Perjantai taas, mammat Tammikuiset!!!
Kommentit (20)
Mä veikkasin sitä et sikiö painaa masussa. Mutta sitten kun kerroit siitä herneen kokoisesta pahkurasta, niin olin melkein 100 prosenttisen varma et se on paise... En vaan viitsinyt aiheuttaa mitään hysteriaa. Toivottavasti se paranee, eikä tee niitä onkaloita. Muuten se joudutaan leikkaamaan, eikä pelkät putsaamiset enää auta.
Yritä parantua!!
Hanna
Ajattelinpa minäkin kirjoitella kuulumisia. Kovin tuntuu olevan kaikilla tekemistä. Vähän olen kateellinen,itse olen ollut lokakuun alusta vaan kotona, kun en ole töissä eikä opintojen suhteen ole mitään läsnäoloa vaativaa. Opinnäytetyötä olisi kuulunut tämä syksy tehdä, mutten ole saanut aikaiseksi...Eli alkaa olla vähän tylsää, kun on tottunut opinnoissa ja töissä käymään.
Vauva masussa on kovin hiljainen, toisinaan iltaisin möngertää, mutta päivisin ei välillä tunteihin tunnu mitään. Keskiviikkona neuvolassa liikkeiden laskemisesta ja hiljaiselosta kyselin, mutta ei kuulemma tarvitse vielä liikkeitä laskea(?) Vauva toistaiseksi perätilassa. Pitkään th kyllä kuunteli sydänääniä ja taajuutta ja heilutti mahaa, että sai pikkuisen liikkumaan, ihan normaalilta kuulosti kuulemma. Itse olen kuitenkin toisinaan kovinkin huolissani, kuten koko raskauden ajan olen ollut. Miehelle viimeksi eilen valitin, että pitääkö tämän raskaana olon olla näin vaikeeta/huolestumista aiheuttavaa, tuntuu etten pysty täysipainoisesti nauttia, kun koko ajan on jossakin takana pelko vauvan menettämisestä. Myöskään painoa ei ole viimeiseen kuukauteen tullut tippaakaan, mikä ei sekään th:n mielestä haittaa...Paino ennen raskautta normaali, painoindeksi 20, eli ei ole " ylimääräistä" mikä olisi hävinnyt. Kaitpa se vauva siellä kuitenkin kasvaa, vaikkei siltä tunnukaan.
Tulipa huolestunutta tekstiä. Muuten voin vallan mainiosti, mitään erityisiä raskausvaivoja ei ole vielä ainakaan ollut (siitäkin osaan huolestua...)
Hermoheikko, rv tasa 30
-Dagmar-
Ihana ilma tuolla ulkona, nämä lumisateen jälkeiset päivät! Poika on aivan onnessaan, eikä tulisi sisälle millään. Sopii minulle varsinkin silloin, kun hänellä on siellä leikittäjiä tai isäni, jonka kansa he voivat tehdä " miesten töitä" , kuten nyt pestä autoa ja purkaa jotain kuormia...
Itse olen ollut mutaman päivän köhäinen ja pää täynnä räkää, ei siis kovin hohdokas olo. Masussakin tuntui hiljaiselta eilisen, mutta tänään aamuyöstä alkoi taas sellaiset jumpat, että taisi pieni vain kerätä voimia;o
Sain äitiysavustuspäätöksen viikko sitten ja äitiysrahapätöksen eilen; kauhistuin hiukan, kun ensimmäinen maksupäivä oli vasta 5.1. ja aloitan äippälomani kuitenkin jo 30.11.- tulee hiukan pitkä väli rahantulolle, mutta onneksi sentään olen hankkinut joululahjat Pekingistä jo syksyllä... viimeiset pienet vauvantarvikehankinnat jäävät sitten tammikuulle.. vaunut olisi kiva löytää jo ennen, mutta eipä niilläkään varsinaista kiirettä ole.
Eli ei kummempia, ensi viikolla on seurava neuvola ja sitten alkaakin käynnit kahden viikon välein. Ja tiistaina yritän päästä TAYS:in tutustumaan, kun lähdemme pojan kanssa Tampereelle siskolleni kylään, kivaa!
Hyviä vointeja kaikille, toivottavasti muut pysytte terveinä,
jujube 29+6
Täällä ollaan kipeinä niin äiti kuin 1v4kk poikakin. Äidillä sentäs vaan flunssa mutta pojalla lisäksi korvatulehdus... Aamupäivällä käytiin lääkärissä. Voi pientä...
Heh, ei tuu kahdenkeskinen aika miehen kanssa jäämään vähemmälle kun on toi esikoinen jo pitänyt siitä huolen. Ja remontti. : ) Älkääkä esikoisen odottajat pelätkö ko. asiaa, koko perheen kesken tulee niin mahtavia hetkiä ettei sitä voita mikään! Ja eiköhän se kahdenkeskinen aika aina jossain vaiheessa palaa kuvioihin mukaan. Toisilla nopeemmin toisilla myöhemmin, riippuu saako hoitoapua jne. Meillä esikoinen ollut vain pari krt hoidossa. Ekan kerran yökylässä, jotta pääsimme kaverin häihin ja tokan kerran yökylässä omien tupareiden vuoksi. En ole kyllä sellaista tyyppiäkään, että työntäisin lapsiani hoitoon. Vasta kun on pakko.
En ottanut äitiyspakkausta, koska esikoiselta hyväkuntoinen v.04 pakkaus, enkä oikein olisi tykännyt uusista pakkausväreistäkään.
Ostin tänään Brio Twinette -tuplarattaat. Oli loistotarjous, 399,- ¿. Ja värikin tosi kaunis, puna-musta. Eli kuulutan täällä taas: HALUAAKO JOKU OSTAA VM 2004 TEUTONIA MISTRALIT??? Väri hopeanharmaa/musta ja kantokassi sis. hintaan. Hintapyyntö 350,- ¿. OVH taisi olla 599,- aikoinaan. Hyväkuntoiset ovat. Tarkemmin infoa ja kuvia: mskorpela@msn.com.
Hikeä pukkaa, joten lopetanpa jaarittelun. HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE!!!
t. Daisy ja masuvaavi rv 30+1
Ehdimpä ekana.
Taas olis yks viikko pulkassa, kummasti saa aikansa kulumaan, vaikka vaan kotosalla pyörii. Eilen sain hampaat irves maalattua poitsun huoneen seinät toiseen kertaan, enkä sitte juuri muuta aikaseks saanukkaa. Tuo häntäluu vaan pahenee, pakko kai näyttää sitä jollekki asiantuntijalle. Mä en oikeen usko, että se olis vauvan pää, joka sitä ärsyttää, mun pikkunen on nimittäin perätilas ja ku varovasti tunnustelee, niin tuntuu sellanen noin herneen kokonen patti ihon alla, aivan sairaan kipee... Enkä mä vielä usko niihin peräpukamiinkaa, suoli toimii ihan moitteettomasti;) Mutta prautan tuohon arvauskeskukseen, jos pääsisi näytille. Yö meni ihan harakoille, ku piti varovasti sataan kertaan pyörähtää kyljeltä toiselle, ei yhtään kärsi selällään olla ja istuakki pitää ihan tikkusuorana. Monet liikkeet sattuu, kuten kumartaminen, joka muutenki on tuntunu pahalta, mutta kai se sitte selviää, kerron sitte diagnoosit, jos pääsen lääkäriin tänään.
Kaverilla kaiketi kaikki ok, ku melskaa ihan tavalliseen tapaan.
Mä en muuten oo vielä saanu pakkausta, ku tarvis kelalle jotain lappuja kiikuttaa, mut kai ne sen pakkauksen voivat myöntää, vaikka päivärahapäätös kestäis!? Mun järjen mukaan...
Tänään pitäis siivota, mut evvk. Joskus ihan nautin siivoomisesta, varsinki jos saan yksin touhuta, mutta muuten menee hermo, ku muita saa moneen kertaan pyytää keräämään lelunsa ja viemään työkaluja keittiöstä pois ym ym.. Imurointi on ihan ykköstä, mut nyt taitaa suppari tulla jo pelkän imurin näkemisestä! Lattiat vois kontillaan käsin pestä, se onnistuu niin, muttei mopin kans.
Ja olishan sitä miljoona muutaki hommaa, niinku aina! Ja voihan se olla, ettei pysty tänään mitään tekemään.
No olipas siinä taas pohdintaa..
Meen ny soittaan sinne tk:een
Pattipylly-Hemppa 30+3
Millon sulla Hemppa on laskettuaika? Oletko täyttänyt kelalle sen hakemuksen, missä haet äitiysavustusta ja äitiyspäivärahaa? Mikäli ymmärsin oikein, sinulta puuttuvat vain liitteet?! En ole varma ovatko kaikki pitäneet siitä huolen, mutta hakemus pitää täyttää aika täydellisenä viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa!! Liitteet voi lähettää myöhemmin, mutta hakemus pitää olla kelalla viim. tuolloin.Muuten avustukset jää saamatta...
Kirjottelen kohta lisää!
Pitää vaan nauttia aamiaista, kun isäntä toi sen sänkyyn...Ihanaa mitä hemmottelua näin perjantaina, rankan viikon jälkeen. :)
Hanna
Ihanaa kun on taas perjantai! Ja kaiken lisäksi olen tänään vain aamupäivän töissä, pojan yksityinen pph menee hautajaisiin ja poitsu pitää sen takia hakea jo puoliltapäivin hoidosta. Ónneksi mun pomo on ymmärtäväinen näiden lapsenhoitoasioiden suhteen... olisin tietty voinut yhden lomapäivänkin tänään käyttää, mutta säästyypä sekin sitten pidettäväksi joskus äippäloman jälkeen =)
Mun pitäis kanssa tänään siivota, kämppä on sen verran kaaoksessa taas kerran. Huomenna tulee vieraita, joten jotain tarjottavaakin pitäis heille kehitellä. Jos vaikka leippasis jonkun suolasen piirakan ja vaikka ekat joulutortut! Kaupassakin pitäisi siis käydä...
Meinaa vähän väsyttää, koska esikko heräsi jo 5.40 ekan kerran, nukahti kyllä vielä tunniksi, mutta itse en enää saanut nukuttua. Mulla on arkisin kello soimassa 6.05, joten eipä siinä olis paljon enää nukkumaan ehtinytkään. Lisäksi tämä masukki tietysti myös heräsi ja alkoi melskaamaan =) No, täytyy yrittää mennä illalla ajoissa nukkumaan. Ens yöstä kun tulee taas katkonainen, mies on tänään lähdössä viihteelle ja könyää kotiin sitten joskus yöllä... Se on kieltämättä aika rasittavaa, etenkin jos alkaa vielä raportoida illan tapahtumia kuten hänellä yleensä on tapana, huoh.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Suffis rv 31+3
Hemppa: Onko sulla joskus murtunut häntäluu? Mulla se murtui esikoisen synnytyksessä ja oli kauan tosi kipeä. Neuvolalääkäri sanoi, että voipi olla, että se vaivaa raskausaikana enemmän, tai sit ei. Ja kyllähän siihen alkaa vihloa, jos pidemmän aikaa istuskelee, muttei onneksi kauheasti. Oli se vaan niin tuskallinen, kun oli monta kuulautta kipeä synnytyksen jälkeen. Varsinkin eka viikot, kun ei kärsinyt istua missään kunnolla, kun oli vielä epparitikit :)
Ja äippäpakkauksesta. Minä sain avustuspäätöksen aika pian, mutta äitiysrahapäätös tuskin tulee ennen kuin virallinen äitiysloma alkaa. Työnantaja kun laittaa kelalle palkkatiedot aina viime tipassa... En vaan tajua miksi ne odottaa kesäloman palkkaa, kun minun pitäisi saada päätös edellisen äitiysloman mukaan. En ole ollut töissäkään tässä välissä, mitä nyt pitänyt kaksi kesälomaa.
Täälläkin pitäisi aloittaa siivoukset, mutta ensin lähdetään ulkoilemaan. Jos saisi jotain tehtyä sitten päivällä. Ei vaan voisi vähempää kiinnostaa siivoushommat.
Tihveröinen 30+2
Kävin siis neuvolassa ja pitkään puhuttiin sokeriarvoista. Mulla rasituksessa keskimmäinen arvo hipun verran koholla ja tälläkin kertaa pissassa kahden plussan verran. Eilen ihan kokeeksi söin päivän ruoalla puolukkahilloa, siinä selitys. Herkkänä on tämän äidin elimistö. Nyt sitten pitäisi elellä 1800kcal dieetillä ja pyrkiä täysin välttämään sokeria. Hieman tympii, olisin viimeisen kerran kunniaksi halunnut ottaa vähän rennommin.
Oma paino lähtenyt laskuun, josta terkka vähän valitteli. Mulla käy helposti raskausaikana niin, kai aineenvaihdunta sen verran normaalia kiihkeämpää. Esikoista odottaessa söin vapaamielisesti ja painoa tuli 6kg, kahdessa seuraavassa vahtasin jonkin verran sitä sokeria, tuloksena maltilliset 3-4 kiloa painoa. Nyt mennään samoissa lukemissa. Älköön kukaan kadehtiko, mulla imetysaikana tulleet kaikki kilot takaisin, jotka raskausaika on vienyt. Silloin syön suklaata kuin leipää, kirjaimellisesti. Mikähän siihenkin auttaisi?
Kyselin mahdollisuudesta painoarvioultraan. Homma järjestyy, jos lääkäri puoltaa sitä parin viikon päästä, tai jos paastosokeriarvoissa alkaa ilmenemään häikkää. Sinänsä yhdentekevää, koska tulokset sieltä saattavat heittää kohtuuttoman paljon. Aion kuitenkin käyttää mahdollista suurta kokoa (yhtenä) argumenttina käynnistykselle, jos kovasti yliajalle mennään. Toisaalta olisi ihana tietää, että kaikki on kunnossa, napaverivirtaukset summuut.
Sf-mitta keskikäyrällä eli 30. Seuraavalla kerralla verikokeita (paastosokeri, hemppa, rh-neg.vastaaineet) parin viikon päästä.
enyo 33+3, jolta kanssa yhden synnytyksen aikana murtunut häntäluu (voimia sen kanssa kipuileville)
Nyt on ihana aamupala syöty. On se vaan niin ettei päivä lähde käyntiin, jos ei aamulla syö. Minulta meni vuosia, etten syönyt aamiaista laisinkaan. Nyt en tule toimeen ilman sitä. Hassua!!
Minulla oli viime yö aika levotonta. Kipeä selkä ei läheskään vihoitellut yhtä paljon, kuin edellisenä yönä. Nyt vaan on tullut sellainen vaiva, että tuntuu entä pissittää koko ajan. Mitään ei kuitenkaan tule, ja jos tulee niin ihan pieni tippa. Painaakohan maha-asukki virtsarakkoa, vai mistä tässä on oikein kyse?! Tunne on sellainen, että on paha virtsatietulehdus. Olen joskus joutunut kärsimään siitä... Nyt ei kuitenkaan ole tulehdusta, vaan tää on jotain muuta. Onko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia? Onneksi tämä menee aina itsestään ohi ja nyt ei taas tunnu missään.
Tänään olisi ollut töitäkin. Eilen kävin arvausasemalla näyttämässä selkääni ja paha tulehdushan siellä oli. Lääkäri ihmetteli miten olen voinut tehdä töitä. Johtuu kuulemma siitä, että teen töitä mahan vuoksi niin erilaisessa asennossa kuin yleensä...en ole tottunut siihen.
On toisaalta ihan kiva olla nyt loppuviikko kotona. Ensi viikkoa pitää katsoa ja voi olla etten mene enä ollenkaan töihin ennen äitiysloman alkua.
Toisaalta on ihan kiva olla kotona. Toi yrittäjän elämä rupeaa käymään aika rankaksi, niin henkisesti kuin fyysisestikin... Onhan täällä kotonakin ihan tarpeeksi tekemistä.
Meilläkin olisi tänään siivouspäivä. Ajattelin jos tekisi sellaisen venäläisen siivouksen...vähän sieltä täältä. Että saisi vain yleisilmettä vähän kohennettua. :) Ajattelin myös jos silittäisi osan eilen pestyistä lastenvaatteista. Eihän niissä paljoa hommaa ole, kun ne ovat niin hurjan pieniä!!
Miten täällä tammimasujen osastolla on ollut aika hiljaista parin viime päivän aikana?! Onko flunssa vaatinut osansa, vai väsymys.
vaihdoin muuten paripäivää sitten rautakuurimerkkiä obsidaniin. Ihana oli löytää vihdoinkin sellainen, joka sopii. Eikä elimistöni ole ollenkaan sekaisin... Hemoglobiinikin oli noussut 105:stä 119:ta... Ei se välttämättä enää kovin korkealle nousekaan.
Kirjoittelen taas lisää, kun tulee asiaa...
Mukavaa perjantaita kaikille sielunveljilleni!!:)
Hanna rv 30+5
Vihdoin viimein saan taas aikasikis kirjottaa jotain, olenki ollut viimeiset kuukaudet (??) ihan hissuksiin, töitä on riittänyt ja väsymys vaivannut. Sairastettukkin on, mutta nyt alkaa taas elämä kirkastua =)
Tänään on virallisesti eka äippälomapäivä, varhennettuna kun alotin. Viimeviikolla jäin saikulle, en jaksanut enää noitten jatkuvien supistelujen takia kärvistellä töissä. Vaikkeivat mitään saaneetkaan vielä aikaan, on tosi ikävä touhuta maha kovana, ja sitten olla illat niin kipeänä ettei liikkeelle meinaa päästä.
Nyt on olotila ihan eri kun ei enää töissä hyppää.. ihanaa.
Täällä on vauveli kääntynyt oikeinpäin, pää alaspäin. Oli perätilassa tuohon 29 vkoon saakka, jolloin yhtenä viikonloppuna päätti sitten äidin riemuksi kääntyä. Sai aikasiksi mojovat supistusket, luulin jo että tässä saa synnrile lähteä kun supisti 2 yönä 1-2min välein 2 tunnin ajan , ihan tasaseen tahtiin, ja supistukset vaan kipeyty.. kunnes sitten rauhottuivat parin tunnin jälkeen.
Lääkäri tosiaan meinasi että varmaan kääntyminen sai sen aikaan.
Nyt moisia säännöllisiä supistuksia ei ole ollut.. vaan noita normaaleja pitkin päivää. Esikoisen odotusaikanakin supisti melko reilusti, joten sen suhteen tuttua hommaa =) tosin meinaa vähän hidastaa toimintaa.
2v esikoinen on tosiaan hoidossa, mies töissä, ja itse koitan saada jotain siivottua täällä.
Vaan taidanpa minäkin tyytyä " vaan" vähän kohentelemaan paikkoja ja järjestelemään.. jos imuroitua saisi.
KYSYMYS: Te joilla on jo ennestään lapsi/lapsia ja on/ovat hoidossa, jatkavatko siellä vielä kun jäätte ä-lomalle?
Jokainen toki tekee niinkuin parhaaksi omalle perheelleen näkee =)
Mielenkiinnosta kyselen..
Meillä poika jatkaa puolipäiväisenä toistaiseksi, katsotaan sitten miltä näyttää, jatkaako edelleen vauvan synnyttyä. Epäilen että jatkaa.. pojalla on ihana pph, ja tykkää valtavasti käydä siellä.
Huih, tulipas tekstiä!
Mutta mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua kaikille tammiksille!!
Pomppis ja Masu 31+1
Ihana ilma vaikka pakkasta onkin,pitää kyllä tänään ulkoilla.Kävin tossa aamusella viemässä tytön kouluun,radiosta soi se Madonnan uus kappale,(Abban vanha).Vähän meinas mennä jalan alle ;) siitä sain sitten niin paljon virtaa et kun tulin kotiin niin pistin kaikki kodinkoneet päälle ja rupesin siivoamaan.Nyt olis kutakuinkin viikonloppu siivos tehty eli monta tuntia saan vaan olla..kävelylle aattelin lähtä.Pitää sit tyttö hakea koulusta aateltiin tiimarista hakea askartelu välineet ja tehdä tytön synttäreille kutsukortit.Pidetään ne ens viikonloppuna.(synt.1.12.)Aiko kutsua 15 kaveria,huhuh,tulee vähän säpinää..Olipa ihana nukkua kunnon unet (edellisyö kun oli yhtä tuskaa niiden supisteluiden takia). Kahdesti kävin vaan pisulla ja oon kyllä nukahtanut samantien.Mitenhän sitä jaksaa käydä osteleen joululahjat ,kaupasta toiseen " hypätä" ja hirveen kuuma ja ahistaa ne pelkät kassajonot.Nyt jos olis järkevä niin suorittas lahja ostokset pois meinaan et parin-kolmenviikon päästä se on vielä raskaanpaa tän masun kans.POMPPIS!Onnea åippäloman alkamisesta!!!!Omaan napaan ei ihmeitä..aamulla kun mies oli lähdössä töihin niin tuli sanoon heipat ja kyseli et mitä vauvalle,sanoin et nukkuu vielä ,mieshän sit kokeili masua niin valtava potku just tuli..sanoin et tuli sanoon sulle hyvää työpäivää..Mutta eipäs tässä tämän hirmuisempia.
Olkaahan varovaisia ,meinaan on aika liukkaita nuo tiet..
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE MEILLE !
lettis73 TASAN 33!!!
Pomppis kysäisi, miten kukin aikoo järjestää isompien sisarusten hoidon uuden tultua. Meilla vanhin koulussa ja kaksi seuraavaa päikkärillä. Aiotaan jatkaa samalla kaavalla, koska olen pienimuotoinen kotiyrittäjä. Eli töitä teen vauvan synnyttyäkin, eikä sitä kuviota helpottaisi yhtään kolme pientä lasta jaloissa. Nuo vanhemmat ovat jo sen verran isoja, että työt sujuu aina ne pari päivää (jotenkuten), kun ne ovat kipeinä. Mutta terveinä ollessaan ne lähes hyppivät seinille arkipäivisin.
Mies on jäämässä kotiin sitten vanhempainloman ajaksi. Kovasti se suunnittelee, mitä kaikkea kivaa se ehtii harrastaa " lomansa" aikana. Hymyilen sisäänpäin, mutten halua alkaa häntä opettamaan. Nähköön itse sitten aikanaan, minkälaista lomailua vauvan kanssa kotona oleminen on. Ihan tervettä miehellekin tuo kokemus.
Jos olisin " normaali" työntekijä, ottaisin ehkä kaikki lapset kotiin. Ainakin tällä hetkellä pienin varmaan sitä haluaisi, ja pitäisi vääränä tilannetta, jossa äiti olisi kotona uuden vauvan kanssa kahdestaan. Ensi syksynä eskarin aloittavan veisin ehkä puolipäiväisenä tarhaan joinakin päivinä viikossa. Mutta kuten Pomppis sanoi, kukin tehköön siten miten omalle perheelleen parhaiten sopii.
enyo 33+3
Heippa kaikille!
Mukava herätä perjantaihin hyvin nukutun yön jälkeen. Nukuin 22-10.30 enkä edes kertaakaan heränny yöllä tietääkseni ainakaan. Muut yöt tällä viikolla onkin menny ihan harakoille, ku on pystyny vaan nukkumaan vaan pätkiä. Syytän siitä kyllä ihan tätä sairaslomaa ku pystyy päivällä nukkumaan niin on menny unirytmi ihan sekasin :P
Jospa sitä olis taas tänään vähän enemmän puhtia tehdä koulutehtäviä. Uhkaavasti tuo loppu lähestyy ja paljon on vielä tehtävää. Kotonakin olis vaikka mitä tekemistä, mutta onneks on ymmärtäväinen puoliso. Lupas ihan itekseen tehdä meillä nyt loppuvuoden siivoukset ettei tarvii tulevan mamman itteään rasittaa. Heh, kuinkahan kauan tätä hemmottelua kestää.
Nyt täytyy taas jatkaa kouluhommia onneks on saikulla niin ei työaika sotke lukuja :)
Kaikille hyvää perjantaita
Kiti 30+5
Eipä ole tullut itsekään pitkään aikaan kirjotettua, silloin tällöin olen kyllä käynyt lueskelemassa muiden kuulumisia, mut jotenkin on tämä kirjoittaminen aina jäänyt! Kiireistä tämä sairaslomalaisen elämä! =)
Onko teitä muita (ehkä lähinnä esikoisen odottajia) jo alkanut hirvittämään, kuin lähellä se synnytys alkaa jo olemaan. Kohta on kahdenkeskeinen aika miehen kanssa vähissä (tai meillä luultavasti lopussa, kun en kuitenkaan malta viedä vauvaa hoitoon pitkiin aikoihin...) ja kaiken huomion ja ajan vie pieni ihana tuhiseva vauva...? Niin ihanaa kuin toivotun vauvan tulo onkin, niin siitä huolimatta vähän jänskättää, että minkäslaiseksi tämä elämä nyt sitten muuttuukaan. Luultavasti ihan normaaleja tunteita tässä tilassa, mut ois mukava tietää teidän muidenkin mietteitä.
Sit siitä häntäluu- asiasta. Itsellä murtui noin vuosi sitten rinteessä häntäluu, ja se on kääntynyt sisäänpäin, eli se on luultavasti synnytyksessä tiellä. En tiedä mitä ne sille sitten tekee, luultavasti vääntää takaisin oikeaan asentoon?! Pitää kysyä tarkemmin sitten synnytystapa-arviossa...
Mutta miepäs lähden jatkamaan muuttolaatikoiden pakkailua, ja kohtapuolin koiraa lenkittämään!
Mukavaa viikonloppua Tammiksille!
T: Marissa+Vaavi 30+jotain
Meijän typy on eskarissa, joten ainakin sen 4h/päivä on päiväkodissa. Mietinnässä on, että vois lyhentää hoidontarvetta, ku nyt on ollu kokopäiväisenä. Juuri noin, voinnin mukaan täytyy tuo asia miettiä. Ainakin meillä päiväkodin hoitajat kovasti painottaa, että teet sitten just niin, kuin omat voimat riittää, niin loppuraskaudessa, kuin vauvan synnyttyäkin. Että turha mitään omantunnon tuskia potea, vaikka isomman hoitoon viekin.
Sain muutama päivä sitten äitiyspakkauksen ja olen ihastellut niitä vaatteita aivan intona. Minusta ne ovat kauniimpia kuin esikoisen pakkaus alkuvuonna 2003. Mukava laittaa pyykkikone laulamaan ja ripustella sitten niitä pikkuruisia vaatteita kuivamaan.
Meillä esikoinen on kotona kanssani heti äitiyslomani alusta asti. Isovanhemmat ovat hoitaneet häntä, joten siinä mielessä ei ole paljon vaihtoehtoja. Jos esikko olisi tarhassa, ottaisin hänet kotihoitoon heti vauvan synnyttyä. Vähän kyllä hirvittää miten sitä jaksaa kahden kanssa, mutta eiköhän sitä kahvin ja suklaan voimalla jotenkin jaksa... Esikoinen söi pitkään parin tunnin välein, joten kieltämättä vähän pelottaa miten arki lähtee rullaamaan. Mutta elän toivossa, että tämä pikkuinen olisi parempi nukkumaan eikä ihan niin vaativa vauva kuin isoveljensä aikanaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T.Pallotuija 31+
Pino oli tippunut jo niin alas, että pitänee kirjoittaa jotain ja nostaa samalla pinoa.
Vointi ennallaan, selkä on kipeä ja supistuksia (ei onneksi kipeitä) päivittäin tulee. Nyytti melskaa kovasti iltaisin, päiväsaikaan on hiukka rauhallisempi. Ja neuvola-aika sitten viikon päästä.
Viikon päästä alkaa myös virallinen äitiysloma, nyt oon siis saikulla. Pitäis varmaan pestä jo pienet vaatteet valmiiksi ja muutenkin laitella tavarat paikoilleen. Joteskin tuo aika vaan menee, ei sitä jouda niin keskittymään ja miettimään tätä raskautta kuin silloin esikoisen aikaan. Kun tuo pikkukakkonenkin on vielä niin pieni, niin sen kanssa päivät menee kyllä nopeasti. Esikoinen siis jo 9½ vuotta ja pikkukakkonen 1v2kk. Joten vilinätä riittää.
Mulle äitiysrahapäätös Kelalta tuli jo noin 3 viikkoa sitten ja äitiyspakkaus aikapäiviä sitten. Mutta niin kuin jo sanoin, kaikki vaatteet on vielä pesemättä... Josko nyt viikonlopun aikana ne pesisi ja silittäisi.
Näin viime yönä unta, että lapsivedet meni ja mulla ei ollut edes sairaalakassi pakattuna. Ja vauvankin sain synnytettyä unessa, ilman sitä sairaalakassia... Onneksi oli vasta uni. Vielä saisi pienokainen kasvaa vähän aikaa masussa.
Hauskaa viikonloppua kaikille! Mimmu ja Nyytti 33+5
Ehdin jostain syystä vasta näin iltapäivästä koneelle. Aamipäivällä käveltiin pojan kanssa kauppaan ja siihen menikin tovi, kun poika köpötteli osan matkasta. Sitä täytyy halata kaikki puut (mikä lie viherpiipero lie ukosta tulossa ) ja tutkia kaiken näköistä. Kaupareissusta selvittyämme oltiin vielä hetki takapihalla. Saisi tänne keski-uudellemaallekin tulla lunta, kun piha on nyt sen verran jäässä, ettei hiekkaleikeistä enää tule mitään. En tosin valita. Mieluummin pikkupakkanen kuin vesikeli.
Kohta pitää lähteä hakemaan siskon mukulat yökylään (7-14v). Poika odottaa niitä kuin kuuta nousevaa. Huomenna lähtevät iltapäivällä kotiin ja miltei sen perään meille tuleekin pari kaveripariskuntaa viettämään pikkujouluja. En vielä tiedä tulevatko lasten kera vai ilman. tarjottavat on onneksi hankittu jo eilen muutamia pikku jutuuja lukuun ottamatta eli ei syytä paniikkiin...vielä. Toivottavasti mukelot viihtyvät huomenna ulkona, niin saa vähän laitettua illan juttuja valmiiksi.
Oma (.) :aan ei uutta. Kaveri jumppaa varsinkin iltaisin ja nytkin hipsuttelee hiukan tuonne alavatsaan. Supistelee nykyään kävellessä niin, että pitää köpötellä hissukseen. Pakko on kuitenkin liikkua, kun ruokahalua kuitenkin on liiankin kanssa ;) . Odotankin vesikielellä huomisia joulutorttuja. Slurps.
Niin pomppisko se kyseli esikoisen hoidosta. Meillä poika on ollut kuukauden verran päiväkodissa 2 x 3,5h viikossa ja jatkaa samalla linjalla. Viihtyy tällä hetkellä oikein hyvin.
Hyvää viikonloppua kaikille!!
KS16 rv 31 tasan
Niin, ku mä marmatin tuosta kipeestä häntäluusta...
Kiitos vaan kaikille veikkauksista, mitä se mahdollisesti olis voinu olla. Arvasitte väärin...
Tämä on herkku: Se oli mätäpaise!!!
Ja alko olemaan jo peukunpään kokonen, jotenka ei ihme, että tuntu..
Lääkäri selosti, että mun omas sikiövaihees " häntäluun jatkeeseen on jääny rakkula" , joka voi tulehtua ja siitä siis oli kyse. Mä käsitin niin, että tää rakkula olis kaikilla olemas, mutta voi toki olla, ettei se koskaan vaivaa millää lailla, toisaalta voi tulehtua toistekki ja vauvan syntymän jälkeen se voidaan leikata kokonaan pois. Ja jos se toistamiseen tulehtuu näin odotuksen aikana, niin samat operaatiot, ku tänään...
Ei te ny varmaan ihan innoissanne odota kuulevanne, mutta kerronpa silti: Se paise avattiin ja sain kuurin päälle. Kaikista ihaninta oli se, ettei puudutus vaikuttanu, mutta onpa tehtynä tuoki ja voin sanoo, ettei se silti ollu oikeesti mitää siihen verrattuna, ku murtunu nenä vedetään paikalleen ja mukapuudutettiin.
Mut eiköhän se tästä parane, tuo persusta;)
Ja jos asiasta etitään hyviä puolia, niin sen verran aristaa vielä, että muut saa siivota tämän huushollin, isäntä jo alotti imuroinnilla, jesjes!
Perjantaiterkuin, Mätäperse-Hemppa, edelleen 30+3 ja Kaveri alotti treenit taas!