Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä englanninkielen sana tai lause on avautunut sinulle vasta lähiaikoina, eli

Vierailija
05.04.2012 |

sana tuttu, mutta et tienny mitä tarkoittaa???listataan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

clipless

Vierailija
2/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

be at the end of one's tether

Tiesin kyllä mitä se tarkoittaa mutten sitä mitä se oikeasti tarkoittaa...

An animal which is tied up by a rope cannot reach the grass which is further away than the end of the rope and becomes hungry and unhappy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

be at the end of one's tether Tiesin kyllä mitä se tarkoittaa mutten sitä mitä se oikeasti tarkoittaa... An animal which is tied up by a rope cannot reach the grass which is further away than the end of the rope and becomes hungry and unhappy.

Vierailija
4/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietty aina tiennyt mitä se tarkoittaa, mutta vasta äskettäin mulle välähti, että se tulee sanoista to break fast :))) Silly me...

Vierailija
5/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietty aina tiennyt mitä se tarkoittaa, mutta vasta äskettäin mulle välähti, että se tulee sanoista to break fast :))) Silly me...

:)

Vierailija
6/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole tuo, joka aikaisemmin kirjoitti breakfast-sanasta. Mä muuten tajusin sen, kun katsoin joskus Herrasmiesliigaa, ja siinä sanottiin: "We havenät broken our fast yet."

Vierailija
7/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

I m rubber,you are glue.

Vierailija
8/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähiaikoina" kun viittaa tulevaisuuteen, ei menneisyyteen. Tämä on yksi ehkä ärsyttävimmistä kielivirheistä yhdyssanavirheiden jälkeen.

Vierailija
9/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamuodosta selviää, mihin ajankohtaan viitataan.

Vierailija
10/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, oli kyllä muodossa noreply@jotain. Ihmettelin tosi pitkään, mikä hemmetin noreply mua spämmää meilissä koko ajan. Tajusin, kun sen serkku donotreply laittoi viestin.

Vierailija
11/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähiaikoina" kun viittaa tulevaisuuteen, ei menneisyyteen. Tämä on yksi ehkä ärsyttävimmistä kielivirheistä yhdyssanavirheiden jälkeen.

Mutta taitaa olla peli menetetty tämän virheen kanssa. Yleistyy jatkuvasti.

Vierailija
12/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielisissä kirjoissa. En silti tajua, mitä tarkoittaa sanatarkasti.

Ja mikä ajanjakso on fortnigh? Tai siis on ilmeisesti kaksi viikkoa, mutta miten se muodostuu noin niin kuin etymologisesti?

Vierailija
13/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielisissä kirjoissa. En silti tajua, mitä tarkoittaa sanatarkasti.

Ja mikä ajanjakso on fortnigh? Tai siis on ilmeisesti kaksi viikkoa, mutta miten se muodostuu noin niin kuin etymologisesti?

eli rikkoa paasto. Fortnight = fourteen nights

Vierailija
14/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole tuo, joka aikaisemmin kirjoitti breakfast-sanasta. Mä muuten tajusin sen, kun katsoin joskus Herrasmiesliigaa, ja siinä sanottiin: "We havenät broken our fast yet."

melko hartaasti tuota to break someone's fast- sanontaa.

Ja kun sitä joku kysyi, niin fast-sanahan on yhdessä merkityksessään paasto. Eli Breakfast= lopettaa paasto (yön jälkeen)

Vierailija
15/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä ehdit ensin. ;)

Vierailija
16/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se fast olisi selvinyt sanakirjasta, mutta olen aika laiska hakemaan sitä juuri, kun on kirja kesken. Vivahteet toki jää ymmärtämättä, mutta tarina ei kärsi, vaikka sana sieltä ja toinen täältä jääkin ymmärtämättä.

Vierailija
17/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset käyttää sanaa "patteri" vaikka tarkottavat "paristoa". Ja tätä väärää termiä kuulee joka toiselta ihmiseltä. En tiedä, miksi se ärsyttää niin paljon. Siis, eksyin aiheesta ed. kommentin vuoksi :)

Vierailija
18/18 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanninkielisissä kirjoissa. En silti tajua, mitä tarkoittaa sanatarkasti. Ja mikä ajanjakso on fortnigh? Tai siis on ilmeisesti kaksi viikkoa, mutta miten se muodostuu noin niin kuin etymologisesti?

eli rikkoa paasto. Fortnight = fourteen nights