Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudunko karenssiin (työttömyyskorvaus)?

Vierailija
04.04.2012 |

Olen ollut kotiäitina yli 2 vuotta ja nyt siirtymässä työelämään. Onko minulla oikeus saada esim. työmarkkinatukea heti kun ilmottaudun työttömäksi työnhakijaksi vai joudunko karenssiin? Ammatillinen koulutus minulla on.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on viikon omavastuu aika, jonka jälkeen alkaa työkkärituet rullaamaan. Eri asia jos olet ennen kotiäidiksi ryhtymistä irtisanoutunut edellisestä työpaikastasi.

Vierailija
2/3 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on viikon omavastuu aika, jonka jälkeen alkaa työkkärituet rullaamaan. Eri asia jos olet ennen kotiäidiksi ryhtymistä irtisanoutunut edellisestä työpaikastasi.

sanonut itseäni irti. Työtehtäväni ovat kaikki olleet määräaikaisia. Nyt saan vielä kotihoidontukea, ja sitä saisin tietysti siihen asti kun tuo parivuotiaani täyttää kolme. Mutta haluan mennä töihin ennen sitä. Voiko tämä vaikuttaa karenssiin?

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhevapaat katsotaan hyväksyttäväksi syyksi olla poissa työmarkkinoilta, joten siitä syystä ei karenssia ole tulossa. Jos olet ollut työssä työssäoloehdon ajan ennen perhevapaille jäämistä, voidaan (tarkastelujaksoa pidennetään tuossa tapauksessa perhevapaiden määrän mukaisesti) saat joko peruspäivärahaa Kelasta tai ansiosidonnaista työttömyyskassasta, jos sellaiseen kuulut (ja olet kuulunut sen 10 kk ennen perhevapaille jäämistä).

Omavastuuaika on sen 7 maksupäivää peruspäivärahassa ja ansiosidonnaisessa, se on kaikilla, mutta muuta karenssia ei näillä tiedoilla pitäis tulla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä