Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisit sängyllisestä vauvanvaatteita?

Vierailija
05.04.2012 |

Eli tuttavaperhe on saamassa esikoisen ja ajattelin tarjota heille meidän tarpeettomia lastenvaatteita ja häkkisänkyä.

Ajattelin täyttää sängyn vastasyntyneestä 2 vuotiaan vaatteilla, osa todella hyväkuntoisia, toiset kolmella lapsella olleita. Joukossa myös juhlavaatteita ja ulkoiluvaatteita.

Ajattelin 100e onkohan liikaa, tietty lapsen täytyy olla myös oikeaa sukupuolta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi paljon, en todellakaan kehtaisi pyytää, ja minusta olisi ikävä, jos joku tuttu sellaista ehdottaisi, kun olisi noloa kieltäytyä.

Jos ajattelisi, että sänky 20 euroa ja vaatteet 20 euroa yhteensä, niin voisi 40 euroa olla kohtuullinen hinta. Eihän joku tavallinen vauvanvaate kirpparilla ole kuin 50 senttiä tai euron.

Vierailija
2/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tarvitse olla rahaa vailla kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut vastaavan määrän vauvatavaraa tutuilta ilmaiseksi. Pitäisin pihiytenä ja henkisenä köyhyytenä mitään rahavaatimuksia, mieluummin ostan uutta kaupasta kuin käytettyä ahneelta läheiseltä.

Vierailija
4/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen antanut tutuille kaikki tuollaiset aina ilmaiseksi.

Vierailija
5/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsyttää se käytettyjen lastenvaatteiden virta joka tänne on kääntynyt. Haluan itse valita vauvani vaatteet ja tavarat, vaikka ostankin paljon käytettynä. En halua mitään kontillista x-asteisesti kuluneita rättejä.

Mutta jos mulle tarjottaisi tuollaista satsia ja olisin valmis sen ottamaan, maksaisin 50€. Enemmän vain, jos sänky olisi erittäin hyvässä kunnossa ja ulkonäöltään mieleinen.

Vierailija
6/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaunis ajatus, mut mieti kuinka nolo tuo tilanne on, kun tarjoat näitä tuttavallesi. Voi olla, että hän haluais vain sen sängyn, tai muutaman vaatteen, tai sitten hän ei halua mitään. Joka tapauksessa jompi kumpi teistä kokee ton tilanteen ennen pitkää kiusalliseksi, tai sitten sä koet itsesi loukkaantuneeksi, kun ei hyvä tavara halvalla kelpaa.

Mä en ikinä, siis ikinä, myy kavereilleni mitään lastentarvikkeita. Se vaan ei toimi, koska aina niistä joko pyytää alihintaa tai sitten jää miettimään, että haluskohan se noi oikeasti vai ostiko vaan koska tuli luvattua. Itsekään en ole ostanut mitään kavereiltani sen jälkeen, kun ostin yhden haalarin jonka vetoketju oli rikki, ja tunsin oloni aivan huijatuksi.

Pistä noi sun kamat nettiin myyntiin. Siellä voit pistää niille kunnon hinnat, saat ne menemään ja kaikilla on hyvä mieli.

Vierailija
7/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun kaverille myyt, olettaisi, että annat vähän kaverialennusta etkä pyydä ihan samaa, minkä kirpparilla saattaisit saada. Käytetystä sängystä saanee 10-30 euroa riippuen kunnosta ja merkistä. Jos on ihan perusvalkoinen pinnis, ehkä 10-15 euroa. Jostain Stokken sängystä enemmän. Vauvan bodyjä ja housuja saa 50 sentillä - yhdellä eurolla, hyväkuntoisia siis. Itse pyytäisin tuollaisesta määrästä ehkä max 40e. Jos on kova pula rahasta, myy mieluummin huutonetissä tms jolloin voit pyytää kiskurihintoja kaverisuhteiden kärsimättä.

Vierailija
8/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sää kysyit.

Vierailija
9/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä en sit tarjoo ollenkaan, kysyy sit jos haluu jotain. Toisaalta pääsisishän siinä aika helpolla, ku sais koko vaatevaraston kahdeksi vuodeksi ulko- ja juhlavaatteita myöten.

Ite en vaan kehtaa ottaa mitään ilmaseks, et jos joku sanoo et maksa mitä tykkäät, ni ennemmin tulee sit varmuuden vuoks tarjottua vähän enemmän, mitä ehkä aluks ajatteli, tai jos toinen sanoo, että ei maksa mitään, niin sit kuitenkin tuntuu, että jotain tarttis antaa.

Eli siks ajattelin, et joku selvä hinta ois parempi sille toisellekin osapuolelle

Vierailija
10/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti oli muutenkin täyttynyt kaikesta vauvatavarasta, niin siihen päälle olisi pitänyt vielä vaatteita alkaa varastoimaan.

Vauvanvaatteita ehkä voisin tarjota, jos olisin sinä.

Vierailija
11/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on kiva ostella itsekin. Ja kummeilta, ystäviltä ja sukulaisilta on aina tullut paljon ihania juttuja, äitiyspakkauksen ja niiden lisäksi ei ole oikeastaan mitään tarvinnutkaan ostaa.

Jos haluat vain estää nolon tilanteen sanomalla jonkun summan, sano tosi paljon pienempi summa, niin ei tule noloa tilannetta, kun tuttavasi ei kehtaa kieltäytyä. Tai myy tosiaan netissä vieraille.