Kukaan ei kirjoittele enää fb:ssa
Fb:sta on tullut pelkkä markkinointipaikka. "Tykkää ja jaa tämä, niin saatat voittaa". Jaetaan jotain tuollaisia turhia kuvia tai linkitetään youtubesta biisejä, mutta omia kuulumisiaan kukaan ei enää kerro.
Päivitteleekö teidän muiden kaverit vielä tilojaan vai onko mun kaverit vain poikkeus? Ihan yksi tai kaksi vain päivittävät ahkerasti.
Ihan hyytynyt koko facebook.
Kommentit (16)
Mutta jos sinne joskus jotain kirjoittaakin ei kukaan vaivaudu vastaamaan mitään. Ei huvita sit enää itteäkään.
ja arvontoihin osallistuvia.
Loput kertoo elämästään tai keskustelee päivänpuheenaiheista. Kavereita on muutama sata.
sen jälkeen, kun tajusin että KAIKKI sinne laittamani asiat eivät ole enää minun, vaan tekijänpoikeudet kuuluvat facebookille. Esim kaikki kuvani, lasteni kuvat jne, eivät ole enää minun vaan niitä saa facebook käyttää ihan miten haluaa. Kun nimelläni tekee kuvahaun googlesta niin löytyy kaikenlaista, eikä kaikki ole minun itseni laittamia vaan kavereiden.
Lisäksi tiedot jää ikuisesti nettiin yksilötynä joten en halua että esim. työnantaja pääsee kaivelemaan niitä mielin määrin.
En käytä enää facebookia. Alkuun se oli ihan kiva, mutta siitä tehtiin kaupallinen ja valvova isoveli.
tyhjänpäiväistä tyyliin "nyt maistuisi pizza", "teinpä hyvää makkarakastiketta, nyt reippailemaan pulkkamäkeen!" tai mystisiä juttuja "uskaltaisinkohan tehdä ratkaisevan liikun elämässäni, hmmmm?". Sitten kun joku kysyy terkemmin, niin ei vastata.
Itse en jaksa tuollaisia höpönlöpöjä lukea, ja tosi harvoin kirjoittelen itsekään mitään (ehkä just sen takia kun harvoin on mitään ns. oikeaa asiaa kirjoitettavana). Pitäs lähteä helvettiin koko fb:stä.
Twitteri päivityksiä seuraan kun ne tulee suoraan puhelimeen. En tuttujen vaan mielenkiintoisten ihmisten. Saa hyviä linkkejä
Kyllä se juttu käy siellä ja erittäin vilkkasti.
Koko paikka on muuttunut siitä mitä se alussa oli. Todella sekava nykyisin, hankala hallita ja seurata mitä itsestään jakaa ja mihin oma nimi ja tiedot menevät. Sekavuus on tahallista, jotta ihmiset jakaisivat tietojaan huomaamattaan mahdollisimman laajalle. Ihmiset ovat huomanneet tämän ja alkaneet vetäytyä hommasta.
Itse en jaksa sinne kirjoittaa, teineistä se on menneen talven lumia jo, tutut sanoo samaa, ettei jaksa edes aukaista koko fb.tä nykyään, mutta eivät saa aikaiseksi tiliä lopettaa.
Olen eräässä ryhmässä ja siellä oli myös keskustelu tästä, että enää pariin vuoteen ei fb ole tuntunut enää miltään ja sitä ei tule käytettyä.
Että missä sitä vilkasta keskustelua on? Ehkä niillä, jotka sinne on vasta menneet, mutta ne, jotka siellä on olleet muutaman vuoden, on jo aika kyllästyneitä.-
Kyllä se juttu käy siellä ja erittäin vilkkasti.
omasta itsestään. Muut vain jakavat erilaisia linkkejä ja ovat näkymättöminä. Sieltä hämärästä sitten joskus käyvät jotain kommentoimassa tai peukuttamassa ;) Eli kyllä on fb todella muuttunut. Olen alkanut sitten sitä kautta samanlaiseksi, koska tuntuu, että on noloa kirjoittaa jotain julkisesti. Ja ärsyttää se, että privakeskustelut eivät ole enää privaa. Nehän tallentuvat sinne viesteihin. Jos erehtyis kertomaan jotain noloa, niin toinen vois kopipeistata niitä eteenpäin miten haluais.
-Käyttö jotenkin vaikeutunut, ennen ainakin itse löysin paljon selvemmin yksityisasetuksista ne jutut mitä halusin, nyt tuntuu että saa aikaa kulumaan vaikka miten jos haluaa jonkun jutun varmistaa olevan oikein asetuksissa.
-Ahdistaa se että kaikki tieto jää sinne säilöön, siksi en koskaan ole FB:n laittanut kun yhden kuvan, en tarkkoja henkilötietoja, tai mitään "liian yksityisiä" tilapäivityksiä, enkä juuri käynyt privakeskusteluja muuta kun "moi mitä kuuluu, mennäänkö kahville huomenna" tapaisia.
-Viestien poistaminen on todella hankalaa! No joo, jos tilapäivityksiä poistaa samaa mukaa kun niitä tekee, ei ole iso urakka. Mutta jos poistaa kerralla esim. vuoden tilapäivitykset niin menee kohtuuttomasti aikaa. Ihan tarkoituksella tuo tehty niin vaikeaksi (voisi olla yhtä helppoa kun sähköpostien poistaminen) ja siksi asia v*tuttaa suuresti.
Pidän Facebookista ideana, se on todella hyvä. Toivoisin että joku keksisi sille kilpailijan, sellaisen jossa homma toimii sujuvammin (asetuksien löytäminen&muuttaminen, vanhojen viestien poistaminen jne.) ja missä ylläpitäjä EI omista kaikkia oikeuksia niihin mitä ihmiset sinne laittavat. Myös mainontaa ym. voisi olla vähän vähemmän, ja minä MIELELLÄNI maksasisin tuollaisesta palvelusta esim. 1€/kk tai 10€/vuosi tm. pienen summan (joista tulisi iso potti jos yhtä moni liittyisi mitä nyt on Facebookissa, riittäisi hyvin ylläpitoon).
Olen aina siitä offlinessa. En ole koskaan osannut ajatella sitä osaksi facebookia. Mun mielestä fb on sellainen piipahtamissivu, ei mikään sellainen missä jäädään keskustelemaan chatissa.
Mä kai elän vielä messengerajassa.
ja arvontoihin osallistuvia.
Loput kertoo elämästään tai keskustelee päivänpuheenaiheista. Kavereita on muutama sata.
Mun ystävät kyllä kertoo paljon elämästään. Jotkut päivitykset äityvät kymmenien kommenttien ketjuiksi.
Ystävissäni on tosin pelkästään oikeita ystäviä ja sukulaisia, yht n. 100.
Minusta on tosi helppo kertoa kuulumiset kaikille kerralla, eikä tarvitse erikseen soitella joka asiaa jokaiselle.
En ymmärrä miten joku voi tulla toimeen ilman Feseä. Varsinkin pari sukulaista jotka ovat jääräpäisyyttään jääneet pois, ovat aina ihan ulalla kun kukaan ei ole kertonut heille suvun kuulumisia.
ja kyllä keskustelu on vilkasta, ihan päivittäin seuraan. Omiin statuksiini saan aina muutaman kommentin ja tykkääjiä, ja itse kommentoin päivittäin ainakin kymmenelle. Ehkä sulla on tyhmät jutut ja/tai oudot kaverit?
-pendelöin
-iltasanomat linkkejä
-pendelöin
-töissä
-lenkillä
jne...
Kukaan ei juuri siksi enää kirjoita mitään henkilökohtaista kun ne leviävät kuin kulovalkea.
Käyn nykyään kerrawn viikossa katsomassa
kun ei koskaan tiedä mihin kirjoituksia käytetään. Ihmisestä saa koottua aika ison nipun tietoa pelkän Facebookin avulla. Monilla on koko elämä levällään Facebookissa, kerrotaan ihan kaikki. Oma nimi, syntymäaika, opinnot, työpaikka, sisarukset ja vanhemmat, puolison ja lasten nimet ja tiedot. Tuohon päälle kuvia lapsista, uudesta rempatusta kodista, ja päivitys "ihanaa tänään viikoksi Kanarian lämpöön!" niin aika paljon tietoa tarjolla ns. epärehellisille ihmisille. Ja monella niitä voi tietämättään kaveina olla, joku vanha ala-astekaveri kun voi elää ihan erilaista elämää mitä voisi kuvitella.
Minusta hyvä lähtökohta on se, että Facebookin laittaa vain sen minkä voisi kailottaa keskellä kaupunkia megafonilla kaikelle kansalle. Harva alkaa ihan niin paljon tietoja huutelemaan mitä Facebookissa listaa itsestään, ja koskee siis ihan päivityksiä, tietoja, kuvia, -kaikkea.
Eniten ärsyttää lasten puolesta, monilla vanhemmilla on KAIKKI tiedot lapsista facebookissa, ehkä niistä joskus haittaa lapsille. Tarkoitan siis esimerkiksi päivityksiä lasten sairauksista, allergioista, ja muista vastaavista.
onneks en oo koskaan mennyt koko touhuun mukaan. ei normaali-ihmisiä kiinnosta kirjoittaa omista jutuistaan vaan vakoilla muita.