Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pph:t, lastenhoitajat, lto:t, miten teillä toimitaan?

Vierailija
02.04.2012 |

Onko usein urallanne ollut tapauksia, että selvästi sairas tai liian toipilas on tuotu hoitoon? Onko osunut näitä, että vaipassa aamulla ollut suppo tms.? Entä jos sitten päivän aikana toteatte, että lapsi on sairas, kuinka nopeasti oletatte että ilmoituksesta haetaan?

Mulla nyt tänään viimeksi sellainen tilanne, että jo aamulla lapsi oli sairaan oloinen, mutta äitinsä vakuutti olevan kunnossa. Unien jälkeen sitten nousi kuume yli 38 asteeseen ja lapsi itkeskeli, oli kipuileva ja nuutui täysin. Ikää 1v. Laitoin äidille viestin. Noin 45min. päästä laitoin vielä toisen viestin, jossa toivoin yhteydenottoa. Tunnin päästä soitin eikä vastausta. Sitten heti perään viesti, että tulee puolen tunnin sisään. Hakuaika olisi ollut klo 17 muutenkin ja lupasi siis tulla 10min. ennen. Lopulta tuli 17.05 Kyllä lapsen puolesta harmitti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan meillä on ollut oikein kunnon sairasteluralli. Vesirokko, norovirus, nuhakuume.. Ja tuodaan hoitoon "kun oli aamulla ihan terve" ja sitten iltapäivällä väännetään ripulikakat pitkin huushollia, oksennetaan toisten lasten päälle jne.

Vierailija
2/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla ei ole aikomustakaan hakea lasta kesken päivän pois. Lyhyistä sairasteluista ei saa maksuhelpotusta ja toisaalta siellä on ihan pätevää väkeä hoitajina, kyllä ne pienet ripulit ja kuumeet jaksavat hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olisin kyllä sen ekan SOITON jälkeen vaihtanut numeroa ja soittanut lapsen toiselle vanhemmalle ja järjestyksessä jatkanut varahakijoihin, jos ei muuten olisi onnistunut.

Vierailija
4/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen yksityinen pph. En katselisi tuollaista menoa, vaan irtisanoisin sopimuksen. Jos vanhemmat eivät noudata sopimukseen kirjoitettuja ja yhteisesti hyväksyttyjä asioita, mikä mieli on edes jatkaa yhteistyötä sellaisten kanssa.

Aina niitä uusia hoitolapsia löytyy.

Vierailija
5/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, aina löytyy vanhempia jotka tuovat sairaita lapsia hoitoon. Ihmeellisen moni vanhempi ei myöskään tunne omaa lastaan, itse olen monta kertaa nähnyt heti ovella, että lapsi on selvästi joko sairas, tai sairastumassa. Silmistä näkee yleensä onko lapsi kunnossa.

Moni on myöskin selvästi lääkinnyt lasta aamulla, ja sitten muka "ihmetellään", kuinka tauti nyt noin äkkiä iski, kun tunti hoitoon tulon jälkeen jo täytyy soittaa hakemaan lapsi kotiin, kun on aivan sairas :(

Mutta siis, alkuperäiseen asiaan, eli minä soitan kyllä niin kauan, että saan kiinni jommankumman vanhemman, ja yleensä painotan, että sairas lapsi on haettava HETI pois. Minä en voi jättää muuta ryhmää vähemmälle siksi, että yksi itkee kuumeisena ja haluaa istua sylissä. Onneksi suurin osa vanhemmista tuleekini hakemaan heti, mutta ikävä kyllä olen törmännyt myös niihin jotka yrittävät ehdotella, josko kuitenkin pärjättäisi pari tuntia. Eihän kyse ole siitä, ettenkö pärjäisi sairaan lapsen kanssa, mutta hoidossa on oltava hoito ja ulkoilukuntoinen, se vaan on niin, ei poikkeuksia.

pph

Vierailija
6/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tästä tapauksesta ihmettelen, miksi laitoitte viestin kun lapsi on selvästi sairas?! Itse soittaisin vaikka kymmenen kerta kaikkiin annettuihin nroihin, että saisin jonkun vastaamaan ja keskustelemaan asiasta heti. ja hakemaan kotiin. T:lto

Vierailija
7/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toivonut, että viestillä ilmoitetaan.

Vierailija
8/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitetaan heti vanhemmille ja oletetaan hakevan pois heti kun mahdollista, ennen ulkoilua viimeistään.

Näin päiväkodissa.

Vierailija
9/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi niin tästä lähtien soitat.

Tämä on toivonut, että viestillä ilmoitetaan.

Vierailija
10/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no tapauksen tietäen olen varma, että ensimmäisenkin viestin jo sai. Puheluun ei vastannut, vaan laittoi sen jälkeen viestiä.

Vierailija
11/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita samankaltaisia tapauksia tuli vastaan. JOtkut todella ärtyneitä kun pitää hakea sairas lapsi pois hoidosta. Oksetava ja ripuloiva lapsi lähtee sitten kotiin sairastamaan aj kappas vaan, tuleekin seuraavana aamuna taas hoitoon, kun ei tämä Saara-Erkki ollut yhtään kipeä kun päästiin kotiin, eikä ole oksentanut ollenkaan aj kakkain on kivikovaa.

Kaikenkirjavia "tapauksia" riittäisi kyllä maan ja taivaan väliltä kerrottavaksi kerrottaviksi, kun olen lastenhoitaja ollut vuodesta -91.

Ihmettelen, että miksi lähetetään vain äidille? Isä? Oliko lapsella on myös varahakijoiden numero hoitopaikassa? Ellei vanhempia saada kiinni yrityksistä huolimatta, niin sitten varahakija paikalle.

Vierailija
12/12 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks soitit vaa äidille vai onko yh? tietty jos äiti on esim opettaja tai hammaslääkäri tai kirurgi niin kovin mielellään ei vastaa puhelimeen esim kesken leikkauksen, mutta olettaisin että silloin edes toinen vanhemmista olisi tavoitettavissa. jos on yh niin kannattaisi kysyä onko joku muu henkilö mummu tai kummi joka asuis lähellä johon voi ottaa yhteyttä jos äitiä ei saa kiinni, vai onko sitten lastensuojelu seuraava osoite.