Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun toimeentulotuki ulosotetaan mieheltä

Vierailija
29.03.2012 |

Eli meillä on ero tulossa miehen kanssa, ukko muutti jo pois yhteisestä kodista, mutta avioeroa ei olla vielä laitettu vireille.

Minä kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tulot tosi pienet, niin en enää pärjännyt rahallisesti, kun ukko ei enää osallistu mihinkään asumis- tai muihin kuluihin.

Jouduin siis hakemaan sossusta toimeentulotukea, minkä sainkin.

Yllätyksenä minulle tuli se, että kun Suomessa on tämä aviopuolisoiden keskinäinen elatusvelvollisuus toisiinsa nähden, niin sepä ei päätykään vielä asumuseroon, pitää olla haettu myös avioeroa virallisesti..!

Niinpä tuo minun toimeentulotukeni peritään nyt takaisin tulevalta ex-mieheltä, koska hän edelleen lain mukaan olisi elatusvelvollinen minuun nähden. Aika uskomatonta! Tiesittekö te tälläisestä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkuna. Ketään en elätä, en edes omia lapsiani.

Vierailija
2/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko hakea sitä avioeroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainkin edessä se puoliso on elatusvelvollinen, niin miksi naiset tyytyvät jäämään kotiin hoitamaan miehen lapsia ilmaisiksi ja kitkuttelevat kotihoidontuella. Tätä en vaan ymmärrä.

Vierailija
4/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää käytäntöhän tavallaan syrjii naimisissa olevia ihmisiä ja suosii avoliittoja..

Tuntuu aika hassulta että yhteiskunta melkein pakottaa ihmiset eroamaan tollasessa tilanteessa, vaikka muuten ehkä olis mahdollista käsitellä ongelmia ajan kanssa ja miettiä vielä ja ehkä saada tilanne korjattua

Vierailija
5/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kannata erota muutenkin ja ylipäänsä jättää menemättä naimisiin tuollaisen kanssa?