Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää Kaisa Liski ja se ettei aio imettää,

Vierailija
30.03.2012 |

perusteluna se että "kaupasta saa laadukasta korviketta"...

Hmm, ymmärrän että ajat ovat olleet toiset kun Kaisan vanhemmat lapset ovat olleet vauvoja, mutta eikö hän ole saanut lainkaan imetysvalistusta esim. neuvolasta?

Koska asiahan ei ole todellakaan niin että korvike on NIIN laadukasta että se korvaisi rintaruokinnan! Korvike on aina korvike, tehty lehmänmaidosta ja tarkoitettu siis vasikalle, ei ihmisvauvalle. Samoin äidinmaidosta saa arvokkaita vasta-aineita ja se on parasta ravintoa myös aivojen kehityksen kannalta.

Rintaruokinta suojaa jossain määrin myös kätkytkuolemilta, allergioilta ja tartuntataudeilta.

Tuli vain mieleen, että eikö Kaisa tosiaan TIEDÄ näitä asioita, kun toisaalta sanoo että odottamansa vauva on kovin toivottu ja että haluaa tehdä parhaansa vauvan eteen.

Luulisi että sitten haluaisi myös imettää ainakin ensimmäiset kuukaudet.

Ja te jotka ette ole pystyneet imettämään, älkää provosoituko. En tuomitse teitä millään tavalla, koska ymmärrän imetysvaikeudet. Pääasia että yrittää. Itse en ole täysimettänyt yhtäkään lapsistani, korviketta ovat saaneet lisänä. Kokemusta on siis molemmista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on siis molemmista.

huoh!!!

Vierailija
2/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on siis molemmista.

huoh!!!

pulloruokinnasta. Mikä meni ohi?? Vai eikö osittaisimetys ole imetystä ollenkaan?

Täysimetys ei meiltä kaikilta onnistu, mutta itse pidän rintaruokintaa niin tärkeänä, että en ole siirtynyt pelkkään pulloon (vaikka se taatusti olisi helpompaa). -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää se, että montakohan aloitusta tästä aiheesta vielä mahtaa tulla ennen kuin Kaisa on lapsensa synnyttänyt.

Kukin tyylillään, ja kuka meistä nyt on ketään tuomitsemaan. Niin paitsi av-mammat...

Siellä se 44 v. "mummoäiti" nauraa kun lukee teidän juttujanne, tsempit vaan Kaisalle.

t. mummoäiti kohta 44 v. ja vauva 2 kk

Vierailija
4/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ovat tuohon takertuneet?

t.täysimettäjä

Vierailija
5/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää se, että montakohan aloitusta tästä aiheesta vielä mahtaa tulla ennen kuin Kaisa on lapsensa synnyttänyt.

Kukin tyylillään, ja kuka meistä nyt on ketään tuomitsemaan. Niin paitsi av-mammat...

Siellä se 44 v. "mummoäiti" nauraa kun lukee teidän juttujanne, tsempit vaan Kaisalle.

t. mummoäiti kohta 44 v. ja vauva 2 kk

Tarkoitus oli ihmetellä sitä, että onko kyseinen henkilö saanut tietoa tästä asiasta, eli siis perustaako mielipiteensä korvikkeesta jonnekin 70-80-luvulle, jolloin kaiketi korviketta pidettiin jopa parempana kuin äidinmaitoa.

Eli jos jotain tässä kritisoin niin neuvolaa...?-ap

Vierailija
6/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kaisa liskin yks päivä espoossa ja ihan hätkähdin siitä, kuinka kaunis on. Olisinpa nelikymppisenä samanlainen!

Vierailija
7/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää se, että montakohan aloitusta tästä aiheesta vielä mahtaa tulla ennen kuin Kaisa on lapsensa synnyttänyt. Kukin tyylillään, ja kuka meistä nyt on ketään tuomitsemaan. Niin paitsi av-mammat... Siellä se 44 v. "mummoäiti" nauraa kun lukee teidän juttujanne, tsempit vaan Kaisalle. t. mummoäiti kohta 44 v. ja vauva 2 kk

Tarkoitus oli ihmetellä sitä, että onko kyseinen henkilö saanut tietoa tästä asiasta, eli siis perustaako mielipiteensä korvikkeesta jonnekin 70-80-luvulle, jolloin kaiketi korviketta pidettiin jopa parempana kuin äidinmaitoa. Eli jos jotain tässä kritisoin niin neuvolaa...?-ap

Jos 70- luvulla, niin on ollut aika lapsi itsekin...

Vierailija
8/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää se, että montakohan aloitusta tästä aiheesta vielä mahtaa tulla ennen kuin Kaisa on lapsensa synnyttänyt. Kukin tyylillään, ja kuka meistä nyt on ketään tuomitsemaan. Niin paitsi av-mammat... Siellä se 44 v. "mummoäiti" nauraa kun lukee teidän juttujanne, tsempit vaan Kaisalle. t. mummoäiti kohta 44 v. ja vauva 2 kk

Tarkoitus oli ihmetellä sitä, että onko kyseinen henkilö saanut tietoa tästä asiasta, eli siis perustaako mielipiteensä korvikkeesta jonnekin 70-80-luvulle, jolloin kaiketi korviketta pidettiin jopa parempana kuin äidinmaitoa. Eli jos jotain tässä kritisoin niin neuvolaa...?-ap

Jos 70- luvulla, niin on ollut aika lapsi itsekin...

on itse syntynyt. Vanhin lapsi on 26 eli 1986 on syntymävuosi

Vierailija
9/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikein menee julistamaan, miten ei aio imettää. Miksei voi edes yrittää? Jotenkin tuntuu oudolta, että etukäteen jo päättää että minähän en tuohon hommaan ryhdy. Hmm.

Vierailija
10/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita sitä ah-niin-ihanaa korviketta muovipulloon ja lämmitä mikrossa.. Korvike on kuitenkin todella kaukana rintamaidosta terveellisyytensä kannalta ja asiaa vain pahentavat nuo em. seikat.

Vierailija
11/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että lapsi saa ruokaa.

Vierailija
12/22 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikein menee julistamaan, miten ei aio imettää. Miksei voi edes yrittää? Jotenkin tuntuu oudolta, että etukäteen jo päättää että minähän en tuohon hommaan ryhdy. Hmm.

Jospa on aiemmin yrittänyt ja ei pidä siitä.

Aika moni päättää niin jo raskausaikana :)

Vierailija
13/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen blondi jolla tekoripset ja rakennekynnet...ei tuo nyt päätä seinään vie.

Vierailija
14/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieskin on uratykki ( kuten minullakin- eli minun mies oli ainakin aina poissa lastenhoidosta)

- palkkaa hyvä kaisa-ihminen au pair

t, mummoäiti myös/ ja korvikeäiti myös

Vierailija
15/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei varmaan edes synnytä sitä vaan otetaan se keisarinleikkauksella pois ettei vaan rouva joudu punnertamaan...Mikähän tuokin naikkonen luulee olevansa??

Vierailija
16/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtämisessä vikaa?

Vierailija
17/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisa tuntuu olevan aika kiireinen uranainen ettei pysähdy vauvan takia kuin sen mitä on pakko.

Vierailija
18/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti osaa tehdä omalle vauvalle ja perheelle parhaimmat ratkaisut. On kyllä sellainen elohiiri, että tulisi varmasti hulluksi, jos pitäisi tissitakiaisen takia jäädä kotiin. Äidin mielenterveys menee kuitenkin kaiken edelle, jopa sen imetyksen. Mitäpä se vauva hullulla äidillä tekisi.

Vierailija
19/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei vain imetys onnistunu, kaikki saanu korviketta ja paljon rakkautta. Ei se imetyksestä johdu,toisaalta nännit meni ihan rikki, ei voinut imettää. Kaikki ollu harvinaisen terveitä, ei mitää n kuureja. Äiti imetti minua 2 vuotiaaksi olin kaikelle allerginen ja olen nytkin aikuisena.

Vierailija
20/22 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti osaa tehdä omalle vauvalle ja perheelle parhaimmat ratkaisut. On kyllä sellainen elohiiri, että tulisi varmasti hulluksi, jos pitäisi tissitakiaisen takia jäädä kotiin. Äidin mielenterveys menee kuitenkin kaiken edelle, jopa sen imetyksen. Mitäpä se vauva hullulla äidillä tekisi.

Osaa tehdä omalle vauvalleen parhaat ratkaisut? Ai syömällä ostereita meksikon lomallaan sillä perusteella, että "meksiko on niin lähellä jenkkejä, että kyllä siellä on tarpeeksi puhdasta". Ööööh, wtf!? Samalla perusteella se varmaan juo Pietarin lomallaan vesijohtovettä, kun venäjä on niin lähellä Suomea ja Suomessa on niin puhdasta vettä.... Sehän on ihan dille koko rouva!

Ja kovaan ääneen julisti olevansa Nainen myös äitinä, eikä mikään orja. Ai kenen orja? Vauvan vai? Haloo! Kyllä suuri osa ainakin mun naisellisuutta on myös se, minkälainen äiti mä olen ja se, että kykenen tarpeen vaatiessa laittamaan jälkikasvuni omien tarpeitteni edelle. Ei, en aina, mutta tarpeen vaatiessa. Esim. silloin, kun pitää päättää haluanko syödä raakoja ostereita vai en...

Tuossa naisessa ei ole mitään ihailun arvoista äitiyden saralla, päinvastoin. :P