Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia näin runsaat kuukautiset joka kuukausi?

Vierailija
28.03.2012 |

Ikää mulla on 30 vuotta. Ja aina ollut suht runsaat menkat. Hormonaalistaehkäisyä en ole käyttänyt reiluun vuoteen, joten voisiko tässäolla syy.



Nykyisin vuoto on niin runsasta ensimmäisenä päivänä, että kahdessa tunnissa tulee tampoonin läpi niin, että side on ihan täynnä.

Onkohan tämä ihan normaalia?



Tuskaiset on nämä työpäivät kuukautisten alussa, kun ei onnistu ihan joka välissä vessassa käymään :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuoto on kuin jälkivuotoa kaikkine kokkareineen ja limoineen.

Voiko tämä olla normaalia?



Vierailija
2/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina pari ekaa päivää tuollaista tosi kovaa vuotoa. Iso kuukuppi ja varmistuksena maksiside toimii töissä, ja tietysti tiheästi kupin tyhjennykset. E-pillereitä syödessä vuotoa on ollut paljon vähemmän, mutta muut sivuvaikutukset varsinkin mielialaan niin ikäviä että mieluummin pidän runsaan vuodon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuoto on kuin jälkivuotoa kaikkine kokkareineen ja limoineen.

Voiko tämä olla normaalia?

Hyvin runsas vuoto sisältää yleensä hyytymiä, ei siinä mitään epänormaalia ole.

Vierailija
4/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääke auttaa kuukautiskipuun hyvin ja on vähentänyt vuodon määrää todella paljon. On reseptilääkkeet.

Vierailija
5/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kuparikierukka ja vuoto oli just tuollaista,oli pakko käyttää sidettä ja tamponia yhtäaikaa ja vaihtaan joutui tunnin välein.



Nyt otin hormonikierukan, vuoto vähä tasaantui,mutta nyt menkat kestävät 2 viikkoa..että toisaalta voisin mielelläni vaihtaa takas niihin parinpäivän runsaisiin menkkoihin :(

Vierailija
6/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

endometrioosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain silloin ensimmäisenä päivänä ja ovulaation aikaan.

Ovat aika kovat, mutta kestävät vain tunnin-pari.

Vierailija
8/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampax on aivan onneton, jos on vähänkin runsaammat kuukautiset. OB:n vihreä (se kaikista suurin) toimii minulla ensimmäisenä päivänä juuri kaksi tuntia, mutta ei siinä ajassa ehdi vielä tulla läpi mitään. Olen jo yli 45-vuotias, ja minulla on ollut aina tällaiset kuukautiset (paitsi sen 3 vuotta, kun käytin e-pillereitä).



Jos sinulla tulee myös OB:n vihreän tamponin kanssa side kahdessa tunnissa täyteen, niin sinulla on selvästi runsaammat kuukautiset kuin minulla, mutta ei se välttämättä vielä epänormaalia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 80 ml/vrk. Mulla täyttyy kuppi kerran tunnissa pahimpina päivinä. Anemia iski.

Vierailija
10/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla isoin tamponi ja yöside, silti vuotaa läpi. Verta valuu kuin hanasta vääntämällä. Mieskin kerran saunareissulla ihan kauhistu kun erehtyi tulemaan vilvottelemaan suihkunpuolelle. Ihan kun joku elukka olis lahdattu tai joku tapettu. Jalkoja pitkin juoksee veri.



Mutta joo kuulma ihan normia, vuotaa kuin seula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta valuu kuin hanasta vääntämällä. Mieskin kerran saunareissulla ihan kauhistu kun erehtyi tulemaan vilvottelemaan suihkunpuolelle. Ihan kun joku elukka olis lahdattu tai joku tapettu. Jalkoja pitkin juoksee veri.

Mutta joo kuulma ihan normia, vuotaa kuin seula.

Otitko siis tamponin pois siinä suihkussa vai miten se mies ei ollut tajunnut sitä ennen..?