Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä työelämässä ärsyttää eniten... OV

Vierailija
05.04.2012 |

Olen aloittanut juuri uudessa työpaikassa, ja taas lisää kokemuksia (aiemminkin näitä samoja kokemuksia aina uuteen työpaikkaan mentyäni) siitä, että mikä ihme siinä on, että sille työpaikan uusimmalle työntekijälle valitetaan hyvinkin suurieleisesti pikkuasioista, joilla ei loppujenlopuksi ole yhtään minkäänlaista merkitystä...

Siis esim. tullaan valittamaan hyvinkin pahaan äänensävyyn ja kovaan ääneen pitkään päivitellen jos on erehtynyt vaikkapa laittamaan kahvihuoneen jääkaappiin maitopurkin väärälle hyllylle, tai ostanut väärän merkkistä kahvia työpaikalle tms.

Näistä revitään sitten hirveä draama ja muistetaan nuhdella kovaäänisesti sitä uutta typerää työntekijää niin että mahdollisimman moni muukin kuulee tästä kauheasta erehdyksestä.

Tai jos uusi työntekijä sattuu oikeastikin unohtamaan jonkun asian, tai tekee jotain väärin, sitä päivitellään ja puidaan pitkään ja hartaasti ja tämä unohdus johtuu vain ja ainoastaan uuden työntekijän _tyhmyydestä_, kun sitten taas jos samaan unohdukseen tai virheeseen sortuu joku vanhimmista työntekijöistä, se on kuitattu olankohautuksella ja "sellaista sattuu"-toteamuksella.

Mistä tällainen johtuu?

En todellakaan usko tällaista tapahtuvan vain itselleni, olen nimittäin myös omin silmin todistanut samaa tapahtuvan myös niille minua uudemmille työntekijöille (ja muutaman kerran jo mennyt väliinkin heittämällä jotain "onko tolla ny oikeesti muka jotain väliä"-kommentteja)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty samalla tavalla, ja varmasti muillekin. Se on sitä yhteisön painetta, jolla tehdään selväksi isot jutut ja pienetkin jutut. Yksi työpaikka oli ylitse muiden, koska siellä oli hirveän tarkkaa, että kaikkiin ruokiin kirjoitettiin nimi ja kehoitus ÄLÄ syö. Jos et kirjoittanut nimeä, niin yksi työntekijä söi ne ruuat - se oli vähän kuin sen homma. Musta tuntui todella oudolta kirjoitella banaaniin ihan erikseen, että Markku, tämä omena ei ole sinulle. Mut sitä vahdittiin silmä kovana. Sain myös puhuttelun, kun olin ostanut liian ison pakkauksen jogurttia. Siellä kävi vain ne kahden desin jogurtit. Ilmeisesti Markku ei ois jaksanut isompia pakkauksia syödä, jos siihen ei ois kirjoitettu nimeä - ja mitäs sitten ois tehty! Markku-parka ois joutunut saikulle järkytyksestä ja minä saanut potkut.

Koita kestää ap, ja muista ettet ikinä muutu samanlaiseksi. ;)

Vierailija
2/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että kaikki seläntakana juoruilu ja tuollainen pelleily jäi kun vaihdoin miesvaltaiselle alalle. En ole katunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että kaikki seläntakana juoruilu ja tuollainen pelleily jäi kun vaihdoin miesvaltaiselle alalle. En ole katunut!

pikkuasioista valittamisesta... tai yksi kokemus nyt kuitenkin...

voi se kyllä olla että naisvaltasilla aloilla yleisempää, harmi ettei mua kuitenkaan miesvaltaiset alat juuri kiinnosta :P

ap

Vierailija
4/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää miettiä voitko jäädä kotiin koska tilallesi ei palkata sijaista josta kärsii työkaverit. saat olla pois vaan tosi kovassa kuumeessa. puolikuntoisena rehkit ja paraneminen pitkittyy, tartutat muita. mutta sinun on vaan pakko

Vierailija
5/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi hyvin koulutettu ja asiantuntijana omalla alallaan, tuollaista ei tapahdu.

Anna mun arvata? Sun liksa on alle suomalaisen naisen keskipalkan, joka on 2600. Miesten keskipalkka on 3600, mutta sun miehes ei ole lähelläkään?

Olen joskus ollut tuuraamassa matalapalkka-alalla ja siellä oli juuri tuollaista. Pomona ei kukaan koskaan tulisi valittamaan mistään tuollaisesta. Huh.

Vierailija
6/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "puristus".

Rekryrointia ei juurikaan oo.

Vierailija
7/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi hyvin koulutettu ja asiantuntijana omalla alallaan, tuollaista ei tapahdu.

Anna mun arvata? Sun liksa on alle suomalaisen naisen keskipalkan, joka on 2600. Miesten keskipalkka on 3600, mutta sun miehes ei ole lähelläkään?

Olen joskus ollut tuuraamassa matalapalkka-alalla ja siellä oli juuri tuollaista. Pomona ei kukaan koskaan tulisi valittamaan mistään tuollaisesta. Huh.

"Valitettavasti" pidän työstäni, asiakkaistani ja siitä mitä teen. Ei ole siis hinkua eikä tarvetta kouluttautua ylemmäs, vaikka näitä ärsyttäviä "lieveilmiöitäkin" vastaan tulee... Ei vaikka palkkakin tosiaan on ns. tosi huono. Hyvin mä sillä pärjäilen, palkkaa tärkeämpää mulle kuitenkin se, että koen tekeväni omin käsin työtä, jolla on todella merkitystä.

Ehkä nää tällaiset ärsyttävät lieveilmiötkin joskus vielä vähenee, itse ainakin teen kaikkeni sen eteen ts. en aio valittaa vanhanakaan työntekijänä kenellekään pikkuasioista, ja aion puuttua niihin muillekin kohdistuviin valituksiin, jos vaan paikalle osun.

ap

Vierailija
8/8 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne valittajat ja nipottajat ei viihdy työssään ja/tai elämässään ja se puretaan sitten mm. noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän