Mikä pääsiäispyhä on ensi viikon torstai?
Eskarista tuli lappu että torstaina ei ole eskaria. Perjantaista ei ollut mainittu mitään mutta sen ymmärrän että silloin ei ole eskaria, mutta tuo torstai? Onko muillakin näin? Koululaisilla kuitenkin on koulupäivä
Kommentit (12)
mutta ei ole sellainen pyhä, jonka vuoksi pitäisi eskari sulkea. Esikouluthan toimivat koulun aukiopojen mukaisesti.
Minä kyllä olisin asiaa kysynyt suoraan eskarista, niin olisin saanut huomattavasti helpommin vastauksen kysymykseen.
mutta yleensä se on ihan tavallinen päivä.
Koulukohtaisesti on koulua tai ei. Koulut saa ite päättää. Eskarissa perinteisesti vapaapäivä ja se on henkilökunnan tyky tms virkistyspäivä ennen pakollisia pyhiä. Moni kuitenkin ottaa sen vapaaksi kun lähdetään mummolaan jne kauemmas pyhinä.
mutta ei ole sellainen pyhä, jonka vuoksi pitäisi eskari sulkea. Esikouluthan toimivat koulun aukiopojen mukaisesti.
Minä kyllä olisin asiaa kysynyt suoraan eskarista, niin olisin saanut huomattavasti helpommin vastauksen kysymykseen.
Olisinhan toki kysynyt mutta kun tuli tuo reissuvihko luettua vasta kotona. Toki ehdin kysyä vielä ensiviikolla mutta sallittakoon minun kysyä onko muillakin näin täältä, jooko?
ap
eskareissa eikä missään torstaina ole ollut "perinteisesti" vapaata. Missäs näin on?
Normaali vapaapäivä se on ollut joillakin, jos lapsia on ollut paljon poissa, mutta ei tosiaan mitenkään automaattisesti.
Koulukohtaisesti on koulua tai ei. Koulut saa ite päättää. Eskarissa perinteisesti vapaapäivä ja se on henkilökunnan tyky tms virkistyspäivä ennen pakollisia pyhiä. Moni kuitenkin ottaa sen vapaaksi kun lähdetään mummolaan jne kauemmas pyhinä.
Mutta ihan mielenkiinnolla ensi viikolla kuulisin tuon perustelun. :)
Minä kyllä olisin asiaa kysynyt suoraan eskarista, niin olisin saanut huomattavasti helpommin vastauksen kysymykseen.Olisinhan toki kysynyt mutta kun tuli tuo reissuvihko luettua vasta kotona. Toki ehdin kysyä vielä ensiviikolla mutta sallittakoon minun kysyä onko muillakin näin täältä, jooko?
ap
on ainakin eskareilla ja koululaisilla vapaapäivä
Antakaa lasten olla lapsia ja nauttia vapaudesta vielä se viimonen vuosi ennen 9v pakkokoulua :)
koska tosiaan esikoulun pitäisi noudattaa samaa toimintakalenteria kuin koulu.
on ainakin eskareilla ja koululaisilla vapaapäivä
Monessa perheessä voi esim. olla niin, että äiti tekee lyhennettyä työpäivää ja lapsi on vain esikoulussa. Kun viikkoa ennen ilmoitetaan, ettei esikoulua olekaan ja äidillä on kuitenkin normaali työpäivä, ollaan melko kinkkisessä tilanteessa.
Antakaa lasten olla lapsia ja nauttia vapaudesta vielä se viimonen vuosi ennen 9v pakkokoulua :)
esiopetusta tulee järjestää vähintään 700 tuntia/lukuvuosi. Ja jos näin on, silloin eskaria on vähemmän mitä on koulupäiviä. Yleensä siis eskari joko alkaa myöhemmin kuin koulut tai loppuu aiemmin.
normaali työpäivä, mutta ilmeisesti teidän eskariope lähtee jo keskiviikkona Leville ja pitää pidennetyn loman.