Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja näytti lapsille koulussa väkivaltaa ja viinaa sisältävän videon

Vierailija
29.03.2012 |

Tulin kotiin ja tyttäreni oli tietokoneella kaverinsa kanssa, joka tuli meille suoraan koulusta. Kuulin kun kuuntelivat musiikkia ja puhuivat jostain tatuoinneista ja hobitista. Menin katsomaan mitä he katsovat ja innoissaan alkoivat minullekin selittää videosta, jonka opettaja oli laittanut pyörimään ja olivat kuunnelleet sitä musiikkia.

Käskin tytöt pois koneelta ja katsoin sen videon, koska se oli jotenki epäilyttävä. Noh, sitähän se olikin.

* Väkivaltaa, mies pahoinpitelee naista ja nainen miestä

* Mies pahoinpitelee toisen miehen

* Viinaa

* Varastamista

* Mies on melkein koko videon ilman paitaa ja tatuointeja

* Talo sytytetään palamaan

jne

Mitäköhän opettaja on ajatellut näyttäessään tuon 5. luokkalaisille!? Heillä oli tänään "musiikkiraati" siis ollut musiikkitunnilla ja olivat arvostelleet kappaleita jne ja siksi tuonkin katsoneet.

En tiedä suhtaudunko tähän nyt ylireagoiden, mutta en haluaisi että tyttäreni vielä tuossa iässä katsoisi tuollaisia musiikkivideoita. Ei tuollainen ole vielä noin nuorille suunnattua materiaalia. Olenko ihan nipo jos soitan opettajalle ja pyydän selitystä? Ja ajattelin kysyä mitä muita videoita on näyttänyt. Laulun sanoista ei tuon ikäinen onneksi vielä ymmärrä mitään.

Tämä video siis kyseessä:

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse suhtautuisitte? Soittaisitteko opettajalle vai antaisitteko olla?

Ap

Vierailija
2/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nähdessäni opettajaa seuraavalla kerralla kysyisin aiheesta. Voisithan tietenkin laittaa sähköpostia opettajalle ja kysyä aiheesta. Onhan tuo Eninem ehkä vähän yllättävä valinta ja olisi kiinnostava tietää, että miksi opettaja on sen valinnut, erityisesti videona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäisin jos kyseessä olisi alkuopetuksen luokka..

Veikkaan kyllä että vitoset katselevat musavideoita vapaa-ajallaankin, suurin osa nelosistakin jo tekee niin.

Vierailija
4/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun et oo paikalla.

Aika raju video kyllä.

Vierailija
5/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin palautetta vastaavassa tilanteessa. Video on tosiaan turhan rankka tuon ikäisille. Opettajalla pitää olla harkintakykyä tällaisissa asioissa.

Kyseisen kappaleen olisi voinut kuunnella ihan ilman tuota videotakin.

Vierailija
6/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo Dominic huomattavasti seksikkäämpi tuossa videossa kuin hobittina, joten ihmekkös se jos tytöt haluaa katsella.

Vierailija
7/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse näyttäisi tuollaista edes yläkouluikäisille ilman mediakasvatustarkoitusta. Yseille voisin näyttää keskustelun pohjaksi.

Vanhemmat voivat kotona päättää mitä heidän lapsensa katsovat, mutta koulussa pitää olla vahva pedogoginen / kasvatuksellinen perustelu kaiken videomateriaalin näyttämiselle.

Vierailija
8/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja näytti Madonnan Like a prayer musiikkivideon ja saarnasi kuinka se on jumalanpilkkaa ja syntinen video. Opettaja myös kertoi meille useasti puhuvansa jumalan kanssa. Hän käytti tunneilla paljon esimerkkitarinoita. Minä olin yleensä esim. noitavainoista puhuttaessa joku roviolla poltettava noita, kun goottivaatteisiin pukeutuva synkistelijä olin. Seiskaluokalla vähän pelkäsin koko opettajaa mutta kasilla ja ysillä olikin lemppariopettaja. Vaikka olenkin ateisti ja olin jo silloin, pysyi hänen tunneillaan parhaiten hereillä, eikä siellä koskaan ollut tylsää. (vaikka koululaisille saarnaaminen minusta nyt väärin onkin. Silloin se oli lähinnä hauskaa ja pokkaa oli vaikea pitää)Oli nyt aika OT mutta tuli tuosta musiikkivideoiden näyttämisestä mieleen. :D (joo ja ei toi ap:n kuvailema tapaus kovinkaan paha ole. Kun kerta kotonakin vapaasti pääsevät noita videoita katsomaan. Taitaa se Rihanna olla tuonikäisille monille joku idolikin? :P)

Vierailija
9/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja näytti Madonnan Like a prayer musiikkivideon ja saarnasi kuinka se on jumalanpilkkaa ja syntinen video. Opettaja myös kertoi meille useasti puhuvansa jumalan kanssa.

hitto mikä ääliö...

Jos minä alkaisin selittää puhuvani joulupukin kanssa niin toimenpiteisiinhän se johtaisi.

Mutta jos joku selittää puhuvansa jonkun toisen mielikuvitusolennon kanssa niin se on ihan ookoo.

Loogista -ei voi muuta sanoa.

Vierailija
10/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ei ollut niin paha. Riippuu mten sitä on tunnilla käsitelty. Kyllähän tuo visualisoi hyvin sen musiikkityylin. Teksti on rankkaa rap genressä ja tuo video sopii siihen hyvin. Ope on myös voinut puhua siitä, että siinä on näyttelijöitä esittämässä käsikirjoituksen mukaan laulun tekstiä.

Vierailija
11/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ei ollut niin paha. Riippuu mten sitä on tunnilla käsitelty. Kyllähän tuo visualisoi hyvin sen musiikkityylin. Teksti on rankkaa rap genressä ja tuo video sopii siihen hyvin. Ope on myös voinut puhua siitä, että siinä on näyttelijöitä esittämässä käsikirjoituksen mukaan laulun tekstiä.

Tyttö halusi kuunnella sitä laulua kun tykkäsi siitä ja olen antanut kuunnella, mutta videon kielsin, että sitä ei enää katsota. Ei ymmärrä sanoista mitään, joten en näe pahana että kuuntelee sitä. Videon näyttäminen vain mielestäni ylitti rajan, kun ei opettajalla ollut siihen mitään perustetta. Mietin vielä, että otanko opettajaan huomenna yhteyttä.

Ap

Vierailija
12/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäiset jo kuuntelee ja katsoo noita videoia muuallakin kuin koulussa.

Vierailija
13/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä "levyraati".

Eli älä opettajaa syytä.

Vierailija
14/14 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä "levyraati".

Eli älä opettajaa syytä.

Minä ainakin olen pitänyt lapsille levyraatia siten, että valitsen itse laulut. Muuten siellä kuunnellaan pelkkää Justin Bieberiä ja Robinia tuon ikäisten kanssa. Tutustuvat muunlaiseen musiikkiin ja oppivat siitä jotain, kun laitan muuta soimaan raatiin.

Terveisin opettaja, joka ei kylläkään näyttäisi tuota videota ala-asteikäisille musiikkitunnilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme