En saa hoitaa kummilasta
Eli minulla on 3-vuotias kummilapsi, jota wn ole pyynnöistä huolimatta saanut hoitaa vielä koskaan. Lapsen äiti on nyt kotona uuden vauvan ja kummilapseni kanssa ja soittaa usein ja valittaa kuinka raskasta on kahden kanssa ja on todella väsynyt. Olen itse yhden 2-vuotiaan kanssa kotona ja olen monta kertaa tarjoutunut auttamaan mutta apuni sivuutetaan aina tylysti. Tulee väistämättä sellainen olo etten kelpaa hoitajaksi. Meillä on siisti ja pihdas koti ja olen tottunut lasten kanssa. Onhan minulla omakin.
Isovanhemmat hoitavat kummilastani kyllä ja hän on ollut myös päiväkodissa eli hoidosta on kokemusta.
Kommentit (6)
Minulla on sellainen kokemus, että en luottanut naiseen, joka mielellään olisi ottanut hoidettavaksi lapseni. Sen enenpi selittämättä, luottamuspula oli.
En itsekään antaisi lastani hoitoon jollekin johon en luota. Tästä varmaan on siis kyse. Ihmettelen mistä mahdollinen luottamuspula johtuu.. Olemme pitkäaikaisia ystäviä ja kuitenkin hän pyysi minua kummiksi.
Meillä on kotona siistiä ja lapsiturvallista, laitan kotiruokaa ja olen enemmän sellainen ylihuolehtiva kuin suurpiirteinen kun kaitsen lapsia eikä koskaan ole käynyt mitään. Hoidan oman lapseni lisäksi välillä naapurin tyttöä ja he luottavat minuun.
No kunhan ääneen ihmettelen. Olisi siis vaqn ollut mukava auttaa väsynyttä ystävää ja myös viettää kummilapsen kanssa aikaa.
En itsekään antaisi lastani hoitoon jollekin johon en luota. Tästä varmaan on siis kyse. Ihmettelen mistä mahdollinen luottamuspula johtuu.. Olemme pitkäaikaisia ystäviä ja kuitenkin hän pyysi minua kummiksi.
Meillä on kotona siistiä ja lapsiturvallista, laitan kotiruokaa ja olen enemmän sellainen ylihuolehtiva kuin suurpiirteinen kun kaitsen lapsia eikä koskaan ole käynyt mitään. Hoidan oman lapseni lisäksi välillä naapurin tyttöä ja he luottavat minuun.
No kunhan ääneen ihmettelen. Olisi siis vaqn ollut mukava auttaa väsynyttä ystävää ja myös viettää kummilapsen kanssa aikaa.
että sä et jaksa kuunnella sen narinoita, kun ei kerran tarjottu apu kelpaa.
Minustakin on tyhmää, etten saa hoitaa kummilastani/sisarentyttöäni. Minulla ei itselläni ole lapsia lainkaan. Kummilapseni on kolmesta lapsesta vanhin, ja veisin häntä mielelläni vaikka elokuviin, uimaan, päiväreissuun tai ottaisin yökylään. Silloin kun hän oli ainoa, sain ottaa ja viedä häntä. Nyt sisareni vaatii, että minun pitää ottaa kaikki kolme, en saa vain vanhinta, joka on siis ainoa kummilapseni. Suoraan sanottuna en jaksaisi hoitaa kolmea vintiötä, joten nyt minun ja kohta jo teini-ikäisen kummityttöni välit ovat väljähtämässä. Harmittaa tosi paljon.
Minä en ole koskaan saanut hoitaa sisarukseni lasta.
Sitä lastakaan ei saa nähdä edes kuin kerran vuodessa.
T. Ap