Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jotain sellaista sairautta, jossa seuraava oire:

Vierailija
02.04.2012 |

Nykyään tuntuu siltä, että olen aina hitaampi muita, en älyä niin nopeasti asioita ja olen käynyt huolimattomammaksi. En huomaa yksityiskohtia. Olen aika pikkutarkka ollut aina, ammattikin on kirjanpitäjä. Lisäksi olen sanavalmis ihminen.

Jouduin tekemään esim. yhden testin ja luulin lukeneeni kysymykset läpi, mutta olin ihan loikkinut ja jokin kysymyksen osa jäi pois. No en tietenkään pärjännyt. Mulle vaan ei ole koskaan käynyt noin, olen ollut aika pikkutarkka aina. Hämmästyin, miten multa on voinut jäädä huomaamatta osa tekstistä.

Nykyään mulle joutuu huomauttelemaa, että tuossahan tuo lukee kylteistä, kun valitan, että ei ole johonkin ohjeita. Siinä ne on nenän edessä, mutta en vaan havainnut ennenkuin joku näyttää sormella.

Olen vähän hämmästynyt tällaisesta muutoksesta itsessäni. Alkavatko aivoni rappeutua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä huomasin samantyyppistä kun sain ensimmäisen lapseni. järkeilin että priorisoin jotenkin erilailla asiat kun lapsi on nyt ykkösenä mielessä..

Vierailija
2/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisen aikuisuuden mentyä aivot tosiaan alkavat rappeutua, mutta kyllä ne useimmilla kestävät ihan koko elämän jotakuinkin käyttökelpoisina. Itse olen oikeastaan koko ikäni kärsinyt vastaavista jutuista. Kutsuisin sitä hajamielisyydeksi. En aina oikein orientoidu tilanteeseen jossa olen, koska ajattelen esimerkiksi työtäni tai jotakin muuta sellaista.

Oletko väsynyt jostakin syystä? Onko sinulle sattunut jotakin järkyttävää tai surullista hiljattain? Painaako sinua jokin murhe tai koetko syvää syyllisyyttä jostakin? Paljonko käytät alkoholia tai käytätkö muita päihteitä tai joitakin lääkkeitä jaktuvasti? Tällaiset seikat nousevat mieleeni, koska olen joutunut näitä omia hajamielisyyksiäni selvittämään oikein lääkärin avulla.

Jos tuo hajamielisyys vaikeuttaa työntekoa, on varmasti paras jutella lääkärin kanssa. Todennäköisesti mitään kovin ihmeellistä ei löydy, mutta ainakin lääkäri voi arvioida, kannattaako asiaa tutkia laajemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri luuli tulevasnsa hulluksi, kun unohteli asioita, oli hidas, tajusi jutut aina 10 minuutin viiveellä ja oli itkuherkkä. Sitten todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tää tapahtui synnytyksen jälkeen ja lääkärit kuittas sen synnytysksen jälkeiseksi masennukseksi. Kilpirauhasarvot oli nollassa.

Vierailija
4/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri luuli tulevasnsa hulluksi, kun unohteli asioita, oli hidas, tajusi jutut aina 10 minuutin viiveellä ja oli itkuherkkä. Sitten todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tää tapahtui synnytyksen jälkeen ja lääkärit kuittas sen synnytysksen jälkeiseksi masennukseksi. Kilpirauhasarvot oli nollassa.

Vierailija
5/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatka on 2 tuntia yhteen suuntaan. Ajatus on, että muutan lähemmäs työpaikkaa. Ajattelin että kyllä jaksan tän, koska sen on tarkoitus olla väliaikaista. Ja olen 40+ ikäinen.

Huh, jos onkin vaan väsymistä.

Vierailija
6/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kilpirauhasarvot on hyvät. Testattiin juuri uuteen työpaikkaa tulotarkastuksessa.

Vierailija
7/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi jolla oli samanlaisia oireita vuoden alussa.