Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö minkäälaisiin hoitoalan töihin tuuramaan ilman koulutusta?

Vierailija
29.03.2012 |

Minua kiinnostaisi hoitoalalle opiskelu. Olisi vain mukava päästä katsomaan millaista se on. Pääsisin töihin vaikka päivän varoitusajalla, mutta kannattaako edes soittaa ja tarjota itseään töihin ilman koulutusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siellä tekisit ? Kukaan ei ehdi perehdyttää ja jos kiireavuksi menet niin jaloissa olet kun mistään et tiedä ja mitään et voi/saa tehdä.

Vierailija
2/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesätöitä vaikkapa vanhainkodista, jossa voisit olla esim. laitosapulaisen sijaisena tehden niitä hommia, mitkä kouluttamattomalle sopivat. Siinähän sitä näkee hommaa ja pääsee ilman muuta vanhusten kanssa tekemisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee. Itse olen tehnyt töitä vanhainkodilla, kehitysvammaisten ryhmäkodilla ja päiväkodilla. Kaikissa useampaan otteeseen välillä jopa vuoden pestejä. Tälläkin hetkellä työskentelen päiväkodissa.

Vierailija
4/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kaikki duunit mitä oon tehny on ollut hoitajantyötä. Syöttämistä, pesua, ruoan jakamista, saunottamista, tikkien poistoa, haavojen hoitoa, vaippojen vaihtoa, vaatetusta jne jne. Eli kaikkea mitä hoitajakin tekee, sillä erotuksella että palkasta nipsaistaan epäpätevyyden vuoksi pois tietty summa, ja lääkkeitä en jaa. (Paitsi jonkun siihen valtuutetun henkilön luvalla/vastuulla tai kun potilas on saanut epilepsiakohtauksen ==> täytyy antaa epistatus tai stesolid) Näistä työpaikoista suosikkini on ollut kehitysvammaisten ryhmäkoti. Vastuullista ja vaativaa työtä plus mukavat hoidettavat :) Menen sinne ensi kesäksikin töihin kun hoitajien täytyy saada pitää kesälomat.

Vierailija
5/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kysyä!!

Nykyisin päteviä hoitajia ei tahdo saada mistään, meilläkin sijaisia revitään lähes vaikka suoraan kadulta tai kysellään jonkun hoitajan lapsia tai tuttuja töihin.

Ei niitä hoitajia vaan enää riitä Suomessa!

Vierailija
6/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uskaltaudun soittaa ja kysymään :).

ap

Vierailija
7/8 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin lukion jälkeen päiväkodissa vuoden verran sijaisena. Oli myös paljon muita samassa tilanteessa olevia. Ja varmasti vanhusten hoitamiseen tarvitaan aina ihmisiä, kyllä siellä ehtii yksinkertaisia asioita opettamaan uusille.

Vierailija
8/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis teetkö päiväkodissa samoja töitä kuin esim. Lastenohjaajan tai lastentarhaopettajan koulutuksen omaavat? Ja onko palkka minkälainen?