Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTISTEN PE-LA-SU-PINO

18.11.2005 |

Päätin omavaltaisesti laittaa pystyyn viikonloppupinon. Ollaan niin laiskoja pinoutujia... tulipa tästä viestistä lyhyt. Ulkona taivas aukeni ja lapset juoksee syliin. Ukkosmrskyä pelkäävät nämä meidän flunssapotilaat siis. Pienempi nyppii läppäristä tangentteja....ja tässä isomman terkut:

bäpllhgfdsa´+09876

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas minäkin vielä näin illan lopuksi pinoutumaan tälle viikonlopulle... Mies lähti yöks töihin ja tytöt on nukkumassa joten nyt on äidillä " omaa" aikaa, jonka sitten päätin käyttää vaihteeks surffailemalla... En varmaan ehdikkään sitten muutamaan päivään koneelle kun ollaan tyttöjen kans pävät menossa et iskä saa nukkua. Ei taho ipanat ymmärtää et miks iskä haluu nukkuu keskellä päivää.

Ei oo vielä viivaa näkyny täälläpäin, ei mulla kyllä tullu edellisistäkään minkäänlaista linea negraa, saa nähä miten nyt käy. Masu ei taho oikeen tykätä liikkumisesta ja onkin juilinut aika lailla kun parina päivänä oon vähä pitemmät kävelylenkit tehny ja lisäks eilen vielä siivosin tän meijä talon. Olikin sitten yö aika tuskaisa ja aamulla vielä oli maha kipeenä mut sitte ku maltto tän päivää ottaa rauhassa niin on masukin rauhoittunut :) Ens viikol ois tarkotus käydä kattoon ja sovittaa niitä tukivöitä ku miehellä on vapaata. Anitan vyötä oon suunnitelllut, jos jollai on kokemuksia niin neuvoja otan mielellään vastaan. Tarkoitus ois hankkia nyt kerralla kunnollinen eli niitä halppisvöitä en edes lähde miettimään. Meillä kun tämä odotettava vauva ei todennäköisesti ole vielä viimeinen niin käyttöä tulee toivottavasti myöhemminkin!

Huomenna on tarkotus suunnata tyttöjen kans uimahalliin, esikoisen kans siellä ollaan tälläkin viikolla jo käyty mut kuopusta en ole vielä mukaan ottanut, nyt kuitenkin sain mun siskon lupautuu kaveriks ja onnistuu myös 1-vuotiaan uimaan lähtö! Saa nähä mitä siitä tulee kun on kaks sähläriä mukana, eihän siinä ite voi uida ku ei kumpiki tarttee koko ajan peräänkattojan, mut saan tytöille jotain kivaa tekemistä ja aikaa kulumaan, ku mies on nukkumassa.

Rentouttavaa viikonloppua huhtihurmurit!!! Levätkää (mikäli mahdollisuus) ja voikaa paksusti ;)

daisy82 rv 17+2

Vierailija
2/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs me eilen kunnostauduttiin, olipas kiva lukea noin pitkää pinoa!

Päätin nyt nostaa pinoa näin lauantaiaamun ratoksi;)

Tämä aamu on hyvää surffailuaikaa, kun esikoinen katsoo lastenohjelmia telkkarista.

Meillä on nukuttu vähän huonosti kun esikoisella on aivan järkyttävä flunssa. Kuumetta ei ole, mutta kamala nuha ja yskä.

Lunta ei vielä meillä ole, mutta kummasti piristää tuo pikkupakkasen aikaansaama huurteinen nurmikkokin. Heti tuntuu muka valoisammalta;)

Omaan napaan ei eilisen jälkeen uutta. Se on muuten hassua että heti kun oma olo tuntuu hyvältä, sitä ajattelee että vauvalla on joku hätänä (oliko se mymlan joka sanoi että kun paha olo hävisi rupesi miettimään onko vauvalla kaikki ok). Eilen illalla piti ottaa tyyny jalkojen väliin kun menin nukkumaan, sen verran tuntui liitoksissa nivuskipuja. Mietin vaan että nytkö se 10 eri tyynyn asettelu sänkyyn jo alkaa;)

Mukavaa lauantaita kaikille!

Lala rv 19 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pako ´korkata´tää ennen töihin menoa.

Nyt on paljon viestejä, tästä tulee meidän ennätyspino ihan selkeesti. Tosi kiva viikonloppupino. Meillä tänään iskä lasten kans ja mun työpäivän jälkeen lähdetään sitten serkkupojan 5v. synttäreille.

Vattassa oli rauhallinen yö, kummankin rauhallinen. En käynyt edes pissalla. Taisin olla niin väsynyt, etten noteerannut mitään.

Mutta ihanaista lauantaijatkoa kaikille mammoille tasapuolisesti!

Lumo 20+5

Vierailija
4/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairas, viluttaa, nenä vuotaa (limakalvot ihan heikossa kunnossa ja vuotaa verta), jomottaa päähän ja välillä korvaankin. Ei kuitenkaans samalla tavalla kuin korvatulehduksessa onneksi.

Minulla oli tuhat suunnitelmaa tälle viikonlopulle ja nyt olen maannut koko aamun sängyn pohjalla, vasta puoli tuntia sitten pääsin sieltä ylös. Onneksi lapset on olleet suhteellisen rauhallisesti kun mieskään ei ole kotona auttamassa.

Joten hyvää viikonloppua vaan kaikille. Onneksi minulla on tuon jalkani takia sairaslomaa vielä ensi viikollakin pari päivää, ettei tarvitse miettiä töihin menoa tms. maanantaina.

Hullua, mutta mieli tekee mennä tosi paljon saunaan...

T: Siriin ja mussukka 20+2

Vierailija
5/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lauantai hurahtanut ohi melkein huomaamatta. Noh, sinänsä ihan hyvä, kun yksin täällä opiskelukämpillä olen ja meinaa käydä välillä aika pitkäksi. Eilen oli tenttikin, joten ei ole tarvinnut enää lukea. Jotain rästitöitä olen hoidellut alta pois.. Maanantaina pääsee taas kotiin ja saa olla viikon yhteen menoon! IHANAA! Tosin työharjoittelua on koko viikon, mutta silti!

Ei minullekaan ole tullut masuviivaa, mutta sellaista pientä hentoa karvoitusta on melkein koko maha täynnä. Alankin koko ajan olla varmempi että poika se on joka masussa möyryää! Toivottavasti asia varmistuu ens viikon ultrassa.

Minulla myös ollut noita liitoskipuja (kai). Ehdin jo vähän huolestuakin, kun tässä muutamana päivänä alavatsaa on juilinut etenkin jos vähän enemmän on liikkeessä. Öisin tuntuu myös sellaista kipua ja painon tunnetta etenkin kääntyessä. Kai se kuitenkin on ihan normaalia?! Koko raskauden aikana kun ei vaan ole ollut mitään oireita, niin nyt sitten pienet vihlaisutkin säikäyttää... :( Ja kun on vielä esikoinen kyseessä, niin ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta. Kertokaa siis jos kuulostaa epänormaalilta.

Ja noista liikkeistä vielä, kun joku huolissaan kyseli. En minäkään kunnon liikkeistä ole päässyt vielä nauttimaan. Istukan paikasta ei ole tietoa, mutta vasta pieniä sipaisuja uskon tunteneeni. Terkkakin kyllä kovasti povasi että tuskin tuntuu paljon ennen vko 20. Joten kai tässä täytyy jatkaa odottelua vielä jonkin aikaa...

Mutta nyt pitää mennä tekemään pitsa loppuun, kamala nälkä!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
6/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viikonloput ovat mukavia, vaikka menevätkin turhan nopeasti... Olen semmoisen lakiesityksen puolesta, että lakisääteisesti joka alalla ja ammatissa olisi kuukaydessa yksi pidennetty viikonloppu, eli kaksi lisävapaata. Ainakin näin 8-16 työläiselle tuntuisi kivalta, ehtisi hoitaa joskus asioita paremmin. Eikös olisi hyvä idea? Kukahan lähtisi ajamaan asiaa? :)

Minun masustani kuuluu oientä sutinaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Neuvolan piti olla tällä viikolla tiistaina, mutta pääsinkin jo maanantaina. Mukava puoli pienessä neuvolassa! Jotenkin vielä enemmän huolestuttaa, kun niitä liikkeitä on tuntunut, mutta ei säännöllisesti. Eikä tietysti vielä tunnukaan! Vesselihän on vielä tosi pieni. Olin kyllä ihan hysteerinen siellä odotushuoneessa, porasin vaan. Mistäköhän sitä aina kumpuaakin? Yleensä ääniä kuunnellaan lopuksi, mutta nyt täti otti äänet heti alkuun: komeasti kuuluivatkin! Kohtuni on olmeiseti kasvanut aika vauhdilla ja iso, mutta mittaillaan vasta ensi keikalla. Harmillisesti oli sijainen ed. kerralla käydessäni hukannut ne pidätyspissatulokset ja pitää uusia. Ihme sähläystä kyllä. Itse kirjottaisin tulokset heti koneelle...

Joku kyseli istukan paikasta: mulla edessä tälläkin kertaa. Ekasta tunsin liikkeet 1. kerran vkolla 18, mutta sitten oikeastaan vasta reilusti 20n paremmalla puolella. Ja säännöllisesti ehkä vasta 24-25 jälkeen. Nytkin siis edessä, mutta olen voinut semmoista hiippailua tuntea jo pitempään. Iltaisin yleensä tuntuu, juuri kun olen nukahtamassa. Jotenkin epätodellisen selvästi tunnen vauvan möyrinnän joinakin iltoina.

Esikoisella juuri selvittiin yhdestä nuhasta ja yskästä, nyt tänään tulee toista taas. Nokka vuotaa urakalla. Jo viimeyönä oli kamalaa yskimistä välillä, toivottavasti olisi parempi tämä yö. Mies menee yövuoroon ja viimeyön oli pikkujoulureissulla. No, pitää äiskän ottaa päikkäreitä lapsen kanssa samassa tahdissa.

Kisv lukea muitten ultrakuulumisia. Meillä ei ole kuin np-ultra. Enkä varmaan viitsi maksaa ylimääräisestä, jos nyt ei mitään aihetta ilmene. En kyllä tiedä, josko nla-lääkärissä olisi ultra... Kävin ensimmäisen lääkärin yksityisellä (iski paniikin, enkä kestänyt odottaa lääkäriaikaa), jossa kyllä ultrailtiin. Jotenkin kiinnostaisi tietää, onko sillä Matti vai Maija. Vaikka toisaalta oli se ihan kiva tietää silloin syntymähetkelläkin vasta! Ja eikä ne ees kertoneet meille, kun oli ylimääräinen ultra vkolla 28 silloin. Aika epistä kyllä minusta: jos se kätilökin sen kerran selvästi näki, miksen minä saisi tietää, jos haluan. Kai sen nyt pöntömpikin ymmärtää, että tärkeintä on, että kaikki on kunnossa. Eivät nämä asiat minusta toisiaan pois sulje...

Anteeksi, iski näppisripulin. Ei kai näitä jaksa kukaan lukea...

Mutta hyvää vkonlopun jatkoa!

Vierailija
7/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauskaa, kun oli kerrankin näin pitkä pino meillä! Meillä on viikonloppu sujunut rauhallisesti tähän asti, mies oli luennoilla aamulla. Minä kävin kaupassa ruokaostoksilla ja sitten onkin illalla ihailtu ilotulitusta market-alueelta.

Minulla on mahassa navan alapuolella ollut jo pitkään haalea viiva. Itse asiassa viiva tuntui tulevan melko pian plussaamisen jälkeen. Liekö se sitten mahdollista? Itse olen kyllä vaaleahko, ja viivakin on ollut todella vaalea, mutta silti miehenikin on sen nähnyt jo kauan.

Liikkeistä, minulla on myös istukka edessä oikealla, mutta kyllä liikkeet silti ovat tuntuneet jo melko pitkään. Tosin alkuun hyvin harvakseltaan ja hentoisina. Nyt on ehkä puolitoista viikkoa tuntunut pientä elämää päivittäin. Lähinnä sellaisia pieniä potkuja.

Masu tuntuu koko ajan paisuvan, nyt se on jo iso. Ei enää voi kovin hyvin peitellä vaatteilla, kun suurin osa paidoista on napapaitoja ja muissakin maha NÄKYY!

Kasvukipuja minullakin on ollut, juuri liikkumisen yhteydessä tuntuvia vihlaisuja ja paineentunnetta. Kaipa sen jossain täytyy tuntua, että masu kasvaa...

Mukavaa viikonlopun jatkoa huhtimammoille!

Vierailija
8/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on mennyt hujahtamalla.Kyläilyn merkeissä lauantai taas meni niin,ettei huomannutkaan.

Poika jäi mummin luokse yökylään,oli niin iloinen,kun sai jäädä mummin kanssa katsomaan möhköfantin halloweenia dvd:ltä=)

Nyt surffailen täällä yksikseni,kun isännällä koko viikonloppu töitä,niin meni aikaisin nukkumaan.

Masuun ei edelleenkään kummempia.Vähän nyppii,kun sen istukan takia en liikkeitä tunne,kun ehkä yhden kuplan per päivä.Olisi niin ihanaa tuntea oman sintin melskaaminen.

Keskiviikkoisessa rakenneultrassa pienokainen maisteli lapsivettä,selvästi näkyi,kun suu aukesi ja meni kiinni.Kätilöäkin alkoi naurattamaan.Voi,kun suloista.

Nyt jos menisi seuraamaan hetkeksi töllöä ja jos sitten kömpisi isännän viereen tuonne sängyn pohjalle.

Niksu78 20+3(Tai 21+0,selvinnee maanantaina,kun soitan neuvolaan,että ruvetaanko tuota laskettua aikaa tällä kertaa muuttamaan.NP-ultran jälkeen siirreltiin kahden pvä:n vuoksi,että sikäli saattaapi olla,että jälleen aikaistuu)

Vierailija
9/35 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea vino pino viestejä! Etenkin näin viikonloppuna, kun usein on tosi hiljaista!

Meillä oli rakenneultra keskiviikkona ja kaikki tuntui olevan niinkuin pitääkin, eipä tuo kätilö kyllä kovin paljon mitään kertonut, mutta sen verran sanoi,että oikean kokoinen oli. Oli sitä vaan taas mukava katella kun pikkunen myllersi siellä menemään! Silti vaan meinaa iskeä epäusko, että oikeinko tosi meille on tulossa vauva!!!! Siihen vaikuttaa kyllä meikäläisen korvien välissä paljon sekin, kun ne liikkeet ei vieläkään tunnu kunnolla (rv 20+6). Ultrassa kyllä sitten näkyikin, että istukka on tuossa tosi edessä... Oli muuten itse asiassa nyt paljon huonompi nähdä vauvaa kunnolla (saati jalkoväliä, jota en kyl edes tohkeissani muistanut katsoakaan...), istukka oli siis siinä jatkuvasti edessa, vauva liikku tosi paljon ja se kätilö oli tosi hätäinen liikkeissään!! No, mutta siellä se pikkuinen nyt kuitenkin on!

Linea negra ilmesty joitakin viikkoja sitten tosi haaleana napaan asti, eikä ole kyllä siitä tummentunut tai pidentynyt. Niin haalea se on, ettei sitä kyllä ketään muu kuin minä tai mies huomais... Ja mulla on kans ilmestynyt sitä pientä nukkakarvaa joka puolelle masua ja kuppikokoakin on pitänyt jo kerran suurentaa. Ja niitä liitoskipuja tuolla nivusissa riittää tasaseen, toisena päivänä kipeemmänt, toisena ei juuri mitään, riippuu vähän mitä tekee. Että näin. Seuraava neuvola on reilu viikon päästä maanantaina, pääseekin sitten niitä Kelan papereita täytteleen. Voi kun ehtis se äitiyspakkaus vaihtua ennen huhtikuuta (tai millon sen nyt sit saakaan). En oikein piitannut tuosta tämän vuotisesta, etenkin se haalari on mälsä! Kuinka moni on muuten ajatellut ottaa pakkauksen?

Mutta taidanpa mennä vielä hetkeksi kattoon elokuvaa, mies lähti veljensä kanssa baariin, joten huomenna varmasti nukutaan pitkään! Viikonlopun jatkoa lumisen valkoisilta lakeuksilta!

Finnmar ja Tähti 12+6

Vierailija
10/35 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä käynyt viikonlopun aikana useampaan otteeseen teidän kuulumisia kurkkaamassa ja nyt ajattelin kirjoitella. Esikoinen leikkii tyytyväisenä, joten on hieman enemmän aikaakin käytettävänä.

Meidän viikonloppu on mennyt rauhallisesti. Olin pe-la töissä. Lisäksi kävin perjantaina allekirjoittamassa uuden työpaikan työsopimuksen. Vihdoin ja viimein nappasin vakipaikan ;) Helpottaa tulevaisuutta, kun on paikka minne palata äitiysloman/hoitovapaan jälkeen.

Eilen illalla iski aivan järkyttävä viiltävä kipu molempiin kylkiin. En päässyt kävelemään ja makuulla ollessa ei voinut vaihtaa asentoa. Onneksi meni lepäämällä ohi, mutta vieläkin on tuossa vasemmalla välillä kipua. Aivan kuin vauveli tunkisi jalkaa kyljestä läpi. Otin sitten tämän päivän sairaslomaa, jotta saan levätä kunnolla. Pitää vaan tänään arvioida, olenko huomenna jo työkykyinen, toivottavasti!

Rauhallinen päivä siis tiedossa tänne. Laitan tuon isännän käymään kaupassa ja käperryn sohvalle esikon päiväunien ajaksi. Jos sitten illemmalla uskaltautuisi pihalle...

-s- 21+1

Vierailija
11/35 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai aamua huhtikset!

Aattelin kirjoitella omia kuulumisiani tänne kun olen vaan käynyt vilkuilemassa muiden juttuja.

Elikkä perjantaina oli kauan odotettu rakenneultra.Olin jännittänyt koko edellisen yön ja nukkunu tosi huonosti.Sitä rupes väsyneenä ajattelemaan kaikenlaista... Mutta kaikki oli hyvin ultrassa.Vaavi näytti peukkua meille heti ekaksi.Ihan kuin olis halunnu näyttää että täällä kaikki ok! :)

Viikkoja oli vasta 18+2 joten menemme 2 viikon päästä uudelle reissulle.

Vaavi oli sellaisessa istuma asennossa alhaalla ja jalat koukussa joten lääkäri ei oikein voinu arvuutella kumpi olis tulossa.Se liikutteli paljon käsiä ja lääkäri koitti " säikäyttää" sitä vaihtamaan asentoa mutta eihän se suostunu liikkumaan mihinkään.Mutta ehkä sit 2 viikon päästä näkyisi jo paremmin :)

Vierailija
12/35 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mymlan vaan on fiksu kun se tälläisen hoksas meille pistää! :)

Kiva päivä on ollut muutenkin; ollaan täällä Pohjois-Savossa mun vanhempien luona. Mun mies ja isä on metsällä, mutta ollaan mun äidin ja lapsien kanssa kotosalla. Tuolla ne lapset yläkerrassa leikkivätkin mummin kanssa, ja hauskaa tuntuu olevan! :)

Mä lähdin heti herättyäni lumiseen metsämaisemaan sauvakävelylenkille koiran kanssa, ja tuli ensimmäistä kertaa sellainen Joulun alun tuntu :) Koirakin (meillä on 8v rottweiler narttu) oli niin onessaan lumessa juostessaan!

Lapset on saaneet peuhata pihalla, ja kerkesin jo esikoisen kanssa punttisalillakin äsken käymään. Touhukas aamu siis!

(.): minusta tuntuu, että kasvua tuolla seudulla ei juurikaan nyt ole ollut, mutta (.) päällä sitäkin enemmän: elikkäs rinnat -> huh-huh! Mies oli pyörtyä saunassa eilen ;) No täytynee nyt ottaa näistä " tykeistä" kaikki irti, koska ne noin " normaalioloissa" , kahden imetyksen jälkeen, ovat melko laskusuuntaiset... Ja saatikka sitten sen kolmannen imetyksen jälkeen... NYYYYYYH!! ;D

Liikkeitä on taasen tullut vain hyvin minimaalisia, ja kyllä joka päivä käy mieles, et onkohan kaikki hyvin. Joku kyselikin, että onko huoli vauvan terveydestä kakkosraskauden kohdalla suurempi kuin ykkösen. No mulla ainakin tän kolmannen kanssa huoli on ollut paljon suurempi. Puolitoista viikkoa vielä kuitenkin rakenneultraan. Toivottavasti aika sinne rientää!

Tänään sit tuli viikkojankin 18!! Uskomatonta, kuinka tämä raskaus on hurahtanut! Mä vieläkin koko ajan ajattelen olevani " aivan alussa" !

Mutta mukavaa lepopäivän jatkoa koko sakille ja reippain mielin uuden viikon aloitukseen! =)

tilda 18+0

Vierailija
13/35 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en meinannut ottaa tälläkään kertaa. Otin kyllä esikoiselle, ja siitä riittää vieläkin! :)

Vierailija
14/35 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli lueskella noin paljon kuulumisia kerralla, kun niin pitkä pino!

Väsynyt oon ollu koko viikonlopun, ni en oo aikasemmin jaksanu kirjotella vaikka oonkin käyny vähän tiirailemassa välillä täällä.

Meillä oli perjantaina rakenneultra ja sama juttu kun jollain muullakin(en muista nyt nimim) että vaavi istuskeli koko ajan ja niin oli myös reilua viikkoa aikaisemmassa ultrassa. Mutta kädet kyllä kävivät koko ajan! Eikä istuskelusta meille sinänsä haittaa ollu, kun sukupuolen jo tiiämme. Kaikki oli ookoo, koko vain vähän keskitasoa pienempi!

Maha tuntuu kasvavan tasasta tahtia ja vaatteet alkaa käymää vähiin..Tänään meinasin haksahtaa ostamaan valkoset mammafarkut, ku ois ollu alennuksessa, mut onneks tulin järkiini ja aattelin et kui mustat ne valkoset housut ois mun päällä vähän aikaa oltuaan :). Maha on mullakin vaalean nukkamaisen karvan peitossa, mutta linea negraa ei näy. Äitiyspakkauksen otan ja kelan sivuilla ainakin luki et uus pakkaus vaihtuu aina maaliskuussa. Minäkin oisin kyllä toivonu että kerkiää vaihtua, kun se haalari on kuitenkin enemmän mun mielstä pojalle sopiva ja meillehän tullloo typykkä.

Hyvää loppusunnuntaita!

Miini80 ja 19

Vierailija
15/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoudumpa minäkin pitkästä aikaa. Olen ollut pari päivää saikulla ja se jatkuu ensi viikollekin parilla päivällä. Flunssassa ollaan ja lapset myös, joten tosi ihanaa. Onneksi itsellä ei päässyt valloilleen, vaan on pelkästään armoton nuha. Pikkukakkosen takia saa valvoa yöt, joten tosi väsynyt olen. Lisäksi kun mies on reissussa tiistaihin asti, niin mitään apua ei ole tarjolla. =/ hän kyllä kysyi, että haluanko, että hän peruu koko reissun, mutta en nyt nähnyt siihen mitään syytä, joten turha valittaa ;)

Joku valitteli, että ei tunne vielä liikkeitä. Minulla on kanssa tuo etuseinä istukka ja se kyllä vaimentaa liikkeitä. Odottelen itse kolmatta ja tunsin ensimmäiset liikkeet jo rv 1 4- 15, mutta hyvin heikkoina, vasta viikolla 19 alkoi tuntumaan selkeitä potkuja päivittäin, joten odottele ihan rauhassa, kyllä ne sieltä varmasti kohta alkaa tuntumaan. Yhdellä kaverillani oli se tilanne (odottaa viidettä!!!) että liikkeitä ei tuntunut rv 20, mutta ultrassa kaikki oli hyvin ja hänelläkin ne liikkeet alkoi sitten pikkuhiljaa tuntumaan.

Näin pitkälle kun ollaan päästy niin keskenmenoriski on niin häviävän pieni, ettei kannata sillä omaa päätään käydä rasittamaan.

Uskon, että parin viikon sisällä pitäisi alkaa pikku hiljaa potkut tuntumaan =D

Omassa navassa ei kummosempaa. Masu kasvaa ja sen kyllä huomaa. Potkuja tulee nyt päivittäin ja varsinkin yöllä välillä kun herää niin on kova myörintä käynnissä.

Mietin tänään juuri, että kun minulla on kaksi tyttöä ja kaksi täysin erilaista raskautta, niin kyllä tämäkin taas menee siihen suntaan, että ei ole moista ennen koettu. Ultrassa lasketut ajat heitteli miten sattuu, iskias vaivaa ja paino nousee... no nousihan se aikaisemmissakin, mutta ei tällä tavalla ;) *shock*

Kävin tänään vaa´alla ja painoa on tullut jo noin 7 kg... huoh... olen ylipainoinen muutenkin joten vähän huolestuttaa. En ymmärrä kun jos mässäilen yhden päivän, niin sitten paino nousee, eikä se enää laske takaisin, niin kuin normaalisti on kun palaa takaisin tavalliseen ruokavalioon. Tarkoitan nyt sitä, että jos syön vaikka pizzan ja jotain makeaa, ei mitenkään yltiömääräisesti, niin paino nousee heti kilon eikä laske, vaikka miten yrittäisin syödä terveellisesti ja vähän (tarpeeksi kuitenkin, ettei nälässä tarvitse olla). HUOH! Mutta ei voi mitään.

Jahas, lapset alkaa heräillä.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille!

T: Siriin ja mussukka rv 20+1

Vierailija
16/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä eksyy tänne puolelle kirjoittamaan, kun on vähänkin ikävää tekemistä. Nyt pitäisi lukea filosofian tenttiin ja ei millään jaksa kiinnostaa. Pari päivää naputtelinkin tuossa graduni tutkimussuunnitelmaa ja tekstiä syntyi huimaa tahtia. On se lelututkimus niin paljon mielenkiintoisempaa. =)

Minulla ei ole ilmestynyt vielä mitään viivaa. Maha on kyllä jo melkoisen kokoinen, samoin joku kertoi rintojen kasvusta. Mieheni tuossa yhtenä iltana totesi, ettei hän voi hieroa, kun pitää oikein ihmetellä tuota muuttunutta etuprofiilia. Niinpä niin...

Huojentaa kyllä huomattavasti, kun tuntee liikkeet. Muutamana päivänä on kyllä ollut semmoiset potkutreenit käynnissä, että huh! Mutta, mutta, närästys on ilmestynyt kuvaan. Jo kolmas päivä peräkkäin, vaikka koettaa välttää kaikkea, minkä tiedän närästystä itselleni aiheuttavan.

Jos joku päivittelee listaa, niin minutkin voisi lisätä sinne synnärilistalle. La on 16.4 ja synnäri Keski-Suomen keskussairaala. Tattis!

Mutta, pakko kai se on lähteä lukemaan, että saisi tenttialueen luettua läpi ennen ensi viikon perjantaita. Kummasti on tuo keskittymiskyky hävinnyt jonnekin. Ei kyllä ennen tullut kuuloonkaan, että kahteen tenttikysymykseen vastaamiseen olisi kulunut aikaa 2,5 tuntia.

Ei muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille!

Elliina81 18+5

Vierailija
17/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei taas, meillä alkaa olla päivä pulkassa, lapset nukkumassa ja mieskin kotona. Flunssasta kärsitty tämä viikko. Kuopus ollut korkeassa kuumeessa tiistaista, mutta nyt on häneltä kuume laskenut ja täysi nyt vauhti päällä. Esikoinen on puolestaan maannut sohvalla lastenohjelmia katsellen koko päivän villatakki päällä ja pitkät housut jalassa viltin alla. Sisälämpötila on kuitenkin 26 astetta... Olisi parempi jos kipuilisivat yhtä aikaa. Nyt aina toinenkin joutuu kökkimään sisällä ja iltaa kohden alkaa olla aivan liika patoutunutta energiaa. Aikamoiset luonne erot pojilla. Pienempi makaa ihan paikoillaan tärkeä ilme kasvoillaan, kun laitetaan nuhatippoja ja ottaa mukisematta parasetamolit ja yskänlääkkeet. Isommalle laitoin salaa nukkuessaan nuhatippoja.

Oma napa: Mulla ei ole edellisissäkään ollut ruskeaa viivaa, eikä vielä mitään näy. Olen aika vaalea iholtani. Sen sijaan mulla on pari ns verisuoniluomea, jotka näyttävät raskausaikana aika hurjilta. Edellistä odottaessa mies luuli, että mulla oli syöpä, joten kävin ihotautilääkärillä tarkistuttamassa. Lääkäri kertoi että johtui vain normaalia suuremmasta veren määrästä ja hormoneista.

Tänään tuli ensimmäiset kivut häpyluun tietämiltä. Kuorin perunoita kuopus (12kg) sylissäni. Ristiselkä on taas kunnossa, mutta niskat jumissa. Uimaan pääsin lasten sairastamisen takia vain maanantaina, ja silloinkin ukkonen yllätti 400m jälkeen.

Liikkeitä on tuntunut (pieniä) noin 13 viikon tietämiltä. Aluksi kerran pari viikossa. Nyt ehkä joka toinen päivä tai päivittäin. Lähinnä iltaisin sänkyyn mennessä. Eipä niistä ole vielä häiriöksi. Toisaalta nyt kun pahoinvointi on lähes poissa olisi kiva olla jotain muita todisteita vauvasta.

Tänään kerroin työpaikalle vauvasta. Mitenköhöhän aikovat suhtautua?

Nuupparille(?) jaksamista.

Vierailija
18/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihanaa, kun on vähän pakkasta ja luntakin maassa =). Illalla olisi tutun valmistujaiset, mutta luulisin, että vain käväistään siellä miehen kanssa. Viikonloppukin on täynnä tekemistä.

Meillä oli rakenneultra keskiviikkona ja laskettu aika siirtyikin melkein viikon eteenpäin. Päivän voisi siis päivittää 25.4.06. Minullakin istukka etupuolella, mutta jonkinlaisia liikkeitä tuntuu aikalailla päivittäin. Neuvolaa saakin sitten odottaa kuukauden eteenpäin. Onneksi pikkuisella näytti olevan kaikki hyvin =). Mennään ehkä tiirailemaan huomenna itse ultraan, kun mies opiskelee lääkäriksi (on siis suhteita) ja voidaan sitten katsella tarkemmin. Tuolla rakenneultrassa ei kysytty sukupuolesta, eikä lääkärikään puhunut mitään.

- Salsatar, rv17+3

Vierailija
19/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin lukemaan näitä pinoja. Meillä ei ole jostain syystä toiminut muutamaan viikkoon vauvalehen sivut. Onko muilla toiminut? Viestien määrästä päätellen muilla ei ole ollut häikkää. No nyt taas toimii. Meinas jo pinna palaa, että mitäs tuommosesta netistä edes maksamaan kun ei edes toimi. Ehkä se auttoi, kun alkoi heti toimia :)

Mulla on ollu vapaapäivä ja hommaa on riittäny aamu puoli kahdeksasta asti. Siivousta, ruuan laittoa, pyykkäystä ja laitoinpa jo jouluvalojakin. Onhan se viikon päästä jo ensimmäinen adventti niin ei kai se enää niin aikaista. Ja on ollut niin mahtava ilma tänään, että oli pakko käydä ulkoilemassa.

Oma (.): Oon tuntenu liikkeitä jo kohta kuukauden, päivittäin. Ihmittelen vaan, että miten en ennen sitä ensimmäistä selkeää potkua ollu huomannu niitä. En kyllä oo aktiivisesti yrittänykkään " kuulostella" . Rakenneultrassa on käyty, kaikki oli ok ja sukupuolikin selvisi mutta se on suuri salaisuus ;) Olin kylläkin jo vähän aavistellut mutta en olis koskaan uskaltanu luottaa aavistuksiin. Neuvolassa mitattiin ensimmäinen sf-mitta ja selvisi, että ylimmällä käyrällä mennään. Siis sf-mitta oli 19,5 cm. Ilmankos mun maha on niin valtava. Sitä ei voi enää kätkeä minkään paidan alle. Ainaki kaikki tutut huomaa. Pelottaa vaan, että kunhan vauva ei kasva niin isoksi, ettei mahdu syntymään alateitse. Onko muilta mitattu vielä? Potkujen lisäksi tuntuu sellaista, niinku vauva venyttelis mahassa tai jotain, kun tuntuu aina semmonen " punkaus" ja siinä kohdassa maha tuntuu kovalta. Mikähän unikeko sieltä tulee kun on niin ahkera venyttelemään.

Lyyli-täti rv 20+6

Vierailija
20/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä onkin koko viikonlopun töissä,joten ei kauheasti ole suunnitelmia tehty.Kotona ollaan ja katsellaan elokuvia=)

Omalle masullekkaan ei kuulu kummempia.

Esikoinen se eilen ylpeänä kertoi eskarissa,että kummalle hänestä on tulossa isoveli.Eli se siitä " salaisuudesta" =D

Niksu78 20+2