Tarvitseeko hakea sivutoimilupaa, jos hoitovapaalla
Kommentit (5)
Tosin ei oman firman kilpailijalle, mutta itse pyysin omalta työnantajalta lapun siitä, että ovat tietoisia että teen töitä hoitovapaalla toiseen firmaan, mutta eri alan yritykseen.
Tarkoitatko hoitovapaalla sitä, että olet kotihoidontuella lasta hoitamassa kotona? Kotihoidontuki ei mitenkään estä työntekoa, työtä saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei vie lasta kunnalliseen päivähoitoon työn ajaksi. Kotihoidontuki ei ole palkkariippuvainen, joten saat tienata niin paljon kuin haluat ja ihan sillä perusprosentilla (no tietysti sivuprosentillakin jos tulorajasi ylittyy).
Olen hoitoalalta hoitovapaalla ja saan kotihoidontukea. Teen keikkaa muutaman kerran kuussa Seuren kautta ja itselleni tämä sivutoimiluvan mahdollinen hakeminen tuli täytenä yllätyksenä.
Itse halusin olla rehellinen omalle työnantajalle ja kerroin että teen muualla töitä ja tehtiin ihan paperi siitä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä TUEN kanssa.
t:2
että et enää ole hoitovapaalla hoitamassa lasta, joten voivat tehdä kyselyn siitä, kuka on työnantajasi.