Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen LIIKATOIMINTA

Vierailija
30.03.2012 |

Mulla ollut viime vuoden helmikuusta asti oireilua, alkoi palan tunteella kurkussa joka oli satunnaista enkä aluksi kiinnittänyt siihen huomiota.

Tulin maaliskuussa raskaaksi ja raskauden alussa tehtiin oireiden vuoksi kilpirauhaskoe ja arvot olivat 0,307 ja 13.

Raskauden ajan arvoja vain seurattiin ja loppuraskautta kohden arvot paranivat olivat n. 1.1 ja 11 ja omakin olo oli normaali ja palan tunne katosi kuukausiksi kokonaan.

Reilu kuukausi sitten tehtiin uusi koe ja arvot oli 0,507 ja 13.

Nyt 4kk synnytyksestä ja mulla on jatkuva ripuli, tukka lähtee päästä, olen ahdistunut ja käyn ns.ylikierroksilla. Kaikkein pahin on nyt jatkuva palan tunne kurkulla, joka on heti aamusta ja häviää iltaa kohden. Palelen yleensä, mutta jos teen jotain aktiivista niin sitten hiki valuu noroina. Painoon ei ole aiemmin vaikuttanut, paino jopa nousi synnytyksen jälkeen, mutta nyt on tippunut 2 viikossa vajaat 5kg.

Lääkäriin pääsyä odottelen.

Epäilen, että arvot ovat voineet tippuakkin nyt noiden viitearvojen alapuolelle, mutta jos eivät ole niin onkohan mahdollista saada lääkitystä noilla arvoilla ja näillä oireilla kuitenkin?

Imetän vauvaa joten onkohan lääkitystä mikä kävisi myös nyt?

Voinko enää tehdä lapsia jos saan pysyvän lääkityksen?

Olen yrittänyt tutkia nettiä ja saada lisää tietoa taudista mutta aika vähän on tästä liikatoiminnan puolesta tietoa.

Joten kertokaa kokemuksianne!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva ripuli, laihduin selittämättömästi, vaikka koko ajan oli nälkä, väsyin pienestäkin ponnistuksesta, kävin ylikierroksilla (nukuin katkonaisesti), koko ajan oli kuuma (normaalioloissa palelen jatkuvasti), kuukautiskierto heitteli, sydän hakkasi..

Yksi oire oli käsien hienoinen vapina. Sen voi testata niin, että seisot kädet suorina edessä ja pyydät jotain laittamaan A4-paperiarkin kämmentesi päälle.Paperista näkee selvästi, miten kädet vapisevat. Tuon vinkin antoi minulle endokrinologi.

Kurkkuni oli selvästi turvonnut. Jopa ulkopuoliset sen huomasivat, mutta kukaan ei kehdannut sanoa mitään. Lääkäri kysyi, enkö itse nähnyt sitä peilistä, mutta en tajunnut, kun oireet tulivat niin hiipimällä. Mulla pääsikin sitten niin pahaksi (arvo 75), että olin kuukauden sairaslomalla sydänlääkkeiden kanssa.

Vierailija
2/4 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva ripuli, laihduin selittämättömästi, vaikka koko ajan oli nälkä, väsyin pienestäkin ponnistuksesta, kävin ylikierroksilla (nukuin katkonaisesti), koko ajan oli kuuma (normaalioloissa palelen jatkuvasti), kuukautiskierto heitteli, sydän hakkasi.. Yksi oire oli käsien hienoinen vapina. Sen voi testata niin, että seisot kädet suorina edessä ja pyydät jotain laittamaan A4-paperiarkin kämmentesi päälle.Paperista näkee selvästi, miten kädet vapisevat. Tuon vinkin antoi minulle endokrinologi. Kurkkuni oli selvästi turvonnut. Jopa ulkopuoliset sen huomasivat, mutta kukaan ei kehdannut sanoa mitään. Lääkäri kysyi, enkö itse nähnyt sitä peilistä, mutta en tajunnut, kun oireet tulivat niin hiipimällä. Mulla pääsikin sitten niin pahaksi (arvo 75), että olin kuukauden sairaslomalla sydänlääkkeiden kanssa.

Tuo vapinatesti tehdään siis kämmenet lattiaan päin, eli paperi tulee rystysten päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli arvot lähes liikatoiminnan puolella myös synnytyksen jälkeen. Lääkäri sanoi, että otetaan uudet kokeet kunhan synnytyksestä on ainakin 6kk. Otettiin ja sitten olikin taas normaalit arvot.

Raskauden jälkeen ne voi heitellä.

Mutta mullakin on edelleen 2v synnytyksen jälkeen monenlaisia oireita vaikka arvot ovat olleet normaalit. Mm. tuota palelua, hiuksia tuntuu lähtevän aina ym.

Vierailija
4/4 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät kehtaa sanoa jos jotain on vialla. Varmaan antavat vaikka kuolla syöpään kun eivät kehtaa sanoa että selässäsi oleva luomi on muuttunut sitten viime kesän. Ihme sakkia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi