Kiirus! Mistä viininlehtiä (säilyke) dolmadeksia varten Helsingistä?
Stocka ei enää myy :( Joku etninen kauppa, kauppahalli? Mistä kannattaisi aamulla alkaa kyselemään?
Kommentit (15)
Itämaiset etniset kaupat myy, Itiksestä jostain sellaisesta olen ostanut joskus. Mutta myös joissain ihan s- marketeissa, ehkä Prismoissakin, niitä on kreikkalaisen ruoan osastolla jossa on myös tölkeissä valmiita viininlehtikääryleitä. Viimeksi ostin itse Arabianrannan Kauppakeskuksen S-kaupasta.
En huomenna kyllä millään ehdi kuin Hakaniemeen/Kallioon, pitänee soitella kauppoihin etukäteen, kun kaikissa tuskin on...
Jos jollakulla on vielä vinkkiä Pasila/Hakaniemi/Kallio/Rautatieasema akselilta, kiitollisena otetaan vastaan:)
siinä reinin lihan vieressä turkkilainen/kreikkalainen maustepuoti, niillä on minusta ollut ainakin.
siinä reinin lihan vieressä turkkilainen/kreikkalainen maustepuoti, niillä on minusta ollut ainakin.
juuri toi Hakaniemen hallin alakerrassa oleva.
Siinä on sitten Hämeentiellä Vii Voan ja muita etnisiä kauppoja. Hakiksessa on myös kaksi S-markettia, vois olla mahdollista, että niilläkin on.
Soitan tuonne Maustekeitaaseen (se kauppahallin kauppa) heti, kun se aukeaa :) Kävin siellä eilen, mutta en tajunnut kysyä lehtiä, kun oli tarkoitus Stockalta niitä ostaa. Maustekeidaskin myy tiskissä valmisdolmadeksia, mutta ne eivät ole itse tehtyjä, olen kysynyt.
Niin, ja siis tarkennuksena numerolle 8, olen itse tekemässä dolmadeksia, en halua niitä valmiita purkkiversioita, eli etsin viininlehtiä. Omatekemät lyö purkkiversiot 10-0! :)
Ainakin joissain on. Sörnäisten kaupasta kannattaa kysyä.
s-marketista, jommasta kummasta Hakaniemen ässästä varmaan löytyy.
jos todella niitä viininlehtikääryleitä aiot valmistaa niin tiedät varmaan paikan mistä voit niitä ostaa. Sun menu tänään taitaa olla kuitenkin jauhelihamureke.
Että sain hyvät naurut!
Vielä myöhempään tulee tämä vastaus. Pakilan S-marketista saa Palirria-merkkisiä viininlehtiä suolavedessä. Löytyy samasta hyllystä missä on oliivit ja aurinkokuivatut tomaatit jne.
Vastaus tulee myöhään mutta ehkä auttaa jotakuta. Suolaliemeen säilöttyjä viininlehtiä voi ostaa ainakin Kaisaniemen metroaseman K-marketista.
Saiturinpörssissä on kahtakin erilaista säilykepurkissa.
Puhoksen Alanya-market myy lehtiä ja valmiita kääryleitäkin.
Eikö kukaan osaa vinkata?