Espoo on Helsingin lähiö
Jos espoolainen sanoo menevänsä keskustaan, hän tarkoittaa Helsingin keskustaa. Tämä todistaa sen, että Espoo ei ole kaupunki, vaan Helsingin lähiö.
Kommentit (26)
itse olen asunut niissä kaikissa, ja samaa kaupunkia saisi olla, ihan turhaa päällekkäistä byrokratiaa
vantaalainen, tuusulalainen jne...
Eli kaikki ovat Hgin lähiöitä. NOT. Lähiöt ovat erikseen, ja lähialueet ovat jo toinen juttu.
Mä meen ytimeen, eli missä mä asun?
Loviisassa tai Eurajoella varmaankin.
Ainakaan alueella, jossa minä asun. Käyn Helsingin keskustassa todella harvoin. Lopetin siellä asioimisen siinä vaiheessa, kun aloin työnnellä lastenvaunuja seisomalautoineen. Helsingin keskusta on ihan painajainen autoille varattuine, alinomaa remontissa olevine katuineen.
Itse hankin kaiken tarvittavan Espoosta tai postimyynnistä.. Täällä on hyviä kauppakeskuksia ja kaikki palvelut mitä kaupunkilainen tarvitsee.
Toki joissain kaupunginosissa asia voi olla toisin. Uskoisin, että yhä enenevissä määrin jopa helsinkiläiset asioivat Espoossa, kauppakeskuksissa ja marketeissa.
Itse hankin kaiken tarvittavan Espoosta tai postimyynnistä.. Täällä on hyviä kauppakeskuksia ja kaikki palvelut mitä kaupunkilainen tarvitsee.Toki joissain kaupunginosissa asia voi olla toisin. Uskoisin, että yhä enenevissä määrin jopa helsinkiläiset asioivat Espoossa, kauppakeskuksissa ja marketeissa.
Miksi kukaan haluaa elää jossain Espoossa? Elämä on just tuota lähiöelämää, että pyöritään pellolle rakennetun rivarin ja jonkun Sellon välillä. Helsingissä käydään ehkä kerran vuodessa.
Miksette muuta johonkin ihmisen kokoiseen kaupunkiin, jolla on ihan oikea keskusta, jonka lähellä voi myös asua ja elää? Esim. Tampere, Oulu, Turku...
Itse hankin kaiken tarvittavan Espoosta tai postimyynnistä.. Täällä on hyviä kauppakeskuksia ja kaikki palvelut mitä kaupunkilainen tarvitsee.Toki joissain kaupunginosissa asia voi olla toisin. Uskoisin, että yhä enenevissä määrin jopa helsinkiläiset asioivat Espoossa, kauppakeskuksissa ja marketeissa.
Miksi kukaan haluaa elää jossain Espoossa? Elämä on just tuota lähiöelämää, että pyöritään pellolle rakennetun rivarin ja jonkun Sellon välillä. Helsingissä käydään ehkä kerran vuodessa.
Miksette muuta johonkin ihmisen kokoiseen kaupunkiin, jolla on ihan oikea keskusta, jonka lähellä voi myös asua ja elää? Esim. Tampere, Oulu, Turku...
Olen todella tyytyväinen omaan "lähiööni". Lähellä on luontoa, palveluja ja harrastuspaikkoja. Kulkuyhteydetkin ovat hyvät kaikkialle. Mitä parempaa voisin löytää Tampereelta, Oulusta tai Turusta??? Tämä on minun kotiseutuni, jossa on sekä henkilökohtaista että kaikille yhteistä historiaa. Kaupunkirakenne on toimiva. Ja täällä ei erotu vaikka olisi hieman erilainen millä tahansa akselilla. En voisi asua paikassa, joka ei ole monikulttuurinen.
Olen todella tyytyväinen omaan "lähiööni". Lähellä on luontoa, palveluja ja harrastuspaikkoja. Kulkuyhteydetkin ovat hyvät kaikkialle. Mitä parempaa voisin löytää Tampereelta, Oulusta tai Turusta??? Tämä on minun kotiseutuni, jossa on sekä henkilökohtaista että kaikille yhteistä historiaa. Kaupunkirakenne on toimiva. Ja täällä ei erotu vaikka olisi hieman erilainen millä tahansa akselilla. En voisi asua paikassa, joka ei ole monikulttuurinen.
Just... Pääkaupunkiseudun tietyt alueet ovat aika monokulttuurisia (suomalaisia ei juuri näy).
Lenkkeillään rantaraitilla ja veneillään kesäisin kauniissa saaristossa. Ja ihmiset on mukavia :) Saa mun puolesta kutsua lähiöksi - ei haittaa...
kovin usein keskustaan lähdetä, joten Espoon lähiöt ei siinä mielessä paljon Helsingin lähiöistä eroa.
Mutta joo, onhan Espoo toki oikea kaupunki, ja jos joku on asunut siellä ikänsä niin varmaan tuntee olonsa espoolaiseksi. Itse olen asunut siellä vain aikuisena ja kokenut sen samanlaiseksi lähiöksi kuin Helsingin tai Vantaan lähiöt. Vaikka olen töissäkin Espoossa. Ja tällä hetkellä asun Porvoossa, joka taas on ihan selkeästi oma kaupunki eikä Helsingin lähiö....
itse olen asunut niissä kaikissa, ja samaa kaupunkia saisi olla, ihan turhaa päällekkäistä byrokratiaa
Helsingissä on kaikenlaista turhaa byrokratiaa ja mm jätetty rakennuksia peruskorjaamatta, peritty aivan liian pieniä tonttivuokria. Espoo on hoitanut asiansa kunnolla, ja pitänyt oman taloutensa kurissa paremmin. Espoolle ei olisi kovin kannattavaa yhdistyä Helsingin kanssa.
Eli kaikki ovat Hgin lähiöitä. NOT. Lähiöt ovat erikseen, ja lähialueet ovat jo toinen juttu.
Loviisassa tai Eurajoella varmaankin.
mutta entinen stadilainen olen :) ja tätä käytän lapsuksen takia, siis ytimeen.
Ihan yhtä lailla noissa muissakin kaupungeissa on lähiöitä, ei kaikilla ole varaa asia esim
Tampereen keskustassa, eivätkä kaikki haluakaan. Jokainen valitkoon oman asuinpaikkansa oman makunsa mukaan, mitäs se muille kuuluu?
kuin minkään kaupungin keskusta. Suomessa kaupunkien keskustat ovat poikkeuksetta täynnä autoja: ajossa ja parkissa olevia. Kadut on mitoitettu vähemmälle liikennemäärälle ja siksi jalankulkijat ja pyöräilijät ovat ahtaalla. Kaupunkien keskustoissa on myös paljon kadun meteliä. Paljon mukavampaa on asua väljästi lähiössä hyvien kulkuyhteyksien äärellä ja käyttää kaupungin palveluja silloin, kun niitä tarvitsee.
Lähiöt ovat ihan samanlaisia jokaisen suuremman kaupungin liepeillä.
Pikkukaupungit ovat kaikista pahimpia: esim. Porvoo ja Rauma eivät ole sukeneet vanhaa kaupunkia autoliikenteeltä. Kummassakin on hurjaa läpiajoliikennettä ja jalankulkijan asema tosi heikko. Jos pikkukaupungit ymmärtäisivät tehdä laajoja kävelyalueita keskustoihinsa ja suojelisivat vanhat kaupunkinsa autoilta, voisin harkita sellaisessa asumista.
Espoo on täysin itsenäinen kaupunki, jolla on oma historiansa ja kulttuurinsa.
kyllä minä ainakin pidän itseäni ihan espoolaisena. Ulkomaalaiselle saatan sanoa asuvani Helsingissä.
Espoo on täysin itsenäinen kaupunki, jolla on oma historiansa ja kulttuurinsa.
Hah. Espoo on pelkkä parasiitti.
Espoo (ja Vantaa) on maalaiskunta, joka vain on kasvanut täyteen Helsingin naapuriutensa johdosta.
Espoo (ja Vantaa) on maalaiskunta, joka vain on kasvanut täyteen Helsingin naapuriutensa johdosta.
Niinpä. Siirretäänpä Espoo tai Vantaa yksinään vaikka 500 km päähän pohjoiseen. Miten hyvin pärjäisi siellä loinen ilman Helsinki-isäntäänsä? Lähiöt ilman keskustaa...
Siksipä se onkin niin kiva paikka. On hallinnollinen keskusta ja sitten isompia kyliä kuten Leppävaara, Tapiola, Matinkylä.
Stadilaiselle Espoo ei varmaan aukea, mutta mulle tää on ainoa oikea kotikaupunki ja olen kokeillut asua muuallakin :)