Koska minulla on LA? Mikä rv menee nyt?
Siis miten tää menee: viimeiset kuukautiset alkoi 19.2. ja hedelmöittyminen tapahtui 15.3. ( tunsin ovulaation kipujen perusteella ja digissä hymiö).
Mutta mikä on teidän mielestä LA?! Mun, neuvolan ja eri laskureiden on ihan eri pvm:t!
Millä rv:lla mielestänne olen nyt?
Kommentit (13)
Ts. Miten se nyt kuuluis laskee neuvolassa?
ja niin se kuuluu ollakkin. Ultrassa sit muuttuu jos muuttuu LA
Jos laskettu aija heittää ultrassa yli viikon, niin sitä muutetaan. Kaikki muu on epäolennaista. Ei se ole niin päivän päälle.
Eli siirtyykö viikolla vai kenties enemmän... Ei ole oikein kokemusta, esikoinen tulossa...
T. Ap
myöhäinen ovulaatio! Vasta kp 26! Tuo tuntuu aika mahdottomalta. Kuinka pitkiä sun kierrot on ollut yleensä? Se ovulaatioplussa, jonka olet saanut digimittariin onkin saattanut olla raskausplussa! Ovulaatiotestihän näyttää positiivista jos on raskaana. Luottaisin nyt tuohon neuvolan laskutapaan ja ultrassahan se sitten viimeistään varmistuu. Onnea!
ellei se ole tapahtunut laboratoriossa. Ovulaatio ei ole sama kuin hedelmöittyminen, niissä voi olla päivän pari ero.
Irronnut munasolu hedelmöittyy vuorokauden aikana, ei paria päivää!
Ultrissakin tapahtuu heittoja. Meilläpäin keskusneuvola ei muuta alle 5 vuorokauden koon eroja (siisa jos sikiö on 1-5 päivää erikokoine kuin oletettu koko).
Mulla ei ovulaatiotesti näyttänyt raskautta.
t: rv 6+1
Jos kuitenkin suunnilleen tiedät (eli ei ole monen viikon heittoa mahdollisessa la:ssa) ja ultra tulossa, niin eikö se nyt ole ihan sama. Vauva kuitenkin syntyy sit kun syntyy, sanoo laskelmat mitä tahansa.
Kiinnostaa vaan toki tuo la, kun on eka tulossa, haluisin sen tietää, :)
En vaan oikein tosiaan ymmärrä tuota laskutapaa, että onkohan se nyt sitten 2.12. vai 6.12...? Tein 12.3. raskaustestin, joka oli nega.
26.3. oli +.
t. ap
ja ultrassa muuttuu LA jos on muuttuakseen :)
Mutta aloittavat tuolla :)
LA on 6.12. ja rv nyt 5+0
Kuukautisten mukaan LA 25.11. olisi ja rv 6+4.
Ultrassahan tuo sitten muutaman viikon päästä selviää.