä tarkoitan, että mikli mietit jotain lapsen kanssa matkustamiseen liittyvää pulmaa eli kaipaat apua tms...
Kommentit (14)
tarvittavat rokotukset esim. täältä: http://www.travellink.fi/rokotukset
Me ei olla kovin eksoottisissa kohteissa oltu ellei Aasiaa sellaiseksi lasketa (Thaimaa, Singapore ja Indonesia) ja ainoa ns. ylimääräinen, matkailun takia otettu rokote on twinrix A ja B -hepatiittia vastaan.
Mä en juo hanavettä juuri missään muualla kuin Suomessa. En jotenkin osaa :-)
siksi vain ajattelin kysäistä paremmin tietävältä, kun noissa rokotusohjeissa nyt käsketään ihan perusturistimaihinkin (esim. espanjaan) ottamaan rokotuksia ja niihin nyt en ole lähtenyt ottamaan.
t. kakonen
Joku muukin tykkää matkustaa paljon. Mekin matkustamme paljon.
Tosin lapsi pääsee vain yhdelle matkalle per vuosi. Me vanhemmat matkustamme paljon kaksistaan.
5-6 matkaa vuodessa yhteensä.
Tälle vuodelle on jo buukattu 5 matkaa:)
Mutta eipä me reissatakaan muualla kuin Euroopassa.
sama minulla on. Lapsi on saanut normaalit rokotusohjelman rokotteet ja vesirokkorokote on erikseen ostettu. Ja matkailua varten on otettu vain toi Twinrix. Hyvin on niillä pärjätty.
T. Ap
Pelkään lentämistä niin paljon, että oma matkailumme rajoittuu valitettavasti eurooppaan.
Mitä suosittelisit?
taas on niin, että minä pidän matkustamisesta enemmän kuin mieheni, niinpä noista 20 matkasta olen tehnyt 7 ilman miestäni. ja kun mies matkustaa, hän ei millään raaskisi matkustaa ilman lasta eli ollaan tehty lapsen syntymän jälkeen vain yksi matka kahdestaan.
Pelkään lentämistä niin paljon, että oma matkailumme rajoittuu valitettavasti eurooppaan. Mitä suosittelisit?
En ole ap, mutta tuo toinen, joka matkustaa paljon.
Jos kuitenkin haluat matkustaa, mutta lentopelko haittaa noin pahasti niin käy lääkärissä ja kerro ongelmasi.
Saat rauhoittavia ja matkustelu sujuu muitta mutkitta. Ja silti pienellä annostuksella (älä lotraa alkoholin kanssa ollenkaan) olet pää selvänä.
taas on niin, että minä pidän matkustamisesta enemmän kuin mieheni, niinpä noista 20 matkasta olen tehnyt 7 ilman miestäni. ja kun mies matkustaa, hän ei millään raaskisi matkustaa ilman lasta eli ollaan tehty lapsen syntymän jälkeen vain yksi matka kahdestaan.
Molemmat pitää matkustamisesta erittäin paljon. Ja nautimme matkoista kaksin erittäin paljon. Se on meille sitä lomaa haastavasta ja rankasta arjesta. Meillä on erittäin haastava ja vaativa erityislapsi. Siinä samoin yksi syy miksi lapsi ei pääse matkustamaan niin paljon.
Mutta kiitos kuitenkin tuosta neuvosta ja kerro sinäkin toki mikä on suosikkikohteesi euroopassa:)
Lontoo, Pariisi ja Rooma joita aina suositellaan eivät meihin iskeneet kovinkaan paljon.
mitä haluatte tehdä. Omat suosikkikaupunkini ovat Berliini, Praha ja Krakova. Kaikissa niissä on loistavat eläintarhat ja Praha ja Krakova ovat pieniä ja helppo ottaa haltuun. Berliini taas on valtava eli siellä joutuu tekemään paljon valintoja, mutta siellä on erinomainen hinta-laatusuhde kaikessa.
Yksi ihanimmista matkoistamme oli yhdistetty lento-automatka: Lensimme Nizzaan, otimme kentältä vuokra-auton ja ajelimme pitkin rannikkoa. Otimme yöpymispaikat lennosta eli mitään ei ollut etukäteen varattuna.
jatkossa varmaan käytän autoa tai junaa :), mutta mun suosikkikohde on Italia, ja etenkin Toscanan alue, myös lapseni tykkäävät siellä käydä.
Mutta kiitos kuitenkin tuosta neuvosta ja kerro sinäkin toki mikä on suosikkikohteesi euroopassa:) Lontoo, Pariisi ja Rooma joita aina suositellaan eivät meihin iskeneet kovinkaan paljon.
Kreikka.
Mä ja meillä ei suosita kaupunkikohteita niinkään. Me ollaan tämmösii rantalomakohde immeisii. Samoin meitä ei koukuta ja houkuta nuo kaukomaat ollenkaan.
Ja missä maissa uskaltaa juoda hanavettä?