Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 15-vuotias kaveri Facebookissa siideripullo kädessä - soittaisitko kaverin vanhemmille?

Vierailija
02.04.2012 |

Bongasin lapseni 15-vuotiaan kaverin Facebookissa siideripullo kädessä, juhlimassa toisen kaverin 16-vuotisjuhlia. Lapsen vanhemmat eivät Facebookissa ole, eivätkä todennäköisesti tiedä tästä mitään. Juhlista tietty kyllä, mutta juhlien luonteesta eivät varmasti.

Mitä tekisit? Soittaisitko lapsen vanhemmille?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi. Hankkisin vaan prepaid-liittymän, ottaisin selvää vanhempien puhelinnumerot ja lähettäisin nimettömät tekstarit heille. Av-tyylillä tommonen on tehtävä.

Vierailija
22/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska uteliaat, toisten elämään tukkivat ihmiset on huvittavia. Ei kyse ole välittämisestä vaan uteliaisuudesta.

Ja tosiaan, en ole tilivelvollinen perheeni asioista, joten nauraisin vain ap.lle räkäiset naurut päälle. Mutta ilmoittaisimme kyllä heti takaisin kun hänen kullannuppunsa sortuisi pahoille teille :)

miksi se on huono asia jos joku välittää?

hirveet aggressiot heti jengillä

soita tietenkin, tietysti toivoisin itsekin että mulle soitettaisiin ja toivoisin että muidenkin mielestä olis edes harkitsemisen arvoinen juttu että joku muukin välittää niistä omista lapsista ja nuorista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siiderin juominen niinkään, mutta se että heilutaan siideripullo kädessä ja julkaistaan siite vielä todistusaineistot, niin huhhuh! Ei paljon näitten teinien päässä liiku =D

Ja ehdottomasti vanhempana haluaisin tietää ja taatusti pistäisin poistamaan tollaset kuvat!

Vierailija
24/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 18-vuotispäivää ei saisi maistaakaan ja sen jälkeen olet täysi-ikäinen ja voit juoda itsesi vaikka kuoliaaksi, laillisesti.

Opettakaa teineillenne mitä on normaali alkoholin käyttö!

Meillä on rippijuhlista alkaen tarjoiltu skumppaa teineille, silloin kun on juhlan aika. Parempi ostaa itse pari sidukkaa teinille kuin antaa lähteä bileisiin kuivin suin ja mahdollisesti ottaa huikkaa kenen tahansa pullosta. Parempi että kokee yhden kamalan ankksrn kotona mamman huonassa ja seuraavaa krapulaa ei enää tulekaan.

Ja mieluummin viikonloppuisin vaikka vähän siideriä kuin mitään huumetta. Kun alkoholista voi puhua ja se ei ole mikään kielletty hedelmä, sitä ei tarvitse salassa kitata joka tilaisuuden tullen.

Ja nyt kipinkapin ip-osoite selville ja soitto sossuun ja poliisille!

Nuorimmainen tulee täysi-ikäiseksi vasta ensi syksynä!

Vierailija
25/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse ottanut tuollaisen kuvan :)

Ei se siiderin juominen niinkään, mutta se että heilutaan siideripullo kädessä ja julkaistaan siite vielä todistusaineistot, niin huhhuh! Ei paljon näitten teinien päässä liiku =D

Ja ehdottomasti vanhempana haluaisin tietää ja taatusti pistäisin poistamaan tollaset kuvat!

Vierailija
26/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin.

Vierailija
27/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hänen äidilleen viestin, että näin pojan tupakalla kaupan kulmalla. Äiti ei vastannut viestiini, eikä ole sen jälkeen edes tervehtinyt minua.

Vierailija
28/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaan tiesi asiasta ja yritti karsia sitä lapseltaan pois. Sinunlaiset "käräyttäjät" vain vituttaa siinä vaiheessa.

Laitoin hänen äidilleen viestin, että näin pojan tupakalla kaupan kulmalla. Äiti ei vastannut viestiini, eikä ole sen jälkeen edes tervehtinyt minua.

Vierailija
29/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vedin 14 vuotiaana Koskenkorvaa raakana. Eipä ollu -80 luvulla siidereitä tarjolla.

Vierailija
30/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänen lukioluokkansa ihmisistä on tullut menestyviä ihmisiä, joukkoon mahtuu dippainssejä, poliiseja, ekonomeja, valtsikkalaisia, näytti melkein järkiään tyypeillä olevan ylempi korkeakoulututkinto (joo, akateemisille kateelliset vois pitää turpansa kii, jookos kookos tällä kertaa).

Että niin se sidukan nauttiminen vie varmaan tuhoon 15-vuotiaan teinin!

(Ja käytäntö on jonkinasteinen pämppääminen teininä, vaikka mitä se Suomen lastensuojelulaki tai alkomahoolilaki sanoo; onhan se punaisia päin käveleminenkin laissa kielletty)

No, pointti onkin juuri se, ettei kaikille käy hyvin. Jos yhdeksälle kymmenestä käy, niin se yksi on se joka sössii elämänsä. Ja aikuiset antaa sen tapahtua. Juuri siksi vanhemmille tieto, osaavat kyllä toimia tarpeen mukaan. Ärsyttää, että omasta mukavuudenhalusta jätetään teinit heitteille.

