Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kauan työkkärissä säilytetään ihmisten asiakirjoja kuten työtodistuksia??

Vierailija
04.04.2012 |

mulla on hävinny yks tärkee työtodistus ja oon antanu siitä kopion työkkäriin vuonna 2010...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plöö...

Vierailija
2/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun taas on "asiaa" työkkäriin, niin oon huomannut, että ainakin tietokoneella on mun tiedot 90-luvulta (80-luvulta ei tainnut vielä/enää olla...).

Sinnehän voi kirjautua netitse. En tiedä(/muista), onko näistä todistuksista tietoa, mutta kantsii tsekata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun taas on "asiaa" työkkäriin, niin oon huomannut, että ainakin tietokoneella on mun tiedot 90-luvulta (80-luvulta ei tainnut vielä/enää olla...).

Sinnehän voi kirjautua netitse. En tiedä(/muista), onko näistä todistuksista tietoa, mutta kantsii tsekata.

joo mä kirjauduin ja siellä oli vaan tieto tästä kyseisestä työpaikasta, ei todistusta. Mut joo, soitan sinne heti huomenna. Pitäis meinaan saada todistus näytille huomiseen haastikseen... :)

Vierailija
4/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan kysyä, mutta saat sen myös työnantajalta.

Vierailija
5/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan kysyä, mutta saat sen myös työnantajalta.

en saa koska sitä työpaikkaa ei oo enää olemassa...

Vierailija
6/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä kaikki tiedot hakijasta (lääkärintodistuksia lukuunottamatta) ovat tietokoneella. Kun hakija jää työttömäksi, hänen tulee esittää alkuperäinen työtodistus siellä työkkärissä. Siitä virkailija kirjaa tiedostoon työsuhteen tiedot. Jos olet toimittanut kopion työtodistuksesta, siitä on vain kirjattu tiedot (työtehtävä, työnantajan nimi, työsuhteen kesto sekä päättymissyy, joissain tapauksissa myös työnantajan y-tunnus) ja sen jälkeen tungettu silppuriin. Jos te-toimistoissa alettaisiin säilyttämään työtodistuksia, niin menisi pian valtiolta aika paljon vuokrarahaa niiden varastojen ylläpitoon.

Vierailija
7/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä kaikki tiedot hakijasta (lääkärintodistuksia lukuunottamatta) ovat tietokoneella. Kun hakija jää työttömäksi, hänen tulee esittää alkuperäinen työtodistus siellä työkkärissä. Siitä virkailija kirjaa tiedostoon työsuhteen tiedot. Jos olet toimittanut kopion työtodistuksesta, siitä on vain kirjattu tiedot (työtehtävä, työnantajan nimi, työsuhteen kesto sekä päättymissyy, joissain tapauksissa myös työnantajan y-tunnus) ja sen jälkeen tungettu silppuriin. Jos te-toimistoissa alettaisiin säilyttämään työtodistuksia, niin menisi pian valtiolta aika paljon vuokrarahaa niiden varastojen ylläpitoon.

mutta skannaamalla kaikki mahtuisi yhdelle kovalevylle. Miksi niitä paperiversioita olisi syytä säilyttää?

Vierailija
8/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiedot kirjattu.

Vierailija
9/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän ne Kelalla tekee. Työkkärissä ei vaan haluta vielä hypätä ihan täysillä kaikkiin noihin nykyajan hömpötyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän