Henkivakuutuksesta erotilanteen jälkeen.
Kun olette eronneet ja teillä on yhteisiä lapsia, onko henkivakuutuksen edunsaaja ex puoliso / nykyinen puoliso / lapsi vai kuka??
Olen asiaa miettinyt ja omassa tilanteessa tuntuisi oudolta, että exän nykyinen avopuoliso (olleet yhdessä 2 v) saisi henkivakuutuksesta useita kymmenia tuhansia euroja ja minä en saisi mitään. Itsellä ainakin taloudellinen tilanteeni romahtaisi täysin. Js vaikka lapsi olisi edunsaaja, eihän se minun tilannetta helpottaisi, koska ne rahat ovat lapseni.
Entä oletteko laittaneet lapselle henkivakuutusta? Jos oma lapseni kuolisi, menisi varmaan kauan ennenkuin pystyisi normaaliin elämään, työssökäyntiin. Näin ollen taloudellinen tilanteeni heikkenisi huomattavasti ja myös esim. hautajaiset tulisivat todella kalliiksi. Ensinnäksin arkkuun uppoaa helposti useita tuhnasia euroja.
Kommentit (4)
Exällä on minun maksama henkivakuutus. Edun saajat ovat meidän kaksi yhteistä tytärtä. Näin ei pääse perikunta/velkojat viemään mitään. Eikä saa hänen muut lapset tästä potista mitään.
Minusta rahat kuulu lapsille ei minulle.
Kun olette eronneet ja teillä on yhteisiä lapsia, onko henkivakuutuksen edunsaaja ex puoliso / nykyinen puoliso / lapsi vai kuka??
Olen asiaa miettinyt ja omassa tilanteessa tuntuisi oudolta, että exän nykyinen avopuoliso (olleet yhdessä 2 v) saisi henkivakuutuksesta useita kymmenia tuhansia euroja ja minä en saisi mitään. Itsellä ainakin taloudellinen tilanteeni romahtaisi täysin. Js vaikka lapsi olisi edunsaaja, eihän se minun tilannetta helpottaisi, koska ne rahat ovat lapseni.
Entä oletteko laittaneet lapselle henkivakuutusta? Jos oma lapseni kuolisi, menisi varmaan kauan ennenkuin pystyisi normaaliin elämään, työssökäyntiin. Näin ollen taloudellinen tilanteeni heikkenisi huomattavasti ja myös esim. hautajaiset tulisivat todella kalliiksi. Ensinnäksin arkkuun uppoaa helposti useita tuhnasia euroja.
kenen henkivakuutuksen edunsaajasta puhut? Lapsen henkivakuutukseen laittaisin edunsaajaksi itseni, paitsi jos maksettais se exän kanssa puoliks niin sitten molemmat. Omaani tietty laittaisin uuden puolisoni, tai lapseni, tai molemmat. Ei siitä nyt sentään exälle menisi mitään.
Kun olette eronneet ja teillä on yhteisiä lapsia, onko henkivakuutuksen edunsaaja ex puoliso / nykyinen puoliso / lapsi vai kuka?? Olen asiaa miettinyt ja omassa tilanteessa tuntuisi oudolta, että exän nykyinen avopuoliso (olleet yhdessä 2 v) saisi henkivakuutuksesta useita kymmenia tuhansia euroja ja minä en saisi mitään. Itsellä ainakin taloudellinen tilanteeni romahtaisi täysin. Js vaikka lapsi olisi edunsaaja, eihän se minun tilannetta helpottaisi, koska ne rahat ovat lapseni. Entä oletteko laittaneet lapselle henkivakuutusta? Jos oma lapseni kuolisi, menisi varmaan kauan ennenkuin pystyisi normaaliin elämään, työssökäyntiin. Näin ollen taloudellinen tilanteeni heikkenisi huomattavasti ja myös esim. hautajaiset tulisivat todella kalliiksi. Ensinnäksin arkkuun uppoaa helposti useita tuhnasia euroja.
kenen henkivakuutuksen edunsaajasta puhut? Lapsen henkivakuutukseen laittaisin edunsaajaksi itseni, paitsi jos maksettais se exän kanssa puoliks niin sitten molemmat. Omaani tietty laittaisin uuden puolisoni, tai lapseni, tai molemmat. Ei siitä nyt sentään exälle menisi mitään.
lapsesi ei saisikaan sitten mitään. Koska lapsi menisi siinä tilanteessa automaattisesti 24/7 isälleensä. Ja näin ollen lapsen isäkään ei saisi minkäännäköistä "korvausta". Nyt tietenkin puhutaan eri asiasta mitä perintö ja tilanteessa, jossa ei ole omaisuutta, velkaa tms.
AP
huolehdit oman ja lapsen vakuutukset kuntoon. lapsen merkitsisin edunsaajaksi