Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa elämässäni laihdutan (normaalipainoisena) ja kk:ssa lähtenyt jo 3 kg.

Vierailija
29.03.2012 |

Miksiköhän en jaksanut ryhtyä tähän jo aikaisemmin, kun jo useamman vuoden vatsa-, reisi- ja käsivarsiläskit on ottanut päähän. Yritän saada BMI:n 23,5 BMI:hin n. 20,5 eli päästä 67 kg:sta 58 kg:aan (pituus 169 cm). Ihana nähdä jo kuukaudessa esim. vyötärön pienentyneen 78 cm:stä 75 cm:iin ja tosiaan paino nyt 64 kg.

Nyt, kun oon ollut tarkempi ruokavalion ja liikunnan suhteen kuukauden ajan, jaksan välillä ihmetellä, miten niin helposti tulikin useamman kerran viikossa syötyä karkkia, suklaata, leivonnaisia tai keksejä ja juotua aika paljon cokista/limsaa. Ja miten liikunta oli vaan jotain hyötykävelyliikuntaa joitakin kertoja viikossa.

Liukuminen tohon löysempään elintapaan tapahtui vähitellen ja esim. alle kolmekymppisenä ruokavalio oli vielä terveellinen & liikuntaa/urheilua paljon. Vielä kolmekymppisenä söin paljon kasviksia ja hedelmiä. Jos otin esim. suklaapatukan, pyrin pitämään monen päivän tauon ennenkuin söin seuraavan.

Vielä kolmekymppisenä painoni oli 53-54 kg ja mielestäni minulla oli aika kauniin mallinen vartalo. Viime vuosien levenemistä ja löllyräisyyttä onkin välillä ollut hyvin ärsyttävä katsella, vaikka olenkin ollut ns. normaalipainoinen. Katotaan nyt, mitä tarkemmalla ruokavaliolla ja hurjalla määrällä liikuntaa on pelastettavissa. Ikäni on nyt 38 vuotta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tausta on sellainen, että olen ollut tosi hvyässä kunnossa vielä pari vuotta sitten, apinoa alta 60kg reippaasti, treenasin paljon ja söin hyvin ja paino pysyi paikallaan. Sairastuin sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan ja mun kroppa on aivan eri! Treenistä ei meinaa palautua, eikä treenitulokset nouse helposti. Paino nousee aivan uskomattoman helposti (tätä on lääkärikin ihmetellyt syömisieni ja treenieni perusteella) ja ei meinaa tippua sitten millään. En todellakaan syö herkkuja kuin kerran viikossa ja silloinkin maltilla, syön kevyesti pieniä annoksia ja perse on silti kuin seitsemän leivän uuni ja vatsa hirvittävän löysä. No, on mulla voimaa salitreenien ansiosta tullut, mutta rasva aon ympäri kehoa inhottavan paljon. yritän päsätä tuohon 60kg hujakoille, en tiedä kyllä miten :)

Vierailija
2/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tausta on sellainen, että olen ollut tosi hvyässä kunnossa vielä pari vuotta sitten, apinoa alta 60kg reippaasti, treenasin paljon ja söin hyvin ja paino pysyi paikallaan. Sairastuin sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan ja mun kroppa on aivan eri! Treenistä ei meinaa palautua, eikä treenitulokset nouse helposti. Paino nousee aivan uskomattoman helposti (tätä on lääkärikin ihmetellyt syömisieni ja treenieni perusteella) ja ei meinaa tippua sitten millään. En todellakaan syö herkkuja kuin kerran viikossa ja silloinkin maltilla, syön kevyesti pieniä annoksia ja perse on silti kuin seitsemän leivän uuni ja vatsa hirvittävän löysä. No, on mulla voimaa salitreenien ansiosta tullut, mutta rasva aon ympäri kehoa inhottavan paljon. yritän päsätä tuohon 60kg hujakoille, en tiedä kyllä miten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tarttis olla painoa varmaan 20 kiloa enemmän että voisit luonnehtia itteäs tuohon tyyliin. Olet kuitenkin normirajoissa painosi suhteen.

Vierailija
4/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkityksestä ollut apua?

Itse mietin myös jossain kohtaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, kun painoa tuli lyhyessä ajassa muutama kilo, mutta mm. kun muita oireita ei ollut, en käynyt mittauttamassa kilpirauhasarvoja.

Välillä viimeisen kuukaudenkin aikana iskee paha suklaanhimo ja en olekaan ollut aivan ehdoton suklaan suhteen. Nyt kuitenkin otan esim. 3-4 palaa kerralla ja seuraavan kerran vasta monen päivän päästä enkä tyyliin monta riviä Fazerin sinistä monta kertaa viikossa, kuten vielä muutama kk sitten oli tapana.

ap

Vierailija
5/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sait minuunkin istutettua motivaatiota! Olen jo jonkun aikaa yrittänyt parantaa elintapoja ja pikkasen on lähtenyt taas luisumaan.. No kiitos sinulle kuitenkin inspiraatiosta:) ja tsemppiä sinulle, pääset tavoitteseesi ennen kuin huomaatkaan!

Vierailija
6/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkityksestä ollut apua? Itse mietin myös jossain kohtaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, kun painoa tuli lyhyessä ajassa muutama kilo, mutta mm. kun muita oireita ei ollut, en käynyt mittauttamassa kilpirauhasarvoja. Välillä viimeisen kuukaudenkin aikana iskee paha suklaanhimo ja en olekaan ollut aivan ehdoton suklaan suhteen. Nyt kuitenkin otan esim. 3-4 palaa kerralla ja seuraavan kerran vasta monen päivän päästä enkä tyyliin monta riviä Fazerin sinistä monta kertaa viikossa, kuten vielä muutama kk sitten oli tapana. ap

iho on paremmassa kunnossa

Vierailija
7/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 159cm ja painan tällä hetkellä 56kg, 4-6kg pitäisi saada tiputettua,mutta en vaan saa itseäni liikkeelle,lenkkeilyn aloitusta olen koko ajan vain siirtänyt ja siirtänyt.

Ruokavalio on suht kunnossa,harvemmin tulee mitään herkkuja syötyä,mutta sitä liikuntaa tarttis lisätä.

Vierailija
8/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164/65 tällä hetkellä ja vielä 3-4kg haluaisin pois. Tuntuu että vajaan 5kg pudotus ei ole vielä muuttanut mittoja mihinkään suuntaan, saliharjoittelulla sain vyötäröltä 1,5cm pois, siinä kaikki. Vaatekoko on ennallaan, mallista vähän riippuu onko väljä vai samankokoinen kuin ennenkin.

3 viikkoa sitten pudotin vielä päivän ravintomäärät 1400 kalorista 1150 kaloriin ja hetken näytti että paino lähtisi putoamaan mutta sitä kesti vain reilun viikon ja nyt ollaan taas tuossa 65 kilossa. Eli vain nestettä poistui hetkeksi. En tiedä miten alas pitäisi pudottaa kalorit että jotain taas tapahtuisi??

Vierailija
9/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164/65 tällä hetkellä ja vielä 3-4kg haluaisin pois. Tuntuu että vajaan 5kg pudotus ei ole vielä muuttanut mittoja mihinkään suuntaan, saliharjoittelulla sain vyötäröltä 1,5cm pois, siinä kaikki. Vaatekoko on ennallaan, mallista vähän riippuu onko väljä vai samankokoinen kuin ennenkin.

3 viikkoa sitten pudotin vielä päivän ravintomäärät 1400 kalorista 1150 kaloriin ja hetken näytti että paino lähtisi putoamaan mutta sitä kesti vain reilun viikon ja nyt ollaan taas tuossa 65 kilossa. Eli vain nestettä poistui hetkeksi. En tiedä miten alas pitäisi pudottaa kalorit että jotain taas tapahtuisi??

Kalorivajeena päivässä yritän pitää 400-900 kcal ja välillä tosiaan tota urheilua & liikuntaa saattaa olla jopa 800 kcal päivässä, keskimäärin ehkä 450-500 kcal/vrk.

Toivottavasti mun painonputoaminen ei jämähdä tähän 3 kiloon.

ap

Vierailija
10/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164/65 tällä hetkellä ja vielä 3-4kg haluaisin pois. Tuntuu että vajaan 5kg pudotus ei ole vielä muuttanut mittoja mihinkään suuntaan, saliharjoittelulla sain vyötäröltä 1,5cm pois, siinä kaikki. Vaatekoko on ennallaan, mallista vähän riippuu onko väljä vai samankokoinen kuin ennenkin. 3 viikkoa sitten pudotin vielä päivän ravintomäärät 1400 kalorista 1150 kaloriin ja hetken näytti että paino lähtisi putoamaan mutta sitä kesti vain reilun viikon ja nyt ollaan taas tuossa 65 kilossa. Eli vain nestettä poistui hetkeksi. En tiedä miten alas pitäisi pudottaa kalorit että jotain taas tapahtuisi??

Kalorivajeena päivässä yritän pitää 400-900 kcal ja välillä tosiaan tota urheilua & liikuntaa saattaa olla jopa 800 kcal päivässä, keskimäärin ehkä 450-500 kcal/vrk. Toivottavasti mun painonputoaminen ei jämähdä tähän 3 kiloon. ap

tuohon päivittäiseen kalorivajeeseen, mullehan jäisi syötävää vain 300 (eli 1 smoothie + banaani per päivä!!) - 1000 kaloria! Salipäiviä tuli ennen tätä samperin flunssaa 3-4 viikossa, niistä ehkä 350-400 kalorivajetta kerralle eli 150kaloria/päivä. Paino ei siitäkään hetkahtanut.

Vierailija
11/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä päätin, että pudotan (ensimmäistä kertaa ikinä) muutaman kilon pois sillä vaatteet alkoivat kinnaamaan. Mitat oli syksyllä 166/68.

Aloin pienentämään annoksia ja juomaan enemmän vettä (vähintään litra päivässä) ja syömään hyviä salaatteja (lohi/kana tms) syömisen haluun ja pieneen nälkään. Nopeasti maha tottui pienempiin ja kevyempiin ruokiin.

Alusta alkaen paino on tippunut siihen tahtiin, kun olen ajatellutkin. Nyt mitat on 166/57. Ja korkeintaan pari kiloa saisi lähteä enää. Nyt en edes laihduta mitenkään, mutta nykyinen ruokailutapa tuo pikkuhiljaa painoa alaspäin. Herkkuja syön vielä melkein joka päivä, mutta siinäkin riittää se yksi annos enkä syö koko suklaakakkua :-)

Tsemppiä! Luulin muiden puheiden perusteella, että painon tiputtaminen olisi vaikeampaa, mutta helppoa se sitten olikin!

Vierailija
12/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164/65 tällä hetkellä ja vielä 3-4kg haluaisin pois. Tuntuu että vajaan 5kg pudotus ei ole vielä muuttanut mittoja mihinkään suuntaan, saliharjoittelulla sain vyötäröltä 1,5cm pois, siinä kaikki. Vaatekoko on ennallaan, mallista vähän riippuu onko väljä vai samankokoinen kuin ennenkin. 3 viikkoa sitten pudotin vielä päivän ravintomäärät 1400 kalorista 1150 kaloriin ja hetken näytti että paino lähtisi putoamaan mutta sitä kesti vain reilun viikon ja nyt ollaan taas tuossa 65 kilossa. Eli vain nestettä poistui hetkeksi. En tiedä miten alas pitäisi pudottaa kalorit että jotain taas tapahtuisi??

Kalorivajeena päivässä yritän pitää 400-900 kcal ja välillä tosiaan tota urheilua & liikuntaa saattaa olla jopa 800 kcal päivässä, keskimäärin ehkä 450-500 kcal/vrk. Toivottavasti mun painonputoaminen ei jämähdä tähän 3 kiloon. ap

tuohon päivittäiseen kalorivajeeseen, mullehan jäisi syötävää vain 300 (eli 1 smoothie + banaani per päivä!!) - 1000 kaloria! Salipäiviä tuli ennen tätä samperin flunssaa 3-4 viikossa, niistä ehkä 350-400 kalorivajetta kerralle eli 150kaloria/päivä. Paino ei siitäkään hetkahtanut.

se on sulla varmaan 1400-1650 kcal:n luokkaa (lähteistä riippuen).

Esim. 1550 + 150 = 1700 kcal

1700-500=1200 kcal saisit päivässä syödä, jos pidät 500 kcal:n vajetta, jolloin laihtuisi viikossa puoli kiloa.

Jos lisäät päivän liikunnan tai urheilun esim. 300 kcal:iin:

1550(peruskulutus noin) + 300 = 1850

1850-500(haluttu kalorivaje)=1350 kcal saisit pvässä syödä/juoda.

Vierailija
13/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ero on se etten ole koskaan harrastanut liikuntaa enkä syönyt terveellisesti. Saan upotettua itseni ihan mielettömiä määriä ruokaa esim. kokonainen perhepizza, koko vuoallinen jotain suolaista piirakkaa, kolme isoa sipsipussia, kokonainen litran jäätelöpakkaus, uuninpellillinen pannukakkua jne…Joskus olen syönyt kahdeksan Fazerin sinistä levyä vuorokauden aikana tai 4-5 litraa coca colaa. Koskaan en ole sairastanut mitään bulimiaa tms. Tykkään vaan syömisestä ja ruuasta.

Alle 30-v ei ollut mitään ongelmia painon kanssa joka oli aina n. 55kg puolin tai toisin. Sitten päälle kolmikymppisenä sain lapset ja paino on pikkuhiljaa noussut 67 kiloon. On sanomattakin selvää etten voi jatkaa entiseen malliin, joten olen yrittänyt “rajoittaa riemua” kiloklubin avulla. Sinne kun näppäilee tiedot niin huomaa kuinka paljon on todellakin tullut syötyä. Tähän asti olen aina ajatellut että mistähän nuo kilot tulee kun en syö mitään.

Olen nyt seuraillut tilannetta pari viikkoa. Yritän pitää kalorit alle 1500-1300 päivässä. Toistaiseksi en ole huomannut muutosta, en tosin omista vaakaa mutta esim. vaattet eivät toistaiseksi tunnu väljemmiltä. Saa nähdä miten käy. Kesäksi haluaisin pudottaa tuonne 60kg.

Vierailija
14/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin laihdutinkin enemmän, 16 kg (68->52kg). Olen samanikäinen kuin sinä, ja mulle kävi niin että laihtumisen myötä minusta tuli kauhean ryppyinen, ylipainoisena olin lähes rypytön lukuunottamatta muutamaa silmänalus-ilmeryppyä. Nyt on sitten syviä juonteita dekoltee-alueella, kaulalle on tullut syvät vaakajuonteet entisten kaksoileukojen pussituskohtiin, naama on oikein juonteiden keskittymä (niitä on silmien alla, otsalla, nenästä suuhun, suupielistä leuan alaosaan).

Nyt mulla on projekti lihottaa takaisin jonkin verran ja toivoa että rypyt vähän oikenisivat muutaman kilon lihotuksella, eikä tarttisi sitä varten taas ylipainon rajoille lihoittaa. Nyt painoindeksini on 19,5.

Vierailija
15/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavoittena päästä noin 60 kilon tuntumaan, mikä on ollut keskimäärin aikuisikäni normaalipaino. Keski-ikäistyessä liikkuminen on vähentynyt.Nuorempana kävelin paljon, nyt ajan joka paikkaan autolla kun kuskaan lapsia paikasta toiseen ja käyn kaupassa. On siis tosissaan eri tavalla otettava asiakseen että liikkuu.

En ole kauhean lihaksikas että tämä 67 on mulle liikaa, vaikka tosiaan olen normaalipainoinen. Ja kun pari vuotta vanhat vaatteetkin kiristää, se on ärsyttävää.

Mulla on taustalla syömishäiriö, joten yritän löytää sellasen tavan laihtua ja pysyä tavoitepainossa mikä ei lyö päälle anoreksiaa. Yritän käydä kävely- ja juoksulenkeillä niin usein kuin ehdin ja teen vatsa- ja selkäliikkeitä huonon selkäni takia päivittäin. Ja olen jättänyt sokerin kokonaan pois sekä pienentänyt ruoka-annoksia. Toivotaan että tällä lähtee menemään.

Vierailija
16/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin laiha keski-ikäinen nainen näyttää helposti ikäistään vanhemmalta kun ihonalaista rasvaa on liian vähän. Eikös juuri siksi laihat julkkisnaiset laitatakin niitä Restylane-täyttöjä sinne tänne naamaansa, kun ikuinen laihdutus rypistää.

Vierailija
17/18 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin laiha keski-ikäinen nainen näyttää helposti ikäistään vanhemmalta kun ihonalaista rasvaa on liian vähän. Eikös juuri siksi laihat julkkisnaiset laitatakin niitä Restylane-täyttöjä sinne tänne naamaansa, kun ikuinen laihdutus rypistää.

ajattelinkin tuota vähän kuivahtaneelta näyttämistä ja sen vuoksi tavoitteena onkin BMI 20-21 eikä mielellään alle 20. Voi kyllä olla, että 58-kiloisenakin alkaa näyttää liian vanhalta ja pitääkin sitten yrittää nostaa painoa pari kiloa.

ap

Vierailija
18/18 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitepainoksi voisi ottaa vaikka 35 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän