Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisko keneläkään hyvää ohjetta? Hesen kurkkumajoneesi

Vierailija
01.04.2012 |

on niin hyvää ja se paprikakin on hyvää. Teen ensiviikonloppuna itse hampurilaisia, lapselle on tulossa serkkuja kylään, joten ajattelin josko voisin kokeilla itse tehdä noita majoneeseja. Ei se kaupan american dressing enää oikein maistu. Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän lähikaupassa myydään nykyään Auran Sinapin valmistamia majoneeseja, jotka ovat hyviä kuten Hesen. Löytyy niin kurkku- kuin paprikamajoneesikin. Ja oli vielä joku ranskismajoneesikin.

Vierailija
2/8 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainakin joskus myyty ihan kaupoissa. Muistan nähneeni isoissa marketeissa. Prismassa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mullakaan varsinaista ohjetta, mutta olen tehnyt hyvää majoneesia ostamalla ihan sellasta maustamatonta valkosta majoneesia lasipurkissa ja lisäämällä siihen mausteita. Paprikamajoneesia olen siitä tehnyt,ja siis lisännyt vain valkopippuria, aromisuolaa ja paprikaa.

Kurkkumajoneesia tekisin siitä laittamalla sekaan kurkkusalaattia ja mausteita.

Vierailija
4/8 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En normaalisti kirjoittele mihinkään ikinä mut nyt teen sen sillä tiedän jo parin vuoden takaa hyvän hampparikastikkeen joka myös tunnetaan nimeltä "Big mac-majoneesi", juu juurikin se!

0,5-1 dl majoneesia

2 rkl ranskalaista (tai amerikkalaista) salaatinkastiketta (löytyy samoilla nimillä kastikehyllyltä vaikka cittarista)

2 rkl kurkkusalaattia(pikkelsiä, mielummin ei sinapista)

2 rkl pienen pieneksi pilkottua sipulia

1 rkl valkoviinietikkaa

1 tl paprikajauhetta

1 rkl sokeria

Vola! Olen tehnyt tätä kymmeniä kertoja ja lupaan et maistuu juuri samalta kuin mäkkärin tai hesen kastikkeilta joten kokeile. Huom Vinkki: Jos teet niitä jauhelilapihvejä niin muista tehdä niistä pihveistä ohuenohuita, niin ohuita kuin ikinä saat ja pakastimeen odottamaan tunniksti tai enemmän( Tämä on kikka joka tehdään juuri mäkkäreissä ja heseissä) :)

Vierailija
5/8 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vola! Olen tehnyt tätä kymmeniä kertoja ja lupaan et maistuu juuri samalta kuin mäkkärin tai hesen kastikkeilta joten kokeile. :)

Mäkkärin että Hesen majoneesilta, kun ne on ainakin minusta ihan eri maailmoista... Mäkkärin jotenkin kitkerää ja Hesen tosi hyvää! Eli lupailet vähän liikoja.

Vierailija
6/8 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut totta kyllä, ja maun puolesta juurikin niin että mäkkärin kitkerä ja hesen herkullinen kastike.

Tässä hieman näyttöä kyseisestä kastikkeesta :) Mutta niin omasta mielestäni yllämainitun reseptin kastike maistuu enemmän hesen-kastikkeelta kuin mäkkärin kastike, ihan totta :) Mäkkäri oli vain pakko vetää mukaan sillä tuo resepti kulkee mäkkärin nimellä :D Mutta suosittelen kokeilemaan,et tule pettymään :D

Vierailija
7/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän sitten valmiskastiketta pitää tunkea, eikö voi vain maustaa sinapilla tms. mitä siinä ranskalaisessa nyt onkaan? Olenko nyt tyhmä kun en oikein tajua?

Vierailija
8/8 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auran sinapin kurkkumajoneesi ei maistu Hesen dipille, ei todellakaan.
Eikä sitä myöskään myydä kaupoissa, vain Heseillä pikku pusseissa.
Kokeilen todellakin tuota ohjetta, käyn Hesellä lähinnä sen kurkkumajon takia. =)