Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Molemmat vanhemmat 3-vuorotyössä, ja eka/tokaluokkalainen lapsi? Miten ootte ratkaisseet asian?

Vierailija
03.04.2012 |

Jahka tyttäremme aloittaa koulun, valmistun samalla ammattiin josta erittäin suurella todennäköisyydellä saa 3-vuorotyötä. No hyvällä lykyllä 2-vuorotyötä... muttei se paljoa auta.

Mieheni tekee myös epäsäännöllistä 3-vuorotyötä.

Olen vasta äskettäin alkanut pohdiskella, miten ihmeessä järjestämme asiat, eli siis miten selviämme jos/kun minä ja mies olemme molemmat ilta-/yö/vkonloppuvuoroissa, ja eka- tokaluokkalaista ei vielä voi (eikä tod. haluta) jättää yksikseen kotiin illoiksi, öiksi ja viikonlopuiksi...?

Toinen mummoista asuu suht lähellä (no 15 km päässä) mutta eihän häntäkään voi koko aikaa/joka kerta lapsenvahdiksi pyytää. Hänellä on omakin elämä, ja käy vielä töissäkin.

Toinen mummo taas asuu kauempana eikä häntä voi ajatella lapsenvahdiksi kuin ehkä ihan korkeintaan kerran - pari kuukaudessa, on sen verran huonokuntoinen eikä oikein jaksa lasten kanssa olla.

Naapurit eivät ole niin tuttuja, että heidän hoiviinsa voisi lasta laittaa. (enkä kehtaisikaan)

Kummit asuvat kaukana.

Jääkö muuta vaihtoehtoa, kuin toisen meistä jäädä kotiin pariksi vuodeksi (tai etsiä ei-oman-alan päivätyötä)?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vaan aamu-iltakierrossa mutta vastaan kuitenkin eli olemme miehen kanssa aina eri vuoroissa ja lisäksi itse teen nyt vielä lyhyempää päivää(5-6 tuntia riippuen vuorosta)Asumme lähellä työpaikkojamme joten "vaihto" sujuu kätevästi.

Ei ole tarvinnut lapsia hoitoon laittaa missään vaiheessa. Tietty kerhossa on molemmat olleet ja eskarissa isompi(joka nyt jo koulussa)

Vierailija
2/2 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainkin sen pari vuotta, kun lapi on pieni. Monessa paikassa voi nykyään itse vaikuttaa vuoroihin eli suunnittelette niin, että lapsi ei ole yksin. Ja yöthän onnistuu hyvin koululaisen kanssa. Toinen kotona illan, toinen yössä ja voi nukkua, kun lapsi on koulussa. Ette näe tietenkään toisianne niin paljon, mutta niinhän se olis ilmankin lasta, jos molemmat vuorotyössä. Ehkä toinen ainakin voisi tehdä hiemn lyhennettyä, niin vapaita jäis enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla