Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä joka aterialla jotain proteiinia?

Vierailija
03.04.2012 |

Kerro ruokalajeja, joiden yhteydessä ei ole yhtään tai tosi vähän.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanaa, kalaa tai lihaa.

Vierailija
2/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanaa, kananmunia, kalaa, lihaa, soijarouhetta, papuja tai muita proteiinipitoisia kasviksia, raejuustoa, rahkaa tms

kasvis-, maito- tai lihaproteiinia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lounaalla ja päivällisellä on. Sen sijaan aamulla syödään puuroa ja mehukeittoa (eli niukasti proteineja), lapselle maitoa juomaksi, aikuisille teetä. Välilpalalla ja iltapalalla vaihtelevasti. Esim. hedelmäsalaatissa ja marjapuurossa on proteinia niukalti.

Vierailija
4/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kanaa, kalaa tai lihaa.

entä välipalalla?

Vierailija
5/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi runsas proteiinin syöminen, jos syön sitä edes suositusmääriä alkaa unentarve lisääntyä, pissa ja hiki haista kamalalta, iho huononee.

Aika usein tulee syötyä aterioita joilla ei ole mitään proteiinitiheää ruoka-ainetta esim. salaatti tai kasvissosekeitto ja leipää, tai pastaa kasviskastikkeella.

Vierailija
6/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kanaa, kalaa tai lihaa.

entä välipalalla?

sori kun unohdin mainita tuon kalkkunan erikseen.

Vierailija
7/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain siksi, että työpaikkaruokaloiden kasvisruuat ovat surkeita ja niistä puuttuu proteiini tosi usein! Ja mä en nyt laske riittäväksi proteiiniksi lasillista maitoa tai "kermaista kasvissosekeittoa".

Vierailija
8/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruualla on proteiinia, muuten ei kai kauheesti...

Siis jos aamupalat, välipalat ja iltapalat koostuu leivästä, kurkusta, tomaatista, juustosta, mehusta, maidosta, hedelmistä, maustamattomasta jukurtista, myslistä, pullasta, jätskistä...

Vai oliks maitotuotteissa proteiinia kauheesti? Ei kai?

Vierailija
9/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei aina niin paljon. Esim. jos on pastaa ja tomaattikastiketta, siinä ei ole ihan hirveästi proteiinia, mutta jotain kuitenkin, koska päällä on juustoa ja pasta meillä lähes aina täsyjyväpastaa.

Mä syön ehkä vähän enemmän proteiinia kuin mies, esim. kananmunaa aamulla ja välipalalla, ja maitotuotteitakin enemmän.

Vierailija
10/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes keksi yhtään proteiinitonta ruokalajia, siis sellaista jota meillä syödään. hiilihydraatteja saattaa joskus olla minimaalisesti, mutta ei karppauksen vuoksi, en vain joka aterialla kaipaa perunaa tms.

Vierailija
11/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 käyttää täysjyvätuotteita ja maitotuotteita paljon ja monipuolisesti aamiaisella ja välipaloilla.

Vierailija
12/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen aika aloittelija ruuan laitossa ja pelkällä rasvalla (jota ei viitsi paljoa käyttää ruuassa aina) ja kasviksilla ei nälkä pysy kauaa poissa.

Vierailija
13/13 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen aika aloittelija ruuan laitossa ja pelkällä rasvalla (jota ei viitsi paljoa käyttää ruuassa aina) ja kasviksilla ei nälkä pysy kauaa poissa.

Välipalaa en syö, päivälliseksi on lasagnea jota juuri ja juuri voin syödä (vilja) mutta minun lautasella proteiini taitaa jäädä vähiin siltä aterialta, koska syön enimmäkseen salaattia ja porkkanaraastetta.

Iltapalalla on salaattia, hedelmää, ehkä proteiinishake jos siltä tuntuu, tai paistettua kananmunaa tai keitettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi