Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys lestadiolaisille??

Vierailija
05.04.2012 |

Saako lapsenne katsoa kylässä lastenohjelmia??

voin pitää telkkarin kiinni

Kysyn koska meille tulossa kylään lapsen ystävä enkä kehdannut kysyä äidiltä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaajat ootte uskomassa että miten te ette nää television vaaroja uskonelämälle... No jokaisen oam asia tietenkin mutta omasta puolestani sanon että meidän lapset eivät lastenohjelmiakaan katsele. Emme halua totuttaa heitä katselemaan mitään sellaisia ns. "viattomia" ohjelmia koska niistä on hyvin lyhyt tie muiden tv-ohjelmien ja elokuvien katseluun. Siitä tule etottumsu eikä omatunto enää herättele.

t. äitii vaan

Vierailija
2/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saa hankkia kotiin. Moni lestadioalinen katselee (salaa?) ohjelmia netistä. Mutta syntinä sitä pidetään yhä virallisesti seurapuheissa. Tässä asiassa vallitsee lestadioalisuudesa vaoin kaksinaismoralismi ja teeskentely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pidetään syntinä

Vierailija
4/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaajat ootte uskomassa että miten te ette nää television vaaroja uskonelämälle... No jokaisen oam asia tietenkin mutta omasta puolestani sanon että meidän lapset eivät lastenohjelmiakaan katsele. Emme halua totuttaa heitä katselemaan mitään sellaisia ns. "viattomia" ohjelmia koska niistä on hyvin lyhyt tie muiden tv-ohjelmien ja elokuvien katseluun. Siitä tule etottumsu eikä omatunto enää herättele.

t. äitii vaan

tuollainen olettamus on suorastaan persiistä! mikä sinä olet arvostelemaan kenenkään omantunnon tilaa??

lyödäänko vetoa että katsot netin kautto joitakin ohjelmia?

eikö netin käyttö ole sitten syntiä kuten tämä palsta?

teillä ei varmaan ole lasi-ikkunaa pesukoneessa,johan se olisi synti nähdä alusvaatteita pyörivän..

t.lesu itsekkin.

Vierailija
5/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että jos lapsi (vieras) ei saa jotakin tehdä kyläpaikassa, niin vanhemmat informoivat siitä oma-aloitteisesti tai lapsi osaa itse sanoa, ettei saa tehdä/syödä jotakin.

Vierailija
6/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja-ihmisenä tiedän että lapsesta voi olla ahdistavaa itse aloitteellisesti ottaa esille tällaista. Vanhempien kuuluu selvittää ennakkoon ko. aikuisille perheen urkonnolliset normit. On väärin asettaa pienen lapsen hartioille tällaista vastuuta, jossa hän joutuisi ikään kuin nostamaan esille aika vaikeita asioita ja henkilökohtaisesti erottautumaan itse porukasta.

Vierailija
7/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eikö niillä mukuloilla ole teillä sitten muuta tekemistä kun kattoa lastenohjelmia???

Jos meille tulee lapsen kavereita kylään niin silloin tehdään jotain muuta kun katsotaan töllöä,sitä kun voi katsoa ihan ilman leikkikaveria

Ja en ole lesta

Vierailija
8/15 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ja kaikissa tapauksissa, ihan samalla lailla kuin aikuistenkin. Jos te kutsuttu kotiin kylään vaikkapa musliminaapureita, ette kai pakota nauttimaan sianlihaa. Kohtel lastsa samoin kuin kyseisen uskonnon aikuista edustajaa kun lapsi tulee kylään.

Vierailija
9/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä pätee kyläpaikan ehdot.

Vierailija
10/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vain kysymään. Ei se syö sua. Mutta saattaa pahoittaa mielensä jos lapsensa tekee teillä mitä hän ei näe hyväksi. Ihan toisen kunnioitustahan tuo on että kysytään. En mäkään syöttäis muslimilapselle sianlihaa vaikka meillä sitä syödäänkin.

Vierailija
11/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsovat kotonakin

Vierailija
12/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kyllä hiljaa mielessäni toivoisin että lapset tekis jotain muuta kuin katsois lastenohjelmia. mutta kun päästän lapsen kyläpaikkaan, en tietenkään oleta, että lapset tekis siellä sitä mitä MÄ haluan heidän tekevän.

ja huom! lapsi, joka ei ole tottunut katsomaan telkkaria, jumittuu sen aukiolevan telkun ääreen, eikä liikahda siitä ennekuin se sammutetaan! ;) se on hälle niin ihmeelllist.ä :)

Vierailija
13/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin harva on ton telkkariasian suhteen ehdoton. ja se joka on, ei varmaan päästä lastaan sellaseen kyläpaikkaan, jossa on telkkari.

Vierailija
14/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa,kun meilläkin on.

Vierailija
15/15 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka katsoisivatkin kotona jotain, ovat monesti tottumattomia ohjelmiin ja saattavat reagoida niihin eri tavalla kuin lapset jotka katsovat paljon. Oma tyttäreni oli katsonut kaverilla ohjelmaa, joka oli kaverin mielestä hauska ja minun tyttäreni mielestä pelottava.Ei meinannut uni tulla illalla.