Onko mielestänne ok
Neljän aikuisen ja kolmen pikkulapsen pikkujoulut, aikuiset ottavat alkoholia, yksi on täysin selvä, muutkaan eivät koskaan missään ökykunnossa. Vietettäisiin siis hauskaa iltaa syöden ja juoden ystävien seurassa. Lapset nukkumaan kun niitä alkaa väsyttää.
Kommentit (8)
tottakai, eikat lapset nyt mukavaa yhdessäoloa estä? Ja kait teidän nyt on tarkoitus olla niiden lastenkin kanssa sinä aikana kun ovat vielä hereillä?
kaivaa vinkkupullokin pöytään :). Mutta tarkoitus on siis lähinnä nauttia juomaa ruuan kanssa, ei ryypätä.
On ok, mikäli aikuiset eivät ole humalassa. Kyllä ruuan kanssa voi ottaa alkoholia ja vielä sitä glögiäkin. Mutta ei humaltumiseen asti. Varsinkin, jos paikalla on vielä yksi " vesiselvä" . Hauskaa pikkujoulua!
Seurustelujuomana ok, mutta jos jonkun askel rupee heittämään tai ääni sammaltamaan, niin sitten on tullut nautittua liikaa.
mun mielestä! Ei tietty mitään räkäkännejä, silloin tapahtuu tahtomattakin vahinkoja. Eihän lapset hauskanpitoa estä!
Ja ne, jotka haluaa juhlia enemmän, tekevät sen varmaan sitten kun lapset jo nukkuu :) Ja se yksi pysyy selvänä.
Hauskaa pikkujoulua!
Lasta voi pelottaa aikuisen kummallinen, muuttunut käytös. Lapsi tuntee itsensä turvattomaksi kun tutut aikuiset käyttäytyvät omituisesti.
Alkoholia voi nauttia niin, että ei humallu. Kukin tietää itse oman rajansa, minulla se esim. on 2 siideriä, isolla miehellä varmasti enemmän.
Tästä on varmasti yhtä monta mielipidettä kuin on ihmistäkin. Minä puhun vain omasta kokemuksestani (lapsen asemassa) ja minusta oli todella ahdistavaa pienenä todistaa humalaisten käytöstä, VAIKKA mitään ns. pahaa ei tapatunutkaan. Silti olo oli turvaton ja en tosiaankaan mennyt nukkumaan hyvillä mielin, vaan kuuntelin myöhään yöhön, mitä olkkarissa tapahtuu ja onko kaikki hyvin. Mutta tee niin kuin tykkäät, haluan vain sanoa että lapsista ko. asia ei välttämättä olekaan niin ok kuin aikuisista.