Voiskohan kanssasisaret valottaa vähän
Kauanko kestää raskausoireet, esim rintojen järkyttävä arkuus, nippailut kohdussa, jano, väsymys ja närästys? Viikkoja kohta 7 ja onlinessä ei vastausta saa kun kuttuilumallissa ja mua oikeasti kiinnostaa tietää koska alkaa suunnilleen menemään ohi?
Kommentit (3)
Sua voi nippailla, väsyttää, janottaa ja närästää enää tämän viikon, tai sitten oireet voi jatkua synnytykseen asti. Voi olla rintojen arkuus helpottaa huomenna, kahen viikon päästä, ens kuussa tai ei ollenkaan. Ei niihin oo mitään keskiarvoja olemassa, että millä viikolla joku oire ilmaantuu ja vastaavasti poistuu. Esim. itellä jo päivän yli lasketun ajan ja edelleen väsyttää sikana, janottaa niin että juon litratolkulla ja närästys on infernaalista... Ei tohon kysymykseen voi vastata yksiselitteisesti! Oireet on sun henk.koht. ja ne menee ihan sun oman rytmin mukaan vieläpä sillai, että seuraavassa raskaudessa on taas ihan omat oireensa ihan omalla aikataulullaan eikä välttämättä oo mitään samanlaista kuin nyt on....
Tsemppiä jaksamiseen! Se on raskasta alussa, mutta niin se on raskasta lopussakin!
Kitty rv 40+1
onnea ensin raskaudesta!
nuo oireet henkilökohtaisia. mulla oli rinnat tosi kipeät aluksi, kesti ehkä rv 12 asti, sittemmin vaan arat ja etenkin tosi kylmänherkät - alkaa ulkona särkeä helposti vaikka olisi hyvinkin päällä!
juuri noilla alkuviikoilla oli ISO paineentunne kohdussa, mutta mitään nippailuja tai edes kohdun kasvukipuja mulla ei ole koskaan ollut vaikka kasvetaan yläkäyrillä. meni siis aika nopeasti mulla ohi.
jano pysyy varmaan koko ajan, aineenvaihdunta vilkastuu rytinällä esim. rv 20 paikkeilla, lapsivesi lisääntyy jne..
väsymys - ei ollut mulla ihan alussa vaan alkoi jossain vaiheessa ja helpotti joskus tuossa rv 16 paikkeilla muistaakseni. nyt se enrginen keskiraskaus menossa;) kun mennään eteenpäin alkaa varmaan keho vaatia lisää unta.
närästys - on vasta nyt alkanut pari viikkoa sitten.. ja koska vauva ja kohtu kasvaa ja tila vähenee, todennäköisesti pahenee mitä pidemmälle raskaus etenee..
osalla ei oireita ollenkaan, osalla vaikka mitä. moneen vaivaan on helpotustakin olemassa ja täytyy muistaa levätä paljon.
Caddie rv 23+3
Kauanko kestää raskausoireet, esim rintojen järkyttävä arkuus, nippailut kohdussa, jano, väsymys ja närästys? Viikkoja kohta 7 ja onlinessä ei vastausta saa kun kuttuilumallissa ja mua oikeasti kiinnostaa tietää koska alkaa suunnilleen menemään ohi?
Mä olen itse nyt viikolla 20+2 ja mulla on ollu ihan samat ku sulla. Arkuus rinnoista loppui viikolla 8. nippailuja ja jano on edelleen jatkuvasti ja närästys on alkanut viime viikolla. Väsymys loppui kuin seinään viikolla 12. Mutta varmasti hyvinkin yksilöllistä jokaisella kuinka kauan kestävät.
oikein ihanaa raskausaikaa sulle! =)
Annu