Miten muistatte, että miten päin pesitte sukat viimeksi, että molemmat puolet tulee pestyä?
Onko teillä tähän joku systeemi? Vai pitääkö vain päättää että tässä koneellisessa on vain sukkia jotka on sisäpuolelta jo pesty ja nyt pestään ulkopuolet ja siitä sitten kaappiin? Jos pestyjä ja puolipestyjä on siellä sekaisin niin eihän sitä mitenkään muista voiko ne laittaa seuraavaksi kaappiin vai uudelleen pyykkiin käännettyinä.
Kommentit (38)
näin sukat likaantuvat vain ulkopuolelta. Kelmut vaihdamme aina lauantaisin saunan jälkeen.
Jo 5 vuotiaat osaavat kelmuttaa omatoimisesti!
Siis likaantuuko teidän sukat myös sisäpuolelta?
Mä laitan sukat AINA puhtaisiin jalkoihin, joten ne ei likaannu sisältä.
Ihmisillä on myös jaloissaan hiki- ja talirauhasia. Ja ne toimivat! Tuottavat siis hikeä ja talia, vaikkeivat valtoimenaan vuotaisikaan. Myös sinulla.
Ja irtoaahan sinne veteen sukkia sisäpuolelta pestessä miehen sienisten jalkojen lastujakin! Ja pesen usein muitakin vaatteita samaan aikaan! Hyi, sitten saatan lähteä seuraavana päivänä töihin miehen puolielävä kantapäälastu olkapäällä!!!
Ei auta yhtään vaikka laittaisi kuinka puhtaisiin ja desinfioituihin jalkoinen ne sukat. Aina niistä irtoaa jotain sukkien sisäpuolelle.
Ja irtoaahan sinne veteen sukkia sisäpuolelta pestessä miehen sienisten jalkojen lastujakin! Ja pesen usein muitakin vaatteita samaan aikaan! Hyi, sitten saatan lähteä seuraavana päivänä töihin miehen puolielävä kantapäälastu olkapäällä!!!
Ei auta yhtään vaikka laittaisi kuinka puhtaisiin ja desinfioituihin jalkoinen ne sukat. Aina niistä irtoaa jotain sukkien sisäpuolelle.
terv. nro23
On oltava kone jonka sisällä robotti joka kääntää sukat kesken pesun niin että varmasti se toinenkin puoli tulee puhtaaksi, etkö sitä tiennyt, ap?
Tuohon ongelmaan että pelkää sukkien likojen tarttuvan muihin vaatteisiin niin mä joka koneellisen jälkeen pyöräytän ne lisähuuhtelun, lisähuuhtelun, lisähuuhtelulla. Jos se ei riitä niin kannattaa pestä pelkkiä sukkia samassa koneessa.
Tämä on tosiaan vakavasti otettava juttu. Mä tajusin sen aikoinaan kun varpaankynnestä lohjennut pala pisti mua häppäreihin. Sen jälkeen en ole pessyt alusvaatteita sukkien kanssa.
Toi tuorekelmu onkin tosi kätävä ajatus! Mä taidan laitta sitä ensin jalkoihin ennen sukkia ja viel sit sukkien päälle niin ei ulkopuolikaan likaannu!
Vitsit, mielettömän kekseliäitä neroja tääl av:lla :)!!! Kiitti hei vinkistä!
Ollaan luovuttu jo 2000-vuoden alussa sukista kokonaan ja ollaan korvattu ne kertakäyttöisillä pakastepusseilla.
Talvella pidämme pusseissa lämmikkeinä kertakäyttöisesti talouspaperia.
Tuleehan meille siis ihan järkyttävä määrä jätettä, mutta on se parempi kuin että menettäisin yöuneni miettimällä, että onhan jokainen sukka varmasti pesty molemmilta puolilta, kun aina voi olla yksi, jota ei olekaan käännetty...
Tää sukkajuttu on viel ihan helppo tpteuttaa, mut miten ihmeessä pesee molemmilta puolilta lasten toppasormikkaat!!!???!!! Niitä kun ei meinaa millään saada käännettyä!!!
käytän toppasormikkaisiin pulloharjaa ja runsaasti vettä!
Miksi käytätte uudestaan samoja sukkia? Minä laitan aina uudet sukat jalkaan ja heitän edelliset takapihalla olevaan polttouuniin.
Olen tällainen ekomamma ja kauhistelen sukkien polttamista. Tietysti harvaan sukanvaihtoväliin se sopii. Olen huomannut, että jotkut työkaverit ovat koko työpäivän niissä sukissa, joissa tulevat töihin. :( Eivät siis vaihda tullessaan eivätkä edes lounastunnilla.
Meillä on iso saavi, jonka kloriittiliuokseen heitetään sukat viikon ajalta. Aina maanantaisin alan käsitellä niitä. Joka päivälle on omat työnsä, esim. keittäminen ja pakastus. Sunnuntai-iltana vielä viimeiseksi silitän sukat molemmin puolin.
Pese miehen vaatteet erikseen ja laita erilliseen pyykkikoriin hänen likaiset vaatteensa. Sitten ei tarvitse pelätä, että on sienisiä lastuja olkapäällä. Niin ja hoitakaa hänen jalkasienensä ja sen jälkeen voitte taas käyttää samaa pyykkikoria. Helppoa:)
Sukat kääntyvät nurin päin kun ne riisuu ja taas kun ovat kuivat käännetään oikein päin, tosin joskus unohtuu.
Kengissä kukaan ei näe että sauma päällipuolella.
Siis likaantuuko teidän sukat myös sisäpuolelta?
Mä laitan sukat AINA puhtaisiin jalkoihin, joten ne ei likaannu sisältä.
Siksi riittää, että pesen ne vain ulkopuolelta.