Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla näin idioottia anoppia?

Vierailija
30.03.2012 |

No, heti oikaistakseni, anoppi on pääasiassa ihan ok, mutta MIKSI sen täytyy sanoa kaikki ihan suoraan? Miksei se voi olla vaan hiljaa ja myötäillä kasvatusmetodejani ja päätöksiäni kun eiväthän asiat hänelle kuulu! Kommentoi esim. ruokaa, jota lapselleni syötän ja kuinka paljon.. maitoa, jota juotan. Lääkkeitä, joita lapsi tarvitsee (lääkärin määräyksellä).. Pukee lapselle liikaa päälle ja arvostelee jos en itse ole tehnyt samoin!

Mä kun nyt meilestäni tunnen lapseni paremmin ja päätän hänen hoidostaan. Lääkkeet ovat anopin mielestä turhia (kyseessä saattaa esim. olla antibioottikin). Rokotukset ovat turhia pienellä lapsella. Kyseli aikoinaan, että voisiko sitä rokotusta edes siirtää?

Miksei anoppi voi pysyä lestissään!? Mulle hän ei ihan suoraan sano mitä ajattelee, mutta lapselle puhuu, että "äitisi nyt vain hössöttää katsos noiden lääkkeiden kanssa".

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi provosoivasti ilmeisesti. Missä viipyy kaikki, että hyvä anoppihan sulla on-kommentit? Mene itseesi!?

Tänään on tämmönen anoppivihapäivä.

ap

Vierailija
2/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kans anoppi joka on ihana mutta raivostuttava,yrittää puuttua JOKAIKISEEN meitin asiaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä anoppi hössötti pojalle 6kk et ei kai iso poika enää mtn tissiä syö jne

Vierailija
4/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin laittamaan välit poikki alkoholistianoppiin saman tien. Soitteli kännissä täysin aiheettomia haukkumispuheluita. Hullu mikä hullu. Tosin poikansakin on ex nykyään, se marttyyrius oli sittenkin periytynyt.

Vierailija
5/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmää käytöstä anopiltasi!

mitäs sanot mun anopista; eivät asu kovin kaukana,on vähän päälle 50 vuotias,ihan terve. mutta ei ole pätkääkään kiinnotunut kahdesta lapsenlapsestaan. ei onnittele syntymäpäivinä,ei soittele koskaan, eikä halua nähdä. ja on vielä hoitajana päiväkodissa! että ei ole kivaa tämmönenkään. :( niin ja kieltää kutsumasta mummiksi..

Vierailija
6/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähän samaa ongelmaa pukkaa hänelläkin - ja äidillänikin. Aina on tiedettävä vähän paremmin ja arvosteltava ja opastettava. Jos selvästi menee vanhentuneen tiedon puolelle, niin sitten pitäisi tehdä niin kuin hänen tyttärensä.

Esim. siskoni tuli ulkomailta ja toi esikoisen synttäreille kaikille lapsille pienet tuliaiset esikoisen synttärilahjan lisäksi. Anoppi nostaa ihan kamalan haloon, kun täällä lahjotaan muitakin kuin synttärisankaria. Lopulta totean lyhyesti, että tämä nyt ei haittaa minua, jolloin anoppi toteaa loukkaantuneesti, että ei vain ikinä hänen tyttärensä lasten synttäreillä toimittaisi näin.

No, itsepä olen todistanut, kun hän on tuonut jotain pientä myös pienemmälle sisarukselle. Mutta tuollaisissa asioissa anopin muisti ei yllättäen pelaakaan... En käsitä, mitä hänelle kuuluu siskoni tuomiset!

Samalla tavalla arvostelee ruoat, joita laitan, ja aina siellä tyttären perheessä on asiat paremmin ja mainiommin ja esimerkillisemmin kuin meillä (jos siis omat esimerkit eivät riitä). Miksi ei voi pitää mölyt mahassa ja antaa minun tehdä niin kuin teen - varsinkin kun kyse on aina jostain ihan pikkujutusta. Esim. viimeksi kauhisteli, kun en silitä kaikkia lasten vaatteita ja sain kuulla, miten tytär kyllä silittää (niin kuin myös anoppi itse).

