Tunnetko olevasi orja
jos imetät omaa lastasi ja pidät vielä äitiyslomankin? Anna mun kaikki kestää näitten minäminä-ihmisten kanssa! Tsiisus! Luin siis uutisen eräästä julkimosta..
Kommentit (5)
Ja kyllä, kyllä minulle äitinä on monesti tullut olo, että olen orja. Aina palveluksessa ja omat tarpeet jää taka-alalle.
Ko. lausunnon antaja varmaankin tietää mistä puhuu, kun on jo kaksi lasta aikuiseksi kasvattanut!
Imettäminen VOI saada ihmisen tuntemaan itsensä aika orjaksi. Ainakin minä olin täysin sidottu neljän seinän sisään imetysaikana, koska lapsi söi tunnin välein koko sen 4 kuukautta kun imetin, eikä koskaan syönyt muuta kuin makuuasennossa vuoteella maaten eikä silloinkaan huutamatta tuskaisesti ennen ja jälkeen ja välissä. Kyllä siinä onnellisuus oli aika kaukana ja kahlehdittuna olemisen tunne lähellä, vaikka lapsi oma olikin. Sit vielä jotkut mulle selitti, että eihän se imettäminen estä äitiä tekemästä mitä vaan ja mä oisin ehkä nauranut, jos se ei ois itkettänyt niin paljon.
todella vain ja ainoastaan olemassa jotta pieni ihminen pysyisi elossa? Itsekkyys ja minäkeskeisyys siis saa jäädä jos lapsen on halunnut ja jopa saanut!
Ihmisen on kuitenkin huolehdittava myös itsestään, että tälläinen minä minä -ihmiseksi haukkuminen on mielestäni hyödytöntä. Jos äiti ei pidä itsestään hyvää huolta niin ei hänellä ole voimia pitää huolta lapsistakaan. Tervettä itserakkautta peliin!
No kohta mä taas olen äitiyslomalla ja imetän. En koe olevani orja, vaan onnellinen että mulla on lapsia.