Miten tiedän minkäkokoiset imetysliivit ostaa?
Eli mistä tiedän minkäkokoiset imetysliivit tilata?
Asun pienellä paikkakunnalla eikä täällä kaupoissa myydä semmosia..
Kommentit (10)
pienellä paikkakunnalla, ja kävin ostamassa vähän isommalta. Ostin semmoiset, joiden ympärysmitta meni ympäri ja hieman reiluhkon kuppikoon. Tosin ostin semmoiset Lindexin trikooliivit, joiden istuvuus ei oo niin viimeisen päälle. Sitten äiti kävi ostamassa mulle toiset, kun vauva syntyi.
Noilla kaksilla oon nyt sitten pärjännyt 6 kk...
Minä ostin loppuraskaudesta yhdet. Synnytyksen jälkeen piti mennä ostamaan isommat, niin isoja en olisi ikinä älynnyt ostaa. Ne pienemmät olivat sitten sopivat myöhemmin. Ja siinä välissä pidin vielä yhtä kokoa eli kolmea eri kokoa tuli pidettyä.
Eikö siellä ole imetysliivejä edes missään marketissa? Niitähän myydään Tarjoustalossa, Anttilassa, Prismassa jne jne.
Raskauden loppuvaiheessa voi aorvioida, yleensä siinä vaiheessa rinnat ovat jo kasvaneet, jos ovat kasvaakseen.
Esimerkiksi minulla meni samat liivit kuin ennen raskautta, ihan niitä nafteimpia lukuunottamatta. Kokomuutos oli ehkä puoli kuppikokoa (A/B -> B), vaikka ihan täysimetyksellä mentiinkin 4 kk... Imetysliivit oli tietysti näppärämmät ja niitä tuli pidettyä paljon.
Odota ihan viimeiseen tippaan tai osta halvat varalle. Sitten, kun näet, mihin rintojen koko asettuu, tilaa paremmat.
Tosin sen ensimmäisen maidonnousun aikana voi olla parempi (pehmeämpi) itselle käyttää ihan vaan spagettiolkaintoppia, sellaista missä on etumusta kaksinkertainen. Sitten kun rintojen koko tasoittuu, voi mennä liiviostoksille.
Eikö siellä ole imetysliivejä edes missään marketissa? Niitähän myydään Tarjoustalossa, Anttilassa, Prismassa jne jne.
paikkakunnalla ole tuommoisia isoja kauppoja tai marketteja, kuten Anttila tai Prisma. Tokmanni on, mutta niiden imetysliivit näyttää vähän agrimarketin tuotteilta ;)
ja kun vauva on jo syntynyt. Itsellä koko muuttui 75C -> 70H
Toisekeen ihan alussa sitä maitoa valuu ja heruu, joten ne kauniit imetysliivit kannattaa ostaa vasta vähän myöhemmin. Minunkin ekat olivat ihan järkyn näköiset, mutta ajoivat asian.
Eikö siellä ole imetysliivejä edes missään marketissa? Niitähän myydään Tarjoustalossa, Anttilassa, Prismassa jne jne.paikkakunnalla ole tuommoisia isoja kauppoja tai marketteja, kuten Anttila tai Prisma. Tokmanni on, mutta niiden imetysliivit näyttää vähän agrimarketin tuotteilta ;)
Tarvitset kuitenkin yhdet jo heti, lisää voit ostaa sitten synnytyksen jälkeen kun näkee oikean koon. Mulla heti synnytyksen jälkeen oli rinnat kaksi-kolme kuppikokoa isommat (C-D) ja ympärysmitta läskeistä ja turvotuksesta johtuen viisi senttiä isompi kuin ennen raskautta. Niillä mitoilla mentiin kolmisen viikkoa, sitten maidontulo vähän tasoittui ja rinnat pieneni B-kuppiin. Siinä pysyivät kunnes lopetin imetyksen, jolloin palautui A-kuppiin. Osta mieluummin liian isot kuin liian pienet liivit, koska tarvitset niitä etukäteen ostettuja nimenomaan siinä alkuvaiheessa, kun rinnat on ihan kuumottavat, turvonneet, pinkeät ja kipeät. Tai osta venyvä imetystoppi, jolloin tarkalla koolla ei ole niin suurta väliä.
yhtä kuppikokoa isommat kuin normaalisti käytän olivat sopivat. Tärkeintä on ettei ne ole liian pienet, sillä täysien maitorintojen kanssa pienikin puristus tuntuu pahalta ja voi myös aiheuttaa tukoksia maitotiehyissä. Eli mun mieledtä mielummin liian isot kuin pienet liivit.