3-luokan englannin kokeen arvioinnista
Miten tiukkaan teillä viedään pisteitä 3-luokkalaisten englannin kokeissa? Meillä lapsen kokeessa oli ollut viikonpäiviä ja lapsi oli kirjoittanut ne kaikki pienellä alkukirjaimella mutta muuten oikein. Jokaisesta viikonpäivästä mikä oli kirjoitettu pienellä oli viety yksi piste.
Minusta kuullostaa aika tiukalle... onko tämä ihan normaali käytäntö?
Kommentit (8)
eikä olisi ottanut koulumme toinenkaan enkkua opettava. Kolmosella pitäisi arvostelun olla vielä ennen kaikkea kannustavaa.
että oli otettu piste pois jokaisesta alkukirjaimesta - sehän tarkoittaisi, että koko tehtävästä, viikon päivien kirjoittaimisesta olisi saanut vähintään 7 pistettä ylipäänsä ja se on tosi paljon pienestä tehtävästä - vai tarkoititko, että tehtävän pistemäärä oli esim. 3 ja siitä otettu yksi piste pois tämän takia? Jos jälkimmäistä, niin totta kai, jos ekaa, niin onpa ihmeellinen koe ylipäänsä ja mikä oli kokonaispistemäärä, se maksimi siis kokeessa. Vai oliko koko koe pelkkä viikonpäivät? Jos niin, siinä tapauksessa pisteen vieminen per viikonpäivä on oikein.
ja virheiden vuoksi sai nyt siis 7, eli sehän on ihan oikein silloin?
eikä koko koe tietenkään ole ollut pelkästään viikonpäivistä, mutta niitä on pitänyt kirjoittaa yhdessä tehtävässä ja lapsi on kirjoittanut kaikki viikonpäivät pienellä alkukirjaimella. Ja sen takia meni - 5 pistettä. Minusta tuntuu ankaralle, sen ymmärrän että olisi mennyt 1-2 pistettä. Nyt samasta virheestä rokottu monta kertaa...
ap
ei ei eiiiii. minä olen 3a luokalla ja meillä oli viikonpäivistä koe sain 10/10 vaikka oli pienellä kirjoitettu
[quote author="Vierailija" time="04.04.2012 klo 15:04"]
eikä koko koe tietenkään ole ollut pelkästään viikonpäivistä, mutta niitä on pitänyt kirjoittaa yhdessä tehtävässä ja lapsi on kirjoittanut kaikki viikonpäivät pienellä alkukirjaimella. Ja sen takia meni - 5 pistettä. Minusta tuntuu ankaralle, sen ymmärrän että olisi mennyt 1-2 pistettä. Nyt samasta virheestä rokottu monta kertaa...
ap
[/quote] Siitahan naki etta ei ollut kuunnellut tunnilla tai lukenut laksyja. Ehka nyt muistaa loppuikansa :). Kylla mina ainakin olen pahimmista mokistani saanut sellaisen opetuksen etta ei ole unohtunut.
Sama arvostelu varmasti kaikille luokassa ja koko arvosanaskaala käytössä.