Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 15-vuotias kaveri Facebookissa siideripullo kädessä - soittaisitko kaverin vanhemmille?

Vierailija
02.04.2012 |

Bongasin lapseni 15-vuotiaan kaverin Facebookissa siideripullo kädessä, juhlimassa toisen kaverin 16-vuotisjuhlia. Lapsen vanhemmat eivät Facebookissa ole, eivätkä todennäköisesti tiedä tästä mitään. Juhlista tietty kyllä, mutta juhlien luonteesta eivät varmasti.

Mitä tekisit? Soittaisitko lapsen vanhemmille?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin myös, että minulle soitettaisiin vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
42/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin jo luuri kädessä mutta mies oli sitä mieltä ettei asia meille kuulu...

itse toivoisin myös että mulle soitettais, mutta olenko vähemmistössä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan soittaisi vaan huolehtisin omista asioistani.

15-vuotias on teini ja teinit nyt juovat siideriä joskus. Myös ap:n oma kultamussukka. Jos ei ihan vielä niin ainakin sitten kohta.

Vierailija
44/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten ihmisten pitää hankkia itselleen vaikeuksia?

Sitä paitsi siideripullo kädessä ei ole todiste!

"Siin oli vaa vodaa!"

Vierailija
45/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat jopa itse ostaa sidukat. Olisi aika noloa soittaa sillai säälivästi huokaisten, että teidän Mattikin sitä sitten näkyy ryyppäävän.

Joo, ostin Matille sidukan sinne synttäreille, ettei tarvinnut juoda sitä pirtuboolia, kuten sinun Anttis teki.

En todellakaan soittaisi vaan huolehtisin omista asioistani.

15-vuotias on teini ja teinit nyt juovat siideriä joskus. Myös ap:n oma kultamussukka. Jos ei ihan vielä niin ainakin sitten kohta.

Vierailija
46/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti kuva oli pääosin esittämistä - noitahan nyt kuuluu FB:iin laittaa. Ja toisekseen, ei ne vanhemmat nyt ihan niin tyhmiä ole kuin taidat luulla.

Vierailija
47/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuiset näistä asioista voi järkevästikin jutella. Ihan että mikä linja teillä on, meillä on tästä puhuttu ja nuori väitti että kaikki muutkin ja päläpäläpälä.

Vierailija
48/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsi oli siskoni, eli sinänsä helpompi lähestyä.

Toimin muutenkin siskoni lasten nettivahtina. He ovat hyväksyneet minut fb-kaveriksi ja kertoneet esimerkiksi blogiensa osoitteet fb:ssä. Vaklailen niitä ja raportoin. :) Olen tosin kertonut blogien osoitteet siskoilleni, jotka käyvät lapsiltaan salaa lukemassa.

Mutta ei siellä mitään kovin kamalaa ole ollut.

Vierailija
49/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Vierailija
50/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuiset näistä asioista voi järkevästikin jutella. Ihan että mikä linja teillä on, meillä on tästä puhuttu ja nuori väitti että kaikki muutkin ja päläpäläpälä.

niin sanoisin kyllä, että mikä vitun aivovamma sulla on, kun pitää puhua jostain peruselämästä niinkuin se olisi joku suurikin filosofinen kysymys.

Vierailija
51/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan siskon pojat näytä mulle kaikkea kirjoittamaansa. Kuten en minäkään. He näkevät vain jotain pintapuolisia juttuja. Ei näe tätikään heidän biletyskuviaan, kuten ei siskon pojat näe mun ja miehen juhlimiskuvia.

Tosin lapsi oli siskoni, eli sinänsä helpompi lähestyä.

Toimin muutenkin siskoni lasten nettivahtina. He ovat hyväksyneet minut fb-kaveriksi ja kertoneet esimerkiksi blogiensa osoitteet fb:ssä. Vaklailen niitä ja raportoin. :) Olen tosin kertonut blogien osoitteet siskoilleni, jotka käyvät lapsiltaan salaa lukemassa.

Mutta ei siellä mitään kovin kamalaa ole ollut.

Vierailija
52/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkahattutädille, joka soittelisi meille, että on nähnyt jossain fb.ssä mun nuorella sidukkapullon kädessä.

Hah, ainakin viime kesänä nuoret otti kuvia takapihalla kaljapullot kourassa. Pulloissa oli ihan puhdasta vettä. Samaan aikaan videoivat youtubeen jotain huumoripätkää. Kuvat laittoivat fb.n

niin sanoisin kyllä, että mikä vitun aivovamma sulla on, kun pitää puhua jostain peruselämästä niinkuin se olisi joku suurikin filosofinen kysymys.

Vierailija
53/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja trokasi sitä uutena vuotena.

Kundi oli just 17 täyttänyt.

En soittanut kenellekään, poliisille, vanhemmille, lastensuojeluihmisille...

Sanoin vain pojalleni, että onpa idiootti kundi.

Vierailija
54/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on rasittavaa hurskastelua ja aikuisten luovuttamista, jos asioihin ei puututa. Sen nuoren vanhemmat päättävät sitten tietysti itse mitä tekevät, mutta onpahan ainakin tiedossa.

Jos naureskelevat, että ostavat itse juomat, niin ovat idiootteja (ja se on muuten lastensuojeluilmoituksen paikka - ei siis yksin idioottius vaan alkoholin ostaminen nuorelle) ja jos välittävät, puuttuvat asiaan. Jollain se voi olla ratkaiseva tieto, esim. sattunut ennenkin ja asiaa seurataan.

Olen nähnyt tuolla lastensuojelun puolella niitä nuoria, joista ei ole välitetty ja joille vanhemmat ovat siideriä ja tupakkaa kantaneet. Ei ne nuoret itsekään niitä tekoja arvosta, ei nyt aliarvioida nuoriakaan.

Vierailija
55/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lappaa paskaa sun postilaatikkoos ja naarmuttaa auton kyljen.

Vierailija
56/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

ja se on rikos. Ja jos ette saa sitä loppumaan, teen lastensuojeluilmoituksen perheestänne.

Vierailija
57/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kans oltiin tansseissa ja pari poikaa pyysi ryypyille. Panin kielen eteen, mutta muka otin ryypyn. Sitten muka olin humalassa kun en kehdannut kaverille sanoa, että ei minua kiinnosta koko homma (vuosia myöhemmin kaverin kans juteltiin ja hänellä oli ollut sama homma, että oli muka leikkinyt kovista ja humalaista, mutta ei ollut uskaltanut oikeasti juoda).

No, joku kylän juoruakoista soitti isälle ja isä tuli hakemaan. Tyttöä vietiin niin, että jalat ei koskeneet maata. Paidat repes ja selkä oli verillä kun nakkasi autoon. Kotona löi pari kertaa konttorituolilla, mutta onneksi pääsin sitten pakoon, ettei ihan tappanut.

Ikäni olen vihannut kotikyläni juoruämmiä. Ei ne siksi soittaneet, että olis huolissaan vaan siksi, että olivat vitun vahingoniloisia ja nauttivat siitä kun näkivät, että mua revittiin hiuksista pitkin sorapihaa. Oli ämmillä jotain juoruttavaa seuraavassa marttakerhossa.

Bongasin lapseni 15-vuotiaan kaverin Facebookissa siideripullo kädessä, juhlimassa toisen kaverin 16-vuotisjuhlia. Lapsen vanhemmat eivät Facebookissa ole, eivätkä todennäköisesti tiedä tästä mitään. Juhlista tietty kyllä, mutta juhlien luonteesta eivät varmasti.

Mitä tekisit? Soittaisitko lapsen vanhemmille?

Vierailija
58/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kaverin..ei niitä vanhempia kiinnosta.

Vierailija
59/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

ja se on rikos. Ja jos ette saa sitä loppumaan, teen lastensuojeluilmoituksen perheestänne.

Tuo ei ole kovin hedelmällinen tapa ilmoittaa asiasta, mä henkilökohtaisesti olisin ihan valmis keskustelemaan yleisestikin lasten alkoholinkäytöstä ja vaikka yhteisistä säännöistä, mutta tällaiseen avaukseen en oikein syttyis.

Tero

Vierailija
60/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan sedän omalla lukioluokalla ollut yhtäkään poikaa eli tyttöä, joka ei olisi viinaa ennen 18-vuotispäiviä juonut. Ja setä oli itse melkeinpä varmasti näissä alkomahooliasioissa viimeisin kokeilija, maaseudulla kun asui. Sittemmin on setä ottanut muita näissä asioissa kiinni. Ja hänen lukioluokkansa ihmisistä on tullut menestyviä ihmisiä, joukkoon mahtuu dippainssejä, poliiseja, ekonomeja, valtsikkalaisia, näytti melkein järkiään tyypeillä olevan ylempi korkeakoulututkinto (joo, akateemisille kateelliset vois pitää turpansa kii, jookos kookos tällä kertaa).

Että niin se sidukan nauttiminen vie varmaan tuhoon 15-vuotiaan teinin!

(Ja käytäntö on jonkinasteinen pämppääminen teininä, vaikka mitä se Suomen lastensuojelulaki tai alkomahoolilaki sanoo; onhan se punaisia päin käveleminenkin laissa kielletty)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme