Mun äiti heitti aika mojovan kommentin, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. ov
Ollaan siis lähdössä reissuun pääsiäisenä, vaikka rahat on tosi vähissä, mutta kun on kutsuttu pääsiäiseksi kylään, päätimme lähteä ja tinkiä sitten muusta. Noh, ensiksi äiti sanoo, että ai olette lähdössä vai, te rahattomat ihmiset. Minä sitten siihen että juu, onpahan jotain muutakin kun mölliä kotona koko pääsiäisen. Alunperin meillä oli ajatuksena että meistä olisi lähtenyt reissuun vain mies ja poika, olisimme tytön kanssa jääneet kotiin. Samaan reissuun osuu myöskin eräät isot juhlat ja kun sitten äitini kysyi että keitä sinne tulee, sanoin että varmaankin puoli kylää on mukana, hän sanoi että "no, eihän sua siellä sitten kukaan kaipaa". Olin melko äimänä. Mitäs itse tykkäisitte?
Kommentit (20)
Yritin imettää lapsiani, mutta ilman rintakumia siitä ei tullut yhtään ja kuminkin kanssa vauvat jäivät nälkäisiksi.
Siis mä imetin ja imetin ja imetin - ja mun mutsi sanoi anopilleni, että mä olen liian laiska, enkä yritä kunnolla.
Ja totuus oli että aina kun vaan mahdollista niin imetin. Tai siis yritin....
Meillä esikoinen oli vastasyntyneenä ns. laiska syöjä, joten äitini meni sitten sen perusteella valehtelemaan serkulleen, että a) minä en syötä lasta tarpeeksi ja pidän häntä tahallisesti nälässä - ja b) minulta ei tule maitoa, mutten anna lapselle korvikettakaan. Valetta molemmat väittämät.
Äidin serkku sitten otti yhteyttä minuun ja kertoi hyvää hyvyyttään ottamaan yhteyttä sairaalaan nopeasti. Hän oli aika vaikeana, kun kerroin koko totuuden ja ilmeisesti hänen silmänsä avautuivat aika tavalla muutenkin äitini suhteen..
T. 12
mm. silloin kun erosin exästä, hän sanoi että "jätit sitten rikkaan ja komean miehen". Juu jätin, koska pahoinpiteli mua henkisesti ja fyysisestikin välillä. Silti tämä sama ex on vieläkin niin mukava mies hänen mielestään. Ja nykyinen, duunarimieheni on luuseri, koska se ei ole rikas.. mä olen nyt aika hukassa ja kyyneleetkin valuu kohta, ei naurata enää yhtään. ap
äitisi kokee epäonnistuneensa elämässään eikä ole muutenkaan onnellinen ja purkaa sen sitten vähättelemällä sinua? Tai jos on hyvin vanha niin sitten vaan möläyttelee sen kummempia mitään ajattelematta kun aivot ei pelaa.
koska kaikki ovat siellä juhlissa.
Minulla meni melkein 10 min ennen kuin ymmärsin, mitä olit kirjoittanut.
Mun äiti sanoi juuri olevansa sitä mieltä että mä olen surkea ihminen. ap
Mun mielestä tuo nyt oli sellanen heitto, joka tarkotti lähinnä sitä että kun siellä juhlissa on niin paljon porukkaa niin ap vois hyvin jäädä poiskin. Siis tyyliin, ei sota yhtä miestä kaipaa. Eli että jos juhliin ois tulossa vaan vaikka 10 ihmistä niin yhden puuttumisen huomais, mutta kun on isot juhlat niin ei ole niin vaarallista jos joku jää pois. Ja siis varmaankin ajatuksena se että sillä voisitte säästää vähän rahaa.
Mun äiti sanoi juuri olevansa sitä mieltä että mä olen surkea ihminen. ap
olet jo nolo, anna olla?
Olen pahoillani että jaoin tämän kanssanne, en tee sitä enää. Menen nyt peiton alle ja yritän olla hyvä ihminen teille kaikille ja erityisesti yritän olla loukkaantumasta mistään. ap
Anna sun äitis kommenteille oma arvonsa. Arvotonta mollaamista ei tarvii ees huomioida. Kunhan räksyttää. Äiti on aina äiti ja sitä rataa. Tottakai te teette perheenä omat päätöksenne ja äiti elää sen mukaan mitä itse tahtoo. Kun tarpeeksi räksyttää jää yksin.
ilmeisesti äitisi olisi kaivannut teitä myös pääsiäisen aikan kylään.
tosiaan, aika mojova mutsi sulla :D
Oli kyllä niin jäätävän sekava viesti ettei tuosta ymmärtänyt kuin sen, että äitisi loukkasi sinua. Siis haluaisit viettää pääsiäisen ilman äitiäsi mutta äitisi haluaisi että viettäisit pääsiäistä hänen kanssaan? Niinkö?
Ketkä on lähdössä reissuun? Mistä? Minne?
Ketkä on kutsuttu kylään, kuka kutsui ja minne?
Tarkoitatko kodilla oman perheen kotia vai äidin kotia? Asutko äidin kanssa samassa kodissa?
"no, eihän sua siellä sitten kukaan kaipaa"
Tuollaisen heiton jälkeen tulee sanoa "Anteeksi mitä?", ja hiljaa valmistautua sanomaan takaisin "Sua tullaan kaipaamaan vielä vähemmän". Vain koska jokin ihminen on sukua, ei se tarkoita sitä että asioita saa vapaasti möläytellä. Oliko ketään muita läsnä kun hän sanoi noin?
sanoi mitä sanoi ja sitten vaan eteenpäin. miksi ihmeessä jäät märehtimään?
Oli kyllä niin jäätävän sekava viesti ettei tuosta ymmärtänyt kuin sen, että äitisi loukkasi sinua. Siis haluaisit viettää pääsiäisen ilman äitiäsi mutta äitisi haluaisi että viettäisit pääsiäistä hänen kanssaan? Niinkö?
Ketkä on lähdössä reissuun? Mistä? Minne?
Ketkä on kutsuttu kylään, kuka kutsui ja minne?
Tarkoitatko kodilla oman perheen kotia vai äidin kotia? Asutko äidin kanssa samassa kodissa?
"no, eihän sua siellä sitten kukaan kaipaa"
Tuollaisen heiton jälkeen tulee sanoa "Anteeksi mitä?", ja hiljaa valmistautua sanomaan takaisin "Sua tullaan kaipaamaan vielä vähemmän". Vain koska jokin ihminen on sukua, ei se tarkoita sitä että asioita saa vapaasti möläytellä. Oliko ketään muita läsnä kun hän sanoi noin?
Ei ollut muita paikalla ja kyllä kysyin juuri noin että "anteeks mitä sä sanoit? " Kyse oli siis puhelinkeskustelusta ja juu, en asu äitini luona, vaan perheeni. Äitini laittoi kyllä perään viestin jossa pyysi anteeksi enkä nyt oikein tiedä mitä mä tekisin, vanha ihminen kuitenkin kyseessä, mutta välillä tosiaan möläyttelee kaikkea tuon suuntaista, ja niistä ei kyllä juuri itsetunto ja elämänhalu nouse....ap
Ollaan siis lähdössä reissuun pääsiäisenä, vaikka rahat on tosi vähissä, mutta kun on kutsuttu pääsiäiseksi kylään, päätimme lähteä ja tinkiä sitten muusta. Noh, ensiksi äiti sanoo, että ai olette lähdössä vai, te rahattomat ihmiset. Minä sitten siihen että juu, onpahan jotain muutakin kun mölliä kotona koko pääsiäisen. Alunperin meillä oli ajatuksena että meistä olisi lähtenyt reissuun vain mies ja poika, olisimme tytön kanssa jääneet kotiin. Samaan reissuun osuu myöskin eräät isot juhlat ja kun sitten äitini kysyi että keitä sinne tulee, sanoin että varmaankin puoli kylää on mukana, hän sanoi että "no, eihän sua siellä sitten kukaan kaipaa". Olin melko äimänä. Mitäs itse tykkäisitte?
Oma äiti päästelee välillä ihmeellisiä sammakoita suustaan. Joskus ihmettelen, miksi äiti on sitä mieltä, ettei kukaan minusta tykkää tai halua viettää aikaa minun kanssa. Eikä kyse ole siitä, ettäkö roikkuisimme toistemme helmoissa.
Pahiten loukkasi, kun olin menossa isoon leikkaukseen, jossa oli vaara epäonnistua. Sanoin kyllä äidille, että jos niin käy, sen voi korjata, mutta se vaatisi uuden, vielä isomman leikkauksen. Kommentti "ei ne sulle sellaista rupea tekemään" sai minut sanattomaksi.
Yritin imettää lapsiani, mutta ilman rintakumia siitä ei tullut yhtään ja kuminkin kanssa vauvat jäivät nälkäisiksi.
Siis mä imetin ja imetin ja imetin - ja mun mutsi sanoi anopilleni, että mä olen liian laiska, enkä yritä kunnolla.
Ja totuus oli että aina kun vaan mahdollista niin imetin. Tai siis yritin....
Vähättelyä viimeiseen asti. Mulla on samanmoinen äiti. Koskaan ei ole kannustanut, mutta arvostellut negatiiviseen sävyyn ja vähätellyt sitäkin enemmän. Lakkasin kymmenisen vuotta sitten välittämästä sen suuremmin hänen jutuistaan ja sen jälkeen mulla on mennyt huomattavasti paremmin.