Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä elintarvikkeita teille ei osteta koskaan?

Vierailija
05.04.2012 |

Itse tajusin juuri, että en ole koskaan ostanut nakkeja.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha

kala

kana

liivate

ym. samaan kategoriaan kuuluvat

Vierailija
2/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kokkaavat vanhemmat, kolme teiniä ja lasketaan mukaan vielä vanhimman seurustelukumppani sekä pari peruskoululaista ja kaksi alle kouluikäistä. Keittiössä häärää useampikin henkilö ja hyvinkin monipuolisesti ja sekä terveellisesti että epäterveellisesti syödään ja kokeillaan ruoka- ja leivontaohjeita, muttemme karta "pikaruokaakaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nää palstan yh:t ja köyhät vinkuu, että rahaa ei köyhällä oo, mut sit ostaa kaikkee "luomuu" ja muuta karseen kallista. Öh?

Ite ostan niin halpaa kuin voin (ok, en nyt todellakaan ihan aina, mutta peruselintarvikkeissa), ja siltikin budjetti usein kusee!!! Mulla on ihan yksinkertainen sääntö: jos hedelmät/vihannekset/muu on kilohintana kalliimpi kuin (noin) halvin (tarjous)jauheliha (tällä hetkellä raja on 3 euroo), niin mietin kyllä hartaasti, että ostanko. (tän idean sattumalta kuulin jossain, en enää muista missä)

Eiköhän jotain satunnaisia luomuostoksia useammin syy budjetin kusemiseen löytyy näistä: vanukkaat, idioottimaiset valmisruuat (kuten vauvojen puuropussit), keksit, limsat, einekset, sidukka, kalja, rööki, pizza, hampurilaisravintola.. Eli siis ostetaan tyhjää höttöpaskaa ja tarpeetonta.

Vierailija
4/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaan silti. Minulla on kolme teini-ikäistä poikaa, ja kukaan heistä ei koskaan ole juonut maitoa. Kuten en myöskään minä itse. Siis sen jälkeen kun imetys loppui.

Ajattelepas, en ole ikinä elämässäni ostanut ainuttakaan äidinmaidonkorviketta tai velliä tai muuta maitosysteemiä lapsilleni. Imetin heitä vajaat 2 vuotta, ja sen jälkeen loppui kaikenlaisen maidon juominen siihen.

Juustoa kyllä syövät ja jugurttiakin.

Miksi lapsilla on oltava maitoa?

nro 2- onko teillä lapsia? lapsilla on oltava maitoa

Vierailija
5/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassakäyminen on ahdistavaa, koska usein tuntuu että ei ole mitään syötäväksi kelpaavaa. Nämä ainakin ovat ei-listalla:

Kaikki light-tuotteet

Kaikki kauppojen omat merkit (esim Pirkka, Rainbow yms.)

Kaikki marinoidut lihat

Einekset ja valmisruuat

Kala ja äyriäiset (allergian vuoksi)

Makkaraleikkeleet

Meillä menee ruokaan tosi paljon rahaa, n. 700-800 euroa kuussa, vaikka meitä on vain kolme henkilöä. Ostan luomua jos löytyy vaihtoehto, paljon juureksia, vihanneksia ja hedelmiä sekä hyvää lihaaa. Teen kaiken ruuan alusta asti itse, mikä on välillä raskasta ja ärsyttävää, mutta ei voi mitään.

Vierailija
6/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää pakollisten menojen jälkeen 2000 euroa ruokaan. Lapsia 1 ;-)

Kaikki nää palstan yh:t ja köyhät vinkuu, että rahaa ei köyhällä oo, mut sit ostaa kaikkee "luomuu" ja muuta karseen kallista. Öh? Ite ostan niin halpaa kuin voin (ok, en nyt todellakaan ihan aina, mutta peruselintarvikkeissa), ja siltikin budjetti usein kusee!!! Mulla on ihan yksinkertainen sääntö: jos hedelmät/vihannekset/muu on kilohintana kalliimpi kuin (noin) halvin (tarjous)jauheliha (tällä hetkellä raja on 3 euroo), niin mietin kyllä hartaasti, että ostanko. (tän idean sattumalta kuulin jossain, en enää muista missä)

Vierailija
7/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on maitoallergia? Teillä kaikilla muilla mutta ei lapsella, jolla on laktoosi-intoleranssi?

Ihan vaan varmistan, tiedäthän että maitoallergia on ihan eri asia kuin laktoosi-intoleranssi? Maitoallerginen on allerginen maidon proteiinille, laktoosi-intolerantti ei pysty pilkkomaan laktaasia eli maitosokeria.

Jos lapsella on maitoallergia, on hän allerginen myös laktoosittomalle maidolle.

Maitotuotteita lukuun ottamatta lapselle laktoositonta maitojuomaa ja jogurttia. Maitoallergia. Samasta syystä ei naudanlihaa.

Maksaa ja sisäelimiä.

Vierailija
8/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sisäelimiä, valmiiksi suikaloitus kinkkua (inhotus), light- ja kevyttuotteita.

Aikaisemmin en ostanut maustettuja jugurtteja mutta nykyisin joskus lasten toiveesta.

Vierailija
9/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meetwurstia, marmelaadia, soijarouhetta tai soijasuikaleita, sokerilimuja, olutta, lakkoja, fenkolia, kokkelipiimää.

Vierailija
10/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ekana tuli mieleen hunaja.

Vierailija
11/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on viime vuosina ostettu paljonkin asioita, joita on tarvittu vain kertaalleen jonkun tietyn ruokalajin valmistamiseen. Meillä ei esim. koskaan juoda piimää, mutta silloin tällöin ostan sitä leipoakseni sämpylöitä tai käyttääkseni johonkin muuhun leivontaan. Noin yleisesti ottaen meille ei osteta koskaan:

- lihaa missään muodossa

- silakkaa (syön kalaa, mutta inhoan silakkaa)

- cola-juomia

- eineksiä (paitsi joskus Pizza Mozzarellaa pakkasesta:)

- tavishilloja, poikkeuksena viikuna- tai jokin muu erikoisempi (oman sadon hillot riittävät seuraavaan kesään!)

- mitään "juoksevia rasvavalmisteita" tms. - en edes tiedä oikeaa termiä. (Serkkuni käyttää näitä ruoanlaitossa...)

- valmiiksi maustettuja ruokakermoja

Eipä nyt tule muuta mieleen. Vastapainoksi meille kannataan kotiin useinkin kaikenlaista "omituista" vehnägluteenista härkäpapurouheeseen, kun tekee mieli kokeilla keittiössä. :)

Vierailija
12/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sais melkein mitään ostaa kun kaikki on jotain myrkkyä.

Meille ei oo ikinä ostettu:

- valmiiksi maustettuja ruokakermavalmistejuttuja

- niitä valmiiksi pakattuja kaloja

- mitään tekomehutiivisteitä (funlight yms.)

- pakasteperunamuusia

- pakastettua sipuli- tai valkosipulihakkelusta??

Ja varmasti on miljoonia muitakin juttuja, mutta nää nyt tuli mieleen

Vierailija
13/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osta sokerisia jogurtteja/viilejä, vain maustamattomia.

Vierailija
14/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh sanon minä

Vierailija
15/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin juuri, että en ole koskaan ostanut nakkeja.

ne on niin pirun hyviä

Vierailija
16/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tosiaan paljon helpompi luetella mitä ostan. No, esim. en osta koskaan margariinia, mehutiivisteitä, eineksiä, marinoituja lihoja, jauhomakkaroita, lihaliemikuutioita tai muitakaan liemikuutioita tai fondeja, suurinta osaa säilykkeistä, en oo koskaan ostanut pilttejä tms tai tutteleita tms, suurin osa pakastevihanneksista jää kauppaan, samoin pullat, kääretortut ja keksit, suurin osa karkeista, limsoista, oluista, siidereistä, rypsiöljy, kaikki kevyt-merkinnällä varustetut, kaikki elintarvikkeet jotka sisältää turhia lisäaineita kuten E621...jnejne

Vierailija
17/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syödään lääkkeitä, niin ei uskalleta syödä greippiä sen vuoksi. niillä voi olla yhteisvaikutuksia. harmi sinänsä, sillä tykkään greipistä.

Vierailija
18/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa näkee harvoin rucolaa, mikä näyttää hyvältä. Arveluttaa myös se, ettei se ole kotimaista.

Vierailija
19/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin tykkäsin lampaasta, mutta sitten söin lammaspaistia, jossa oli todella omituinen maku. Nykyään tunnistan lampaasta aina sen saman omituisen maun, enkä ole sen jälkeen pystynyt lammasta syömään.

Vierailija
20/84 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi