Kainaloni ovat alkaneet haista hielle. Esivaihdevuodetko syynä? Olen 41.
Kommentit (10)
Ei vedetä liian nopeita johtopäätöksiä. Millä perusteella ajattelet, että vaihdevuodet saisivat naisen haisemaan?
on mielestäni kyllä ihan käytetty termi. Ja se tarkoittaa hormonitoiminnan vähittäistä hiipumista alkaen usein siinä neljänkympin korvilla. Oireena lyhentynyt kuukautiskierto ja lisääntynyt hikoilu (varsinkin ennen kuukautisia ja niiden aikana). Ja jos hikoilu lisääntyy niin ehkä se hien hajukin?
Onko hikoilusi lisääntynyt? Puhuit vain hajusta. Joskus kainaloissa myös alkaa pesiä iholla bakteeri joka saa aikaan tavallista voimakkaamman hienhajun, sinnikäs peseminen ja karvojen leikkaaminen ja ehkä sellaisen erikoistehokkaan deodorantin kuurimainen käyttäminen voisi auttaa - ainakin itselläni auttoi!
Käytin deodoranttia jota sai apteekista, en enää muista sen nimeä, joku 1-2-3 se oli.
Käytätkö deodoranttia? Vaihda antipersiranttiin, se estää hien muodostumista, deot vain peittävät hajua jos sitäkään.
Tämän olen todennut itse.
mutta mä olin ostanut erisanin dödöä. 1,5 purkkia ehti mennä ja sitten alkoi kainalot haista. Vaihdoin takasin rexonaan eikä haise enää.
Ei mulle kyllä mikään esi-mikään-vuosi tullut mieleen, vaan heti syytin uutta dödöä.
Olen kaikenlaisia mahdollisia dödöjä eikä mikään auta. Hiki haisee vaan niin kauhealle. Pari vuotta sitten en tarvinnut dödöä ollenkaan ja nyt näin :(
Hiukset muuten rasvoittuvat myös nopeammin kuin ennen. Olen ajatellut, että nämä vaivat johtuvat hormoneista. Mutta tuskin sentään vielä vaihdevuosista.
Käytän samaa dödöä kuin ennenkin (Doven kuivadödö), kainalokarvat höylään ja hikoilen "tavallisesti".
mulla auttoi. luulen, että iho oli "tottunut" siihen vanhaan, joka toimikin kyllä monta vuotta
Esiteinit ja esikoulut ja esikot, nyt on uusi sana kaiken jatkoksi.