Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vievätkö lapset kalliimmat lahjat hoplop-synttäreille kuin kotisynttäreille?

Vierailija
30.03.2012 |

Olin pitämässä askartelupajaa siskontyttöni kotisyntymäpäivillä ja tulin samalla nähneeksi hänen saamiaan lahjoja.

Ja täytyy sanoa, että ihmettelin, miten halvan oloista krääsää paketeista paljastui. Kyseessä esikouluikäiset ja paikka pääkaupunkiseutu.

(En tietystikään ihmetellyt asiaa ääneen, kun päivänsankari vanhempineen - joka oli kuitenkin näköjään polttanut rahaa useita satoja euroja tarjoiluihin, läksisäislahjoihin, esiintyjiin jne. - ei asiaa näyttänyt ihmettelevän).

Mutta olen siis ollut mukana samanikäisen kummilapseni (poika) Hoplop synttäreillä ja tuonne tuotiin yllättävän kallin oloisia lahjoja.

Eli ostatteko lahjat juhlapaikan (tai sukupuolen) mukaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhetuttujen lapsille. Sama taitaa olla toisinpäin eli lapsi saa kalliimpia lahjoja perhetuttujen lapsilta. Synttärien pitopaikka tai sukupuoli ei vaikuta hintaan. Ehkä arvostan jopa enemmän kotisynttäreitä, kun itse olen laiska kotona niitä järjestämään.

Vierailija
2/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ajattelee asiaa järjellä, niin luulen, että synttäreiden pitopaikalla voi olla hyvinkin merkitystä lahjan hintaluokkaa valitessa.

Voihan vanhempi järkeillä, että HopLop -synttäreihin käytetyt taloudelliset panostukset ovat (useimmiten) korkeammat kuin kotisynttäreiden, ja koska oma lapsi siis pääsee siten ilmaisin HopLoppiin, niin lahja voisi olla ainakin sen pääsymaksun hintainen, vaikka yleensä veisikin vain 5 euron hintaluokkaa.

Mutta se, että olet tehnyt havainnointi-tutkimusta kaksilla eri synttäreillä, ei mielestäni kerro yleisestä trendistä vielä mitään. Koska tässä lahjabudjetissa on huomattavasti eroja alueittain, kaveripiireittäin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja oli synttärit sitten missä vaan.

Vierailija
4/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lahja ole mikään pääsymaksu synttäreille, hyvänen aika. Meillä on ollut hoplop-leffa-uimahalli-vaikka mitä synttäreitä ja sinne on saanut tulla ihan lahjatta tai itsetehdyn tai kierrätyslahjan kanssa. tarkoitushan on leikkiä ja viihtyä yhdessä, ei hyötyä taloudellisesti.

Vierailija
5/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille oli juhlat missä hyvänsä. Ehkä saatetaan arvokkaampi lahja ostaa paremmalle kaverille. Kovin halpaa krääsää en viitsi ostaa sillä kyllä vajaalla 10€ löytää ihan hyvääkin. Varsinkin alennusmyynneistä löytyy useamman kympin lahjoja joita saatan ostaa etukäteen valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi