Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua itkettää ja masentaa tää rahapula,

Vierailija
29.03.2012 |

kantsisko panna myyntiin kaikkea, mitä tässä vuosien varrella kerännyt. Suomalaista designia yms. olis edes hetken rahaa, mutta sitten taas olis ilman niitä tavaroita koko lopun ikäänsä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat iloa vatsan kurniessa sen designin katselusta niin mikäs siinä.

Vierailija
2/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelläkin rahalla tulee toimeen, kun vain suunnittelee ja seuraa mitä ostaa. Kirppikset,aletuotteet yms. En tiedä tilannettasi, mutta näin olen itse pärjännyt.

Terveisin toinen pienituloinen, joka tajusi ettei turhat poraamiset rahasta auta, vaan pärjättävä on ja pyrittävä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitäkin saa joskus jotain tyydytystä. mutta, nyt mulla olis sellainen fiilis, että olis vaan kivaa elää ja matkustella ja hankkia kokemuksia. Ja maksaa niitä laskuja ajallaan.

Vierailija
4/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen pistänyt tavaraa myyntiin ja nimenomaan arvotavarasta jotain myös maksetaankin. Aluksi se vähän kirpaisi, kun pelkäsin että kadun myöhemmin. Mutta sitten kun pääsee vauhtiin ja huomaa että kauppa käy (tosin kiirettä ei kannata pitää), niin tavarasta luopuminen on tuntunutkin yllättävän hyvältä. Kotikin näyttää pitkästä aikaa hyvältä, kun olen myytävän tavaran lisäksi lahjoittanut pois sellaista, josta kukaan ei mitään maksa.

Yksi mahdollisuus on myös pantata esim. koruja.

Vierailija
5/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidä vaan parhaat...joilla on oikeesti jotain tunnearvoakin.

Tai sitten lopetat itkut ja keksit toisen tavan tienata/säästää.

Vierailija
6/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitäkin saa joskus jotain tyydytystä. mutta, nyt mulla olis sellainen fiilis, että olis vaan kivaa elää ja matkustella ja hankkia kokemuksia. Ja maksaa niitä laskuja ajallaan.

Lopeta kaikki mulle heti - ajattelu jos niin ajattelet. Tekstistäsi sai sen kuvan. Toki minäkin haluaisin tehdä vapaammin asioita (käydä esim kuntosalilla kotijumpan sijasta), mutta nyt elän siihen malliin että vuoden-parin päästä voin tehdä sen. Toivottavasti. Turha haihattelu pois ja selkeä suunnitelma paperille mitä alat pilkun tarkasti noudattamaan.

3

Vierailija
7/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä elämässä on näköjään káikenlaisia jaksoja ja nyt muula on se, että kokemukset ovat kaikkein arvokkain osa elämää. Näin nää vaihtelee..

Vierailija
8/16 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä elämässä on näköjään káikenlaisia jaksoja ja nyt muula on se, että kokemukset ovat kaikkein arvokkain osa elämää. Näin nää vaihtelee..

Vierailija
9/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. Rahat oli loppu vuonna 2012. Nyt eletään vuotta 2016....

Vierailija
10/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joka kuukausi tili laskuihin, mies maksaa lainat ja ruuat eikä silläkään mitään jää...

Silti väkisin pidän kakkosautoa (on se niin luksusta) ja koitan matkustella, muutoin sitten omat harrasteet ei juuri maksa (lasten kyllä...). Kyllä kyllästyttää kun kuitenkin paiskii 8h töitä viis päivää viikossa...

Vierailija
11/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä mitään saa vieläkään mukaansa. Mutta pidä kippos ja kappos, jos ne noin elämääsi auttaa.

Itse keräilen kaikkea rahanarvoista juuri siksi, että ne saa tarvittaessa muutettua rahaksi, jos tilanne tulee päälle. Eräänlaisena sijoituksena, en minä noilla romuilla sen enempää tee.

Kulta olisi paras, mutta en ole koskaan tykännyt siitä.

Vierailija
12/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa myymään persettä. Sillä tienaa ihan älyttömästi massia! Ja on helppoo ja siistiä sisätyötä ( en anna koskaan ulkona, autossa tms. vaan aina hotellissa tai asiakkan luona)

Vierailija
13/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy, jos saat myyntirahoilla esim. maksettua jonkun lainan tai osamaksun pois. Se helpottaa kokonaisbudjettia pitemmän päälle.

Ja tee budjetti! Ei se pienituloisuuden ikävyyttä mihinkään vie, mutta pientenkin tulojen tarkempi hallinta auttaa vähentämään raha-asioista murehtimista.

Vierailija
14/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta sitten ap: n viesti olisi voinut olla minun kirjoittama.

Meillä oli aivan ihana pankkineuvoja pankin puolesta, kun asuntolainaa oli tarpeeksi. Hän pyysi meitä pari kertaa vuodessa käymään ja aina meillä oli mukavat juttelut kaikesta mahdollisesta, muttei yleensä siitä mistä työnantajansa olisi halunnut.

Kerran puhuttiin unelmista ja kerroin että sijoittaminen kiinnostaa muttei siihen ole varaa. Hän sanoi jotain siihen suuntaan ettei siihen isoja summia tarvi.

Tovin mietin asiaa ja laitoin vähän johonkin rahastoon, seuraavalla kerralla vähän enemmän ja taas enemmän. Tein säästöpossusopimksen, jokainen korttiostoksesta maksu pyöristyy ylöspäin ja erotus menee toiselle tilille.

S-bonukset laitoin menemään rahastoon ...

Vaikutus on ollut ihan uskomatonta. En ole rikas mutta jotain 15.000€ on salkun arvo ja 10.000€ on tililläkin rahaa.

Kun on aina rahaa niin silloin on mahdollista ostaa silloin kun jotain saa edullisesti ja silloin säästää.

Ennen onnistuin useinkin saamaan tilin miinukselle ja käytin luottokorttia sitten, eipä ole ollut enää vuosiin tarvetta.

Vierailija
15/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että olen pistänyt tavaraa myyntiin ja nimenomaan arvotavarasta jotain myös maksetaankin. Aluksi se vähän kirpaisi, kun pelkäsin että kadun myöhemmin. Mutta sitten kun pääsee vauhtiin ja huomaa että kauppa käy (tosin kiirettä ei kannata pitää), niin tavarasta luopuminen on tuntunutkin yllättävän hyvältä. Kotikin näyttää pitkästä aikaa hyvältä, kun olen myytävän tavaran lisäksi lahjoittanut pois sellaista, josta kukaan ei mitään maksa.

Yksi mahdollisuus on myös pantata esim. koruja.

Huh huh. Luin ensiksi, että koira. Lienee mentäbä yövuoron jälkeen jo nukkumaan.

Vierailija
16/16 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joka kuukausi tili laskuihin, mies maksaa lainat ja ruuat eikä silläkään mitään jää...

Silti väkisin pidän kakkosautoa (on se niin luksusta) ja koitan matkustella, muutoin sitten omat harrasteet ei juuri maksa (lasten kyllä...). Kyllä kyllästyttää kun kuitenkin paiskii 8h töitä viis päivää viikossa...

Hui kamalaa. Varmaan väsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme