Kannatatko, että ylitöistä maksetaan kunnolla?
Ei korvata lomina tai tehdä ilmaista työtä vaikka projektilla kiire. Vaan kuten ennenkin: työstä palkka ja ylityöstä erityisesti?
Kommentit (8)
Minä ja mieheni olemme johtajia. Mies tienaa 7000 €/kk netto ja minä 3478 €/ kk netto. On päivän selvää, että asiantuntijatehtävissä näillä palkoilla joskus joustetaan. Mutta jos alaiset alkavat valvomaan jokaista minuuttia suuntaan tai toiseen projektitöissä se tarkoittaisi sitä, että joskus surffataan netissä ja joskus joutuisi maksamaan rahaa, vaikka pienessä yrityksessä joustaminen ja yrityksen kasvu on yhteinen etu.
Jos olisin jossain perusduunissa valtiolla, ehkä vaatisinkin...
eli ei voi lusmuilla perustöissä ja sitten tehdä töitään ylitöinä. Meillä ylitöitä ei tehdä, koska pomo ei anna määräystä. Jos projekti kusee, on se tekijän oma ongelma.
Kolikon kääntöpuoli on kuitenkin se, että työaika pitää myös mielestäni käyttää tehokkaasti työantajan hyväksi.
T. Se toisen ketjun kaupan alan esimies (jota jo huonoksikin mollattiin)
Meillä hoitoalalla ylityöt pitää ottaa vapaana tunti tunnista!
Kukaan ei siis halua tietenkään tehdä ylitöitä, mikä tarkoittaa sitä, että moni asia jää kesken tai hoitamatta.
Itselläni ei olisi mitään ylitöitä vastaan mutta haluaisin siitä kunnon korvauksen.
Ylityökorvausten vuoksi työnantajien kannattaa palkata enemmän vakituista työvoimaa, joka tekee työt normaalin työajan puitteissa. Tunti tunnista -korvauksella en ylitöitä painaisi missään nimessä.
T. hoitoalan opiskelija
Ja työntekijällä on vapaus valita ottaako rahana vai vapaana. Mitä ap oikein kitisee?
Suomalainen asiantuntija on jo nyt liian kallis eikä Suomeen palkata lisää väkeä kansainvälisiin firmoihin isojen työvoimakustannusten takia.
Hoitoalalle taas soisin mielihyvin kunnon ylityökorvaukset, sitä työtä ei voi ulkoistaa Intiaan
Mun mielestä ei ilmaista ylityötä kannattaisi tehdä kenenkään vaikka todella monet sitä tekevät, esim. mun mieheni. Tosin on paha olla tekemättä, jos on kiire ja kaikki muutkin tekevät...
Mun työpaikallani työpaikallani maksetaan ylityöt, vaikka mieluummin ottaisin ne vähät ylityöt vapaana.