Vierailija
7/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille lastenhoidostani. Aina tietääasiat muka paremmin. Lapsi huonouninen ja illalla syötin aina puuroa,jotta nukkuisi paremmin. Kerran anoppi sitten soitti kesken päiväunien (tietää mihin aikaan meillä nukutaan) ja kertoi,miten olivat kylän akkojenkesken pohtineet uniongelmaa ja keksivät, että anna lapselle velliä iltaisin,kun se täyttää paremmin kuinmaito. Joo,no puuroahan lapsi jo söi. Anopilla oli käsitys, ettävain imetän iltaisin. Muutenkin anoppia korpesi imeytys. Sanoi minulle,ettälopeta jo ison lapsen imetys 1-v, kun maitosi on joihan hapanta... Pienempää imettäessäni olianoppi opettanut isommalle lapselle hokemaan likainen maito,likainen maito kun imetin...

Vierailija
8/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole siis ihan vapautuneesti eri mieltä vaan. Sano, että lääkäri määräsi nämä lääkkeet, ja anteeksi nyt, mutta uskon mieluummin lääkäriin kuin sinuun.

Tai että tunnen lapseni aika hyvin ja tiedän, koska hänen on kuuma. Ja nyt hänen on kuuma, katso kuinka hikoilee...

Mikä hemmetti siinä on, että aikuiset naiset ovat kusi sukassa anopin suhteen? Et sinä varmaan samalla lailla luimistele äitisikään kanssa! Ole eri mieltä vaan, ja sano suoraan, jos loukkaannut anopin kommenteista.

Vierailija
9/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini myös tyrkyttää omia "lääkkeitään" lapsen hoitoon. Jos sillä on ihottumaa, anoppi antaa jotain omia rasvojaan, että tämä auttaa! Tai esim. viimeksi flunssan yhteydessä kun olin ostanut _apteekista_ semmosta ihan vauvallekin sopivaa hengitystä helpottavaa geeliä rintaan laitettavaksi, niin anoppi tarjosi omaa jotain luontaistuotekaupan "kipugeeliä". Siinä kyllä sanottiin ettei vasta-aiheita käytölle, mutta en mä nyt viitsi minkään yksvuotiaan rintaan laittaa ihan mitä tahansa jos purkissa lukee kipuun ja särkyyn ja hengitystä helpottamaan. Anoppipa oli sitä laittanut lapselle ja oli kuulemma tehokasta.. Joopa joo. Ja illalla ihottumaa lapsen rinnassa...

Sitten vielä soittelee perään, että oletko laittanut sitä mun geeliäni lapselle! "laita vaan, ei siinä ole mitään vaarallista".. jne. jos sanon etten laittanut. ARGH.

ap

Vierailija
10/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pääse valittamaan, että hössötän. En puhu lapsellekaan, että ei sanottaisi idiootiksi. Parempi olla hiljaa, eivät ne onneksi kovin usein käy. Kun poika tulee kahden lapsenlapsen kanssa, on meillä paljon mukavampaa.

Vierailija
11/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoillaan kun imetys ei onnistunut ( en nyt jaksa ruotia tähän syitä, mutta ei loppunut yrittämiseen tai siihen, että olisin vain ollut asian suhteen laiska). Yritin ja yritin, koin jo olevani paska mutsi muutenkin enkä todellakaan olisi kaivannut anopin neuvoja ja apua, miten hän ainakin imetti nelikiloisia lapsiaan (meille syntyi keskonen) kaikkia vuoden! Että oletkp kokeillut sitä taikka tätä!? Mä olin siinä vaiheessa lukenut jo kaiken mahdollisen ja pahoitin vain mieleni jatkuvasta imetysahdistelusta.

Anoppi luulee täälläkin tietävänsä kaikesta kaiken-ja aina paremmin, sekä tuo sen kyllä esiin!

ap

Vierailija
12/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettäkö olisin kaikkeen tyytymätönkään. Sanoinkin aluksi, että anoppi on periaatteessa ihan mukava ja lapsen parasta varmasti ajattelee, mutta vain omalla tavallaan! Kun mä nyt en ole mikään luontaistuotteisiin uskova ihminen, niin mun mielestä anoppi ei saa tyrkyttää niitä mulle. Ihan sama jos itse haluaa käyttää tai aikuiselle vaikka suosittelee, mutta tuollainen painostus ja MUN SELÄNTAKANA lapselle antaminen ärsyttää!! Ei se nyt ehkä lasta tapa tietenkän, mutta miksei voi kunnioittaa mun päätöksiä sen vertaa, että pitäisi niistä asioista suunsa kiinni vaikkei aina samaa mieltä olisikaan?

Niin minäkin teen. Siis jos anoppi hehkuttaa jotain luontaistuotetta vaikka että tämä auttaa siihen ja siihen niin hymistelen vaan ja sanon aijaa.. vaikka en yhtään uskoisi. Miksi alkaa tappelemaan aiheesta?

ap

Vierailija
13/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettäkö olisin kaikkeen tyytymätönkään. Sanoinkin aluksi, että anoppi on periaatteessa ihan mukava ja lapsen parasta varmasti ajattelee, mutta vain omalla tavallaan! Kun mä nyt en ole mikään luontaistuotteisiin uskova ihminen, niin mun mielestä anoppi ei saa tyrkyttää niitä mulle. Ihan sama jos itse haluaa käyttää tai aikuiselle vaikka suosittelee, mutta tuollainen painostus ja MUN SELÄNTAKANA lapselle antaminen ärsyttää!! Ei se nyt ehkä lasta tapa tietenkän, mutta miksei voi kunnioittaa mun päätöksiä sen vertaa, että pitäisi niistä asioista suunsa kiinni vaikkei aina samaa mieltä olisikaan? Niin minäkin teen. Siis jos anoppi hehkuttaa jotain luontaistuotetta vaikka että tämä auttaa siihen ja siihen niin hymistelen vaan ja sanon aijaa.. vaikka en yhtään uskoisi. Miksi alkaa tappelemaan aiheesta? ap

eli opettele hoitamaan ihan itse lapsesi!

Vierailija
14/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettäkö olisin kaikkeen tyytymätönkään. Sanoinkin aluksi, että anoppi on periaatteessa ihan mukava ja lapsen parasta varmasti ajattelee, mutta vain omalla tavallaan! Kun mä nyt en ole mikään luontaistuotteisiin uskova ihminen, niin mun mielestä anoppi ei saa tyrkyttää niitä mulle. Ihan sama jos itse haluaa käyttää tai aikuiselle vaikka suosittelee, mutta tuollainen painostus ja MUN SELÄNTAKANA lapselle antaminen ärsyttää!! Ei se nyt ehkä lasta tapa tietenkän, mutta miksei voi kunnioittaa mun päätöksiä sen vertaa, että pitäisi niistä asioista suunsa kiinni vaikkei aina samaa mieltä olisikaan? Niin minäkin teen. Siis jos anoppi hehkuttaa jotain luontaistuotetta vaikka että tämä auttaa siihen ja siihen niin hymistelen vaan ja sanon aijaa.. vaikka en yhtään uskoisi. Miksi alkaa tappelemaan aiheesta? ap

eli opettele hoitamaan ihan itse lapsesi!

Lasta ei anneta anopille ja vahditaan silmä kovana, kun ollaan kylässäkin. Huoh! Onko niin vaikeaa todeta, että vanhankin ihmisen pitäisi kyetä kunnioittamaan lapsen vanhempien tapoja ja päätöksiä? Mutta joo, lasta ei kannata sille anopille antaa, jos oppi ei mene perille ja kaiken aikaa tekee juuri päinvastoin kun on sovittu. Tämä on mielestäni vain hyvin surullinen päätös ja osoitus siitä, miten monet suuren ikäluokan edustajat eivät suostu pätkääkään antamaan periksi omista periaatteistaan ja oikuistaan.

Näkeehän sen jo tuosta yhdestäkin anopista, joka tänne kirjoitteli. Kun ei tehdä minun tavallani, ei tehdä sitten lainkaan. Kiukutellaan kuin teini-ikäinen ja kostetaan lastenlapsille huonot välit. Kun itse on täydellinen ja omat tavat ja mielipiteet aina oikeita...

T. Ohis

Vierailija
15/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä rokotuksista. En antanut kaikkia rokotuksia heti

lapselle, osa myöhemmin.

Ja mietipä mitä tapahtui niiden eräiden piikkien antamisen jälkeen Suomessa.

Vierailija
16/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos annat mennä anopin jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Meillä anoppi kävi viimeksi lapsemme syntymäpäivillä humalassa ja toi viiniä lahjan sijaan. Sen jälkeen ei olla kutsuttu. Mies soittelee äidilleen, minua ei kiinnosta enää pätkääkään.

Vierailija
17/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähän samaa ongelmaa pukkaa hänelläkin - ja äidillänikin. Aina on tiedettävä vähän paremmin ja arvosteltava ja opastettava. Jos selvästi menee vanhentuneen tiedon puolelle, niin sitten pitäisi tehdä niin kuin hänen tyttärensä.

Esim. siskoni tuli ulkomailta ja toi esikoisen synttäreille kaikille lapsille pienet tuliaiset esikoisen synttärilahjan lisäksi. Anoppi nostaa ihan kamalan haloon, kun täällä lahjotaan muitakin kuin synttärisankaria. Lopulta totean lyhyesti, että tämä nyt ei haittaa minua, jolloin anoppi toteaa loukkaantuneesti, että ei vain ikinä hänen tyttärensä lasten synttäreillä toimittaisi näin.

No, itsepä olen todistanut, kun hän on tuonut jotain pientä myös pienemmälle sisarukselle. Mutta tuollaisissa asioissa anopin muisti ei yllättäen pelaakaan... En käsitä, mitä hänelle kuuluu siskoni tuomiset!

Samalla tavalla arvostelee ruoat, joita laitan, ja aina siellä tyttären perheessä on asiat paremmin ja mainiommin ja esimerkillisemmin kuin meillä (jos siis omat esimerkit eivät riitä). Miksi ei voi pitää mölyt mahassa ja antaa minun tehdä niin kuin teen - varsinkin kun kyse on aina jostain ihan pikkujutusta. Esim. viimeksi kauhisteli, kun en silitä kaikkia lasten vaatteita ja sain kuulla, miten tytär kyllä silittää (niin kuin myös anoppi itse).

en ihan tajunnut mitä kamalaa siinä on jos kaikki lapset saavat pienet tuliaiset... :D

Vierailija
18/26 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä sun anoppisi kanssa. Rokotukset ovat vaarallisia niinkuin antibiootit. Myrkytä vaan lapsesi. Ja nyky naiset pukevat lapsensa ihan liian kylmästi eikä ymmärrä että lapset tarvii lämmintä vauvasta asti.

Vierailija
19/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos annat mennä anopin jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Meillä anoppi kävi viimeksi lapsemme syntymäpäivillä humalassa ja toi viiniä lahjan sijaan. Sen jälkeen ei olla kutsuttu. Mies soittelee äidilleen, minua ei kiinnosta enää pätkääkään.

kännissä tullaan lapsen synttäreille...

Vierailija
20/26 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoillaan kun imetys ei onnistunut ( en nyt jaksa ruotia tähän syitä, mutta ei loppunut yrittämiseen tai siihen, että olisin vain ollut asian suhteen laiska). Yritin ja yritin, koin jo olevani paska mutsi muutenkin enkä todellakaan olisi kaivannut anopin neuvoja ja apua, miten hän ainakin imetti nelikiloisia lapsiaan (meille syntyi keskonen) kaikkia vuoden! Että oletkp kokeillut sitä taikka tätä!? Mä olin siinä vaiheessa lukenut jo kaiken mahdollisen ja pahoitin vain mieleni jatkuvasta imetysahdistelusta.

Anoppi luulee täälläkin tietävänsä kaikesta kaiken-ja aina paremmin, sekä tuo sen kyllä esiin!

ap

Mulla kanssa imetyksen loppumisesta jaksoi hokea loputtomiin. Kärsin asiasta kovasti, kerroin hänelle avoimesti, miten asia harmitti ja suretti ja mitä lääkärit olivat minulle lopulta kertoneet. Anoppi jaksoi joka kerta hokea, miten lapsi sairastuu, jos en imetä ja miten vielä pitäisi jaksaa, kun on noin pieni ja miten kovasti hän säälii meidän lastamme, kun ei saa edes maitoa niin kuin tyttärensä lapset. Anoppi itse ei imettänyt kuin pari viikkoa kumpaakin lastaan, mutta niin vain esiintyi imetyksen asiantuntijana ja syytti imetyksen loppumisesta esim. sairauksia, jotka alkoivat silloin kun imetin. Kehuskeli myös, miten tyttären lapset ovat niin terveitä, kun heitä on imetetty ja miten meidän varmaan ei tervettä päivää elämässään näe...

Kyllä otti päähän ja pari kertaa rumasti sanoinkin. Miksi ei voi tajuta, että ilkeily ei tilannetta muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi