Yhteen muutto?!
Kommentit (13)
Olemme kihlattuni kanssa asuneet yhdessä nyt 4 kk ja nyt mies on alkanut haaveilla yksinasumisesta ja itsenäisyydestä, koska ei ole koskaan yksin asunut. Tämä tarkoittaa sitä että itse joutuisin muuttamaan vanhempieni luokse, koska yksin en saa vuokraa maksettua ja joutuisin kulkemaan linja-autolla opiskelupaikkakunnallani. Mies haluaa kuitenkin olla yhdessä kanssani, vain asua erillään. Mitö ihmettä tässä tekisi?
Toteat miehelle, että kaikkea ei voi saada. Hän ei voi syödä kakkua ja säästää sen. Toisin sanoen joko seurustelette, asutte yhdessä ja selvitätte, mikä miehen kriisissä on nyt se pääongelma tai sitten tosiaan mies muuttaa erilleen ja suhde päättyy siihen. Ei kannata suostua toisen pompoteltavaksi. Jos ei kykene asumaan yhdessä, ei mielestäni ole järkeä seurustellakaan. Tämä siis siinä tapauksessa, että sinulla (tai miehellä) ei ole lapsia.
siitä, että millainen tilanne on. Jos olette nuoria eikä kuvioissa ole lapsia, niin mikäs siinä, aina pääsee pois.
Riippuu paljon suhteestanne. Luulin tuntevani poikakaverin, kun 10kk seurustelun jälkeen muutimme yhteen. Nyt on löysät housussa kun kämpässä "pakko" asua väh vuosi, olemme asuneet 3kk ja seurustelusta on tulossa hyvää vauhtia helvettiä.
No me oltiin tunnettu miehen kanssa 1.5kk, kun päätettiin ostaa yhdessä talo. Ja hyvin menee, en ole katunut päivääkään!
että molemmilla on omistusasunto, joista toinen laitetaan vaan vuokralle, kun muutetaan yhteen. Asuntoa ei laitetaan myyntiin vielä pitkään aikaan. Ollaan 28 ja 29 vuotiaat, lapsettomia molemmat.
ap
mut mikäs siinä jos siltä tuntuu.
Oma mielipiteeni on, että kaksi vuotta seurustelua - siinä ajassa jo oppii tuntemaan toisen.
Itse kans hätiköin ja menin yhteen puolen vuoden tuntemisen jälkeen. Täys katastrofi, äijä olikin Jekyll-Hyde. Muuttui ihan toiseksi kun muutti mun luokse. Yöks en halua edes muistella koko tyyppiä enää :/
sitä ulkopuolinen voi sinulle vastata. Sinä itse tiedät suhteenne laadun ja mitä haluatte.
Jos ei ole lapsia, eikä osteta yhteistä asuntoa, niin what ever.
No tossa tilanteessa on aika helppoa muuttaa yhteen ja tarvittaessa myös erota, huomioiden toki sen vuokralaisen irtisanomisajan. Siis siinä mielessä, jos sukset menee ristiin se asuntonsa vuokrannut ei ehkä heti pääse omaansa takaisin. Toki on varmasti mahdollista itse muuttaa vuokralle väliaikaisesti tollasessa tilanteessa.
Tuo on jo sellainen ikä, että itse ehkä mieluummin selvittäisin melko nopeasti yhteen muuttamalla sen, mikä toinen on miehiään (kuin että odottais pari vuotta, ja sitten yhteenmuuton jälkeen selviäis taas uusia puolia kumppanista, ajan haaskuuta).
Itse muutin mieheni kanssa saman katon alle minun omaan yksiööni kun oltiin seurusteltu noin neljä kuukautta. Yksiössä asuessa selvisi kyllä että yhdessäasuminen sujuu :) Ja nyt olemme olleet 8 vuotta yhdessä, naimisissa ja toinen lapsi tulossa.
No tossa tilanteessa on aika helppoa muuttaa yhteen ja tarvittaessa myös erota, huomioiden toki sen vuokralaisen irtisanomisajan. Siis siinä mielessä, jos sukset menee ristiin se asuntonsa vuokrannut ei ehkä heti pääse omaansa takaisin. Toki on varmasti mahdollista itse muuttaa vuokralle väliaikaisesti tollasessa tilanteessa.
Tuo on jo sellainen ikä, että itse ehkä mieluummin selvittäisin melko nopeasti yhteen muuttamalla sen, mikä toinen on miehiään (kuin että odottais pari vuotta, ja sitten yhteenmuuton jälkeen selviäis taas uusia puolia kumppanista, ajan haaskuuta).
Itse muutin mieheni kanssa saman katon alle minun omaan yksiööni kun oltiin seurusteltu noin neljä kuukautta. Yksiössä asuessa selvisi kyllä että yhdessäasuminen sujuu :) Ja nyt olemme olleet 8 vuotta yhdessä, naimisissa ja toinen lapsi tulossa.
Mies juuri sanoi,että hänen puolestaan voimme muuttaa jo yhteen, ei ole "aikaa haaskattavaksi". Onneksi meidän ei tarvitse asua yksiössä, en tiedä mitä siitä tulisi :D
ap
Miten mahdatte jakaa asumiskulut kun toisen asunto vuokralla ja asutte toisen omistusasunnossa?
Tavattiin lokakuussa, marraskuussa alkoi seurustelu, helmikuussa huomattiin että mies ei ole kotonaan nukkunut kuin ehkä 8yötä marraskuun jälkeen joten hän irtisanoi kämpän ja muutti luokseni maaliskuussa, kesäkuussa kihloihin, joulukuussa naimisiin, tänä vuonna vietetään 3v-hääpäivää, meillä on 1v poika ja toinen lapsi tulossa.
Mies 33, minä 29.
ihan riittävän kypsältä yhteen muuttoon.
Mun nykyinen aviomieheni muutti käytännössä luokseni lähes heti kun oltiin tavattu. Olisko se vielä parina-kolmena yönä ollut kotonaan, sen jälkeen vain minun luona. Mennyt jo kymmenen vuotta ihan kivasti :-)
Olemme kihlattuni kanssa asuneet yhdessä nyt 4 kk ja nyt mies on alkanut haaveilla yksinasumisesta ja itsenäisyydestä, koska ei ole koskaan yksin asunut. Tämä tarkoittaa sitä että itse joutuisin muuttamaan vanhempieni luokse, koska yksin en saa vuokraa maksettua ja joutuisin kulkemaan linja-autolla opiskelupaikkakunnallani. Mies haluaa kuitenkin olla yhdessä kanssani, vain asua erillään. Mitö ihmettä tässä tekisi?