Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilkkaiden taaperoiden vanhemmat! Nostatteko tavarat pois ulottuvilta vai kiellättekö lasta JATKUVASTI??

Vierailija
18.11.2005 |

kyllästyin siihen että joudun kokoajan nostelemaan tyttöä (1v) pois sellaisista tavaroista joihin ei saa koskea ja valehtelematta 100 kertaa päivässä sanomaan EI lapselle joka ei tajua vielä mitä se edes tarkoittaa... niinpä meiltä on raivattu melkeinpä kaikki sellaiset tavarat pois! miten joku selviää vauvan tutkimis-vaiheesta ilman että ottaa tavarat pois?? minun kotitöistä ei ainakaan olisi tullut yhtään mitään...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi vähän mitään särkyvää, joten en nostellut mitään. Kirjat olivat tosiaan lattialla noin 20 kertaa päivässä, samoin CD-levyt ja videoihin yritettiin tunkea kaikenlaista. Mutta kyllä se mielenkiinto siitä sitten väheni, erityisesti kun niihin tavaroihin sai koskea (> ei enää kiinnostanut niin paljon). Rasittavaa on - tiedän!

Vierailija
2/5 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arimmat tavarat pois ja lopuilla opetellaan tottelemista.Kyllä se nyt 1,5v osaa jo olla koskemattakin.kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut muuten kaikki paikoillaan,kiellän sen miljoona kertaa koskemasta joskus menee perille ja joskus ei. videot ja dvd on lasien takana.

Vierailija
4/5 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 10,5 kk ja alkoi liikkua 5kk iässä lattialla, joten lattiataso putsattiin jo silloin. Konttaus alkoi melko pian ryömimisen jälkeen, joten kieltämistä on harrastettu jo kauan. Olemme esim. jättäneet cd- levyt paikoilleen (ovat avoimen stereoräkin alaosassa) ja alussa piti tosiaan miljoona kertaa kieltää ottamasta niitä. Vieläkin niitä käydään pari kertaa päivässä kokeilemassa mutta nyt uskotaan jo hienosti.

Nyt ollaan jo kävelty jonkin aikaa, joten taas on uudet ulottuvuudet, joita pitäisi päästä tutkimaan. Taas olen siirtänyt vaaralliset esineet korkeammalle mutta jättänyt muut.

Mä ajattelin sitä niin, että mieluummin ravaan perässä alussa ahkerammin, että oppii olemaan ottamatta kaikkia tavaroita kuin että raivaan kaikki pois ja lapsi ei sitten myöhemmin osaa jättää tavaroita paikoilleen. Hyvin on tähän mennessä " ei" mennyt perille.

Kukin kuitenkin tavallaan ja lapsensa mukaan.

Vierailija
5/5 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joku sana, samoin joo, ei osaa tehdä ero sillä mikä milloin parempi vaihtoehto ts sanat saman arvoisia. Oppii matkimalla 7 ikävuoteen asti, eli jos itte kosket johonkin, sekin koskee. Vaaralliset tavarat ym pois ulottuvilta, anna tehdä rauhassa tutkimuksia. Tää on tosi antoisaa aikaa olla lapsen kanssa, jos itse ymmärtää mikä merkitys sillä on miten myöhemmin suhtautuu uuteen ja erilaiseen.