Vierailija
31/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teini polttelee kuvassa marisätkää tai piikittää itseään. 15 -vuotiaat nyt useimmiten juovat ja kokeilevat alkoholia ja ovat vaiheessa, jossa se on tosi " hieno " juttu, että on juonut. tuskin mikään vakava asia, eikä sinulle edes kuulu. nolaisit vain siinä oman lapsesi ja mä ainakin nauraisin, jos joku soittelisi mulle tollaisia asioita. tuli sellainen olo, että joku muu yrittää tietää perheemme asioita minua paremmin.

Vierailija
32/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietääkö siskosi lapset, että olet tuollainen ahdistava kyylä ?

Vierailija
33/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vedin 14 vuotiaana Koskenkorvaa raakana. Eipä ollu -80 luvulla siidereitä tarjolla.

Siideriä on muuten saanut Alkosta jo vuodesta 1962.

Vierailija
34/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänen lukioluokkansa ihmisistä on tullut menestyviä ihmisiä, joukkoon mahtuu dippainssejä, poliiseja, ekonomeja, valtsikkalaisia, näytti melkein järkiään tyypeillä olevan ylempi korkeakoulututkinto (joo, akateemisille kateelliset vois pitää turpansa kii, jookos kookos tällä kertaa).

(Ja käytäntö on jonkinasteinen pämppääminen teininä, vaikka mitä se Suomen lastensuojelulaki tai alkomahoolilaki sanoo; onhan se punaisia päin käveleminenkin laissa kielletty)

No, pointti onkin juuri se, ettei kaikille käy hyvin. Jos yhdeksälle kymmenestä käy, niin se yksi on se joka sössii elämänsä. Ja aikuiset antaa sen tapahtua. Juuri siksi vanhemmille tieto, osaavat kyllä toimia tarpeen mukaan. Ärsyttää, että omasta mukavuudenhalusta jätetään teinit heitteille.

Miks aina toisten pitää järjestää elämänsä sen yhden kusipään asioiden mukaan?

Vierailija
35/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisinko että joku kertoisi minulle?

Toisaalta "tiedän" että nuoret juovat kotibileissä, mutta halauaisinko tietää tästä... kun kuitenkin tavallaan tiedän. Sitten rankaisen lasta (pleikka pois, tms) Mutta mutta, samahan jatkuu uudelleen, ei vaan enää näy kuvia ja sitten osaa olla varovaisempi jatkossa.

Toisaalta jos se on sille teinille ongelma, siis alkoholi niin olis hyvä pysäyttää nyt. Toisaalta todennäköisesti kyse on 1-2 siideristä jotka on kaverinsa kanssa juoneet niin...

Vaikea juttu. jos itse haluiaisit että joku kertois sulle niin kerro sinäkin.

Niin ja selvennykseksi, en todellakaan hyväksy alaikäisten juopottelua, tosiasia kuitenkin on että monet alaikäiset sitä kokeilee, hyväksyy tai ei.

Vierailija
36/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun pointtihan oli juuri se, että ilmoitetaan ja sitten vanhemmat toimivat sen mukaan mikä on tarpeen. Ei sun tartte viedä lastasi päihdeklinikalle tai ottaa perhetyön kanssa entistä järeämmät rajat käyttöön lapsesi kohdalla, mutta jollekin muulle tuo tieto saattaa olla elintärkeä. Mutta sitähän ei tietty tarvitse ymmärtää, koska oma napa on tärkein.

Vierailija
37/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kuulu alaikäisille.

Itse vedin koskenkorvaa 14-vuotiaana salaa vanhemmiltani. Eivät olisi ikinä uskoneet minusta moista, ihme, että selvisin edes hengissä ja tulematta raiskatuksi tms. En ole vieläkään kertonyt asiasta vanhemmilleni (olen jo nelikymppinen perheenäiti).

Jäkikäteen, kun menneisyyttä ajattelen, tuntuu tosi hurjalta, että noin pääsi käymään. Eikä kerta jäänyt yhteen. Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä miten haitallista alkoholi on noin nuorelle ihmiselle. Olisinpa jäänyt kiinni. Kaverin äiti haki meille viinaa! Hullu nainen kertakaikkiaan..

Jos lapsesi kaverin vanhemmat eivät reagoi lapsen alkoholinkäyttöön asiaankuuluvasti, on se lastensuojeluilmoituksen paikka.

T. pian teinien äiti ja teinien kanssa työskentelevä, joka näkee jatkuvasti mitä nuorille tapahtuu, kun vanhemmat eivät välitä..

Vierailija
38/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun pointtihan oli juuri se, että ilmoitetaan ja sitten vanhemmat toimivat sen mukaan mikä on tarpeen. Ei sun tartte viedä lastasi päihdeklinikalle tai ottaa perhetyön kanssa entistä järeämmät rajat käyttöön lapsesi kohdalla, mutta jollekin muulle tuo tieto saattaa olla elintärkeä. Mutta sitähän ei tietty tarvitse ymmärtää, koska oma napa on tärkein.

Jees. Siis oma napa on tärkein silloin, kun yritetään aiheuttaa (lisä)vaikeuksia niille 9/10, jotka selviävät alkomahoolin käytöstä teininä muuten ilman vaikeuksia. Se 1/10 joutuu kyllä ihan muutenkin vaikeuksiin, jotkut ihmiset nyt on kusipäitä, ja mitkään "ei jätetä teinejä heitteille"-sirkukset ei siihen auta. (kuulostaa ihan siltä kuin olisit hakenut "oppisi" jostain Ameriikan hihhuleiden sylttytehtaalta)

Vierailija
39/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en, en soittais.

Vierailija
40/60 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en soittais vaikka tuntisinkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi