Olipa törkeää käytöstä ystävältäni! Oon pöyristyny
Ystäväni tuli lastensa kanssa yllätysvisiitille luokseni.
Lapset tulivat suoraan tarhasta, joten olivat väsyneitä ja nälkäsiä.
Olin juuri omien lasteni kanssa syömässä, kun nämä yllätysvieraat tulivat.
Kaveri totesi että mehän tultiin sopivaan aikaan kun ruokakin on valmista. He ottivat lautaset ja alkoivat syömään.
Tuijotin suu auki, kun kaksi lasta ja aikuinen istuivat syömään meidän kanssa. Tyhjensivät jauhelihakeittokattilan ja leipäkorin.
En kertaakaan ollut pyytänyt heitä ruokapöytään, sanoin vaan että voin keittää kahvit kun minä ja lapseni ollaan syöty.
Syömisen jälkeen ystävälleni tuli puhelu. Ystävän vanhemmat oli tulossa kylään, joten he lähtivät suoraan ruokapöydästä kotiin. Kahvit jäi keittämättä, vaikka en varmaan niitä kahveja olis heille keittänyt!
Vaikka hyvä ystävä onkin, niin itse en ikinä olis viitsinyt tulla toisen ruokapöytään kutsumatta.
Kiva miehen tulla kotiin, kun kaveri ja lapset kävivät tyhjentämässä ruokapöydän....
Kommentit (35)
En ole kans koskaan tykännyt yllätysvisiiteistä, itse ilmoitan vähintään paria, kolmea tuntia aikaisemmin että sopiiko jos tulemme käymään.
En oikeasti olis uskonu, että noin röyhkeitä ihmisiä on olemassa...
mennä kaverillesi vaikka ensi sunnuntaina lounasaikaan.
varattu kuin omalle perheelle? Tuijotat vaan suu auki?
Aika nössö olet.
Itse olisin tarjonnut vaikka leipää , jos ruokaa ei tosiaan olisi tarpeeksi. Ja nimenomaan sanonut, etten ole nyt varautunut ylimääräisiin syöjiin.
Aika nössö olet.
Itse olisin tarjonnut vaikka leipää , jos ruokaa ei tosiaan olisi tarpeeksi. Ja nimenomaan sanonut, etten ole nyt varautunut ylimääräisiin syöjiin.
Kyllä mä ymmärrän apta.
Jos toinen ottaa lautaset kaapista omatoimisesti niin eipä multakaan ois mitään muuta kuin suu auki tuijotus irronnut reaktiona.
Ennen ku ehdin pään kääntää, nii lapset oli jo keittokulhot kädessä ruokapöydässä.
Siinä vaiheessa en viitsiny enää sanoa että viekää se ruoka takas kattilaan :D
Aika nössö olet.
Kyllä mä ymmärrän apta.
Jos toinen ottaa lautaset kaapista omatoimisesti niin eipä multakaan ois mitään muuta kuin suu auki tuijotus irronnut reaktiona.
omatoimisesti vaikka kuinka usein kaapista Mutta kyllä mä saan sanottua heti kättelyssä, jos jotain ruokaa ei kaikille riitä.
Ap:n kaveri oli kyllä huonokäytöksinen juu, kun ei kysy riittääkö ruoka mutta kyllä ap ihan nössö on silti.
Ennen ku ehdin pään kääntää, nii lapset oli jo keittokulhot kädessä ruokapöydässä.
Siinä vaiheessa en viitsiny enää sanoa että viekää se ruoka takas kattilaan :D
hidastempoinen ihminen tai vieraat lapset salamannopeita...
Aika nössö olet.
En ihan ymmärrä tätä, kyllä mäkin olisn toiminut kuin ap. Kannattais ystävän muutenkin ehkä itse tajuta törkeytensä, menet sinne ap joku päivä kyläilemään itseoikeutetusti. Todella raivostuttavaa kyllä, ymmärrän täysin fiiliksiäsi. Muutenkin vaikka olisikin ollut ihan ok että joku söisi ruokiani, niin olisin mäkin todela pöyristynyt ollut tälläisestä että kutsumatta tullaan kylään ja kaikenlisäksi ruokapöytään vielä. Vaikka onkin hyvä ystävä.
en aluksi edes tajunnu, että he aikovat ottaa ruokaa. Huomasin vasta kun he ilmestyivät ruokalautaset kädessä pöytään.
Perhe on ennenkin syönyt meillä, mutta sillon olen nimenomaan kutsunut heidät päivälliselle ja tehnyt ruokaa koko porukalle.
Se ei silti tarkota, että ihan millon vaan voi tulla toisen ruokapöytään.
ja kaikilla on siihen aikaan nälkä, ei saakaan ruokaa.
Meillä syö kaikki naapurin koirasta lähtien. Vieraanvaraisuus on hyve.
Pidän sinua ap, täydellisenä moukkana.
ole kyllä mitään käytöstapoja ja minä en varmasti olisi myöskään osannut sanoa mitään, jos joku noin käyttäytyisi, olisin varmaan ihan haavi auki, että mitä ihmettä! Ja olen itse sen verran kohtelias etten sanoisi vaikka hämmästyisin, vieraille tarjotaan mitä on, teen sitten vaikka lisää miehelle jos on tarve. Mutta harvoimpa niin.
valmistat aina ruokaa varmuuden vuoksi vähän enemmän, jos joku vieras sattuukin paukkaisemaan ovesta sisään just ruoka-aikaan?
auki silloin kun pitäisi mutta haluavat ehdottomasti avata ketjun aiheesta?
ja kävellä suoraan valmiiseen ruokapöytään?
valmistat aina ruokaa varmuuden vuoksi vähän enemmän, jos joku vieras sattuukin paukkaisemaan ovesta sisään just ruoka-aikaan?
Juu, teen usein vähän ylimääräistä, tai jatkan/teen lisää jos vieraita tulee.Tai sitten otetaan kaikki vähemmän niin että jokaiselle ketä talossa on riittää, enemmän jotain lisuketta sitten.
Mulle ei tulis mieleenkään istua ruokailemassa niin ettei vieraille tarjottais!! se on junttia jos mikä! Kerran kyl on käynyt niin et vieras tuli just kun kattila oli jo tyhjä ja lautasia vielä tyhjennettiin. Tarjosin tietysti jotain muuta kun olin ensin harmitellut ettei tullut muutamaa minuuttia aikaisemmin.
No, täytyy sanoa et ap kamu oli kyl tosi moukkamainen kun kävi kutsumatta ruoan kimppuun, mut oli ap:kin kun ei tarjonnut.
mä en olisi loukkaantunut,mutta mä teenkin aina 10 litran kattilallisen täyteen keittoa,mistä riittää aina syömistä usealla.
itse en toki ryntää syömään ellei kutsuta.
Tollaset yllätysvisiitit on muutenkin tosi laimeita..
En tykkäis yhtään. Ja tuollainen röyhkeys on uskomatonta..