Runsas valkovuoto haittaa elämääni. Onko olemassa mitään apukeinoa?
Niin monta vuotta olen tästä asiasta kärsinyt, että alan olla turhautunut. Uskallan väittää, että valkovuotoni ON epänormaalin runsasta. En jaksa olla aamulla, iltapäivällä ja illalla vaihtamassa puhtaita alushousuja. Pyykkiä riittää muutenkin, eikä jatkuvasti voi joku rätti olla pöksyissä. Kaiken lisäksi, on tullut myös noloja tilanteita vastaan tämän asian vuoksi. Voitte varmaan itse ajatella millaisia.
Ei, tämä ei johdu tulehduksesta, hiivasta ym. vaan on ollut esiteini-iästä alkaen. Idiootti minä, kun en ole koskaan muistanut/tajunnut kysyä gyneltä asiasta käynnillä.
Mutta siis, kärsiikö kukaan samasta asiasta? Voiko sitä mitenkään hillitä? Pesen alanpään normaalisti kerran päivässä vedellä, mikäli tuon tiedon halusitte.
Kommentit (7)
gynekologini sanoi, että joillakin naisilla synnytys kääntää kohdun limakalvoa niin että valkovuoto runsastuu, se on hoidettavissa laseroimalla vuotava limakalvo.
Sanoi vielä, että jokainen voi toimenpiteen kuullessaan miettiä onko vuoto niin häiritsevää että haluaa operaatioon ryhtyä.
Oisko sulla sytolyysi? En jaksa selittää mut googlaa sytolyysi.. Se ei ole sairaus eikä johdu bakteereista vaan se on ominaisuus ja sitä hoidetaan JOS se häiritsee elämää. Se on täysin vaaratonta mutta kiusallista. Aiheuttaa juurikin runsasta valkovuotoa, voi tehä myös esim kutinaa mutta ei välttämätt. Itselläni tuo on, runsasta valkovuotoa on juu mutta ei häiritsevästi, sitä ei hoideta koska ei minua häiritse. Jos alkaa häiritsemään, siihen saa estrogeenikuurin. Toi todetaan papassa mutta lääkäri ei välttämättä siitä mainitse edes jos ei ole oireita valittanut koska toi ei ole sairaus vaan oman elimistön bakteerikannan juttu.
jos käytän tavallisia pikkareita, niin koko ajan on "märkänä".
Pikkuhousunsuojien käyttö lisää valkovuotoa. Mutta toisaalta taas, joskus niitä on pakko käyttää ja kierre on valmis.
http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/ravinto-ja-laihdutus/happo-emastasa…
http://kalorilaskuri.fi/foorumi/terveys-hyvinvointi-liikunta-uutisia/